هر کاری که آنلاین انجام می دهید رصد می شود! این قانونی است که اینترنت امروزی بر مبنای آن عمل می کند و خواه ناخواه باید آن را پذیرفت. اما خوشبختانه در چند وقت اخیر حرکت های خوبی در زمینه حفظ حریم خصوصی صورت گرفته است و چندین و چند ابزار مختلف در این رابطه در دسترس قرار گرفته اند. این ابزارها و اپلیکیشن ها از اطلاعات شما و حریم خصوصی تان در دنیای آنلاین محافظت می کنند. از مرورگر گرفته تا پسورد منیجر، سرویس های ایمیل که به دیتای شما دسترسی ندارند، سرویس های ارسال پیام خصوصی و کیبوردهای ایمن، ابزارهایی وجود دارند که به شما در این رابطه کمک می کنند. در این مقاله و بخش دوم آن با برخی از بهترین اپلیکیشن های اندرویدی از لحاظ حفظ حریم شخصی کاربر آشنا می شویم. با ما همراه باشید.

بهترین مرورگر: DuckDuckGo Private

بهترین مرورگر: DuckDuckGo Private

اگر می خواهید تا حریم شخصی شما در هنگام گشت و گذار در اینترنت با یک دستگاه اندرویدی حفظ شود، مرورگر DuckDuckGo گزینه ایده آلی برایتان خواهد بود. این مرورگر از موتور جستجوی پیش فرض DuckDuckGo به طور پیش فرض استفاده می کند و به هیچ عنوان فعالیت های آنلاین شما را رصد نمی کند. بهترین بخش قضیه این استکه این مرورگر به طور خودکار ترکرهای مخفی را در هنگام باز کردن وب سایت و ایمیل های مختلف بلاک می کند! اگر از کاربران کروم هستید و به دنبال یک جایگزین ایمن تر هستید، عاشق مرورگر DuckDuckGo خواهید شد!

بهترین سرویس ایمیل: ProtonMail

بهترین سرویس ایمیل: ProtonMail

اگر از کاربران قدیمی ProtonMail باشید حتماً متوجه پیشرفت مرحله به مرحلۀ آن در طول زمان شده اید. با این حال پایه ها و اصول اساسی این سرویس ایمیل همچنان پا بر جا هستند: تمام اطلاعات کاربران به طور پیش فرض رمز گذاری می شوند و Proton هرگز به ایمیل های شما دسترسی ندارد. همچنین این سرویس یک سری امکانات برای شخصی سازی کاربری را در اختیار شما قرار می دهد که از میان آنها می توان به فوروارد اتوماتیک ایمیل به مقصد Gmail شما خبر داد. می توانید Proton Mail را به عنوان سرویس ایمیل پیش فرض دستگاه اندرویدی خود انتخاب کنید و از 500 مگابایت فضای رایگان آن بهره مند شوید. امکان ارتقای این ظرفیت تا 15 گیگابایت با پرداخت 4 دلار در ماه برای شما وجود دارد.

بهترین کیبورد: Simple Keyboard

بهترین کیبورد: Simple Keyboard

Simple Keyboard یک اپلیکیشن اندرویدی سبک است که طراحی ساده و سرراستی دارد و امکانات متعددی را برای شخصی سازی در اختیار شما قرار می دهد. این کیبورد به سبک Gboard و با همان Material Design طراحی شده است اما بر خلاف جی برد هیچ گونه اطلاعاتی را جمع آوری نمی کند. درست است که این کیبورد از قابلیت هایی مانند پیشنهاد خودکار کلمه یا غلط یاب برخوردار نیست، اما اگر به دنبال یک اپ ساده و ایمن هستید، در انتخاب آن شک نکنید.

بهترین پسورد منیجر: Bitwarden

بهترین پسورد منیجر: Bitwarden

کسانی که سابقۀ کار کردن با برنامه های مدیریت پسورد را دارند و به Bitwarden مهاجرت می کنند، از عملکرد آن شگفت زده خواهند شد. این سرویس هر چیزی را که از یک پسورد منیجر انتظار دارید در اختیار شما قرار می دهد و به طور کامل با سرویس پر کردن خودکار فیلد در اندروید سازگار است. این اپلیکیشن پسوردهای امن ایجاد می کند، بر روی تمام دستگاه های شما کار می کند و از رمزگذاری نقطه به نقطه برای ذخیره سازی اطلاعات شما بهره می برد. همچنین Bitwarden کاملاً رایگان است! البته اگر می خواهید از امکانات بیشتری مانند اعتبار سنجی دو مرحله ای بهره مند شوید، باید هزینه 10 دلار را به صورت سالانه بپردازید.

منبع: androidcentral