هر کاری که آنلاین انجام می دهید رصد می شود! این قانونی است که اینترنت امروزی بر مبنای آن عمل می کند و خواه ناخواه باید آن را پذیرفت. اما خوشبختانه در چند وقت اخیر حرکت های خوبی در زمینه حفظ حریم خصوصی صورت گرفته است و چندین و چند ابزار مختلف در این رابطه در دسترس قرار گرفته اند. این ابزارها و اپلیکیشن ها از اطلاعات شما و حریم خصوصی تان در دنیای آنلاین محافظت می کنند. از مرورگر گرفته تا پسورد منیجر، سرویس های ایمیل که به دیتای شما دسترسی ندارند، سرویس های ارسال پیام خصوصی و کیبوردهای ایمن، ابزارهایی وجود دارند که به شما در این رابطه کمک می کنند. در این مقاله و بخش اول آن با برخی از بهترین اپلیکیشن های اندرویدی از لحاظ حفظ حریم شخصی کاربر آشنا می شویم. با ما همراه باشید.

بهترین پیام رسان: Signal

بهترین پیام رسان: Signal

اولین و آخرین انتخاب برای کسانی که به دنبال یک سرویس پیام رسان با قابلیت حفظ حریم شخصی هستند، فقط و فقط پیام رسان سیگنال است! تمامی پیام های ارسالی و دریافتی شما در این سرویس رمز گذاری می شود و فقط شما به آنها دسترسی دارید. سیگنال در ابتدا امکانات محدود و ساده ای داشت، اما امروز به قابلیت هایی مانند تماس صوتی و ویدئویی، امکان پست استوری، قابلیت به اشتراک گذاری پیام های مالتی مدیا و بسیاری امکانات دیگر مجهز شده است.

بهترین ابزار انتقال فایل: Syncthing

بهترین ابزار انتقال فایل: Syncthing

ابزار Syncthing چندین سال است که برای انتقال فایل بین گوشی و کامپیوترهای ویندوزی در دسترس کاربران قرار گرفته است، و انصافاً هم عملکرد ایده آلی را در این رابطه ارائه می دهد! نصب و راه اندازی این اپلیکیشن کاملاً سرراست است و حتی کاربران معمولی نیز به سادگی از عهدۀ آن بر می آیند. نکته اینجا است که اطلاعات شما به هیچ عنوان از دستگاه های شما توسط این ابزار جابجا نمی شوند و فقط شما هستید که از اطلاعات فایل های جابجا شده باخبر خواهید بود!

بهترین اپلیکیشن پیام کوتاه: Simple SMS Messenger

بهترین اپلیکیشن پیام کوتاه: Simple SMS Messenger

فقط می خواهید تا پیام های متنی شما ارسال شود بدون اینکه یک سرویس مخابراتی به آنها دسترسی داشته باشد؟ می توانید از اپلیکیشن Simple SMS Messenger استفاده کنید. همان طور که از نامش مشخص است، این اپلیکیشن فقط برای ارسال پیام کوتاه به سرراست ترین شکل ممکن طراحی شده است و قابلیت مدیریت پیام ها بر روی گوشی را در اختیار شما قرار می دهد. در عین حال، این برنامه هیچ اطلاعاتی از روی گوشی شما جمع نمی کند. با این حال موضوعی که وجود دارد این است که این اپلیکیشن SMS ها را رمز گذاری نمی کند و به اندازه سیگنال ایمن نیست.

بهترین اپلیکیشن اعتبار سنجی دو مرحله ای: Aegis Authenticator

بهترین اپلیکیشن اعتبار سنجی دو مرحله ای: Aegis Authenticator

اگر قبلاً از سرویس های اعتبار سنجی مانند Authy استفاده می کردید و به تازگی به Aegis مهاجرت کرده اید، حتماً از امکانات کامل آن شگفت زده شده اید! با استفاده از این سرویس می توانید برای همه کدهای یکبار مصرف خود یک رمز عبور تنظیم کنید تا در یک فضای رمزگذاری شده ذخیره شود. در ادامه می توانید از طریق روش های بیومتریک (مثلاً اثر انگشت) به این رمز عبور دسترسی پیدا کرده و از آن استفاده کنید. سرویس Aegis حتی برای Google Authenticator هم جایگزین قابلی است!

منبع: androidcentral