پس از سال ها که گوشی های هوشمند حرفی در مقابل دوربین های عکاسی برای گفتن نداشتند، اکنون گوشی هایی در بازار موجود است که حتی از برخی دوربین های DSLR هم عکس های با کیفیت تری ثبت می کنند! در این میان شما می توانید با استفاده از یک اپلیکیشن کارآمد، از بالاترین ظرفیت دوربین گوشی موبایل خود بهره مند شده و به بهترین کیفیت عکاسی آن دست پیدا کنید. اپلیکیشن های عکاسی متعددی بر روی پلی استور موجود است که امکان گرفتن عکس، ویرایش و ذخیره آن را به شما می دهند. در این بخش قصد داریم چهار مورد از محبوب ترین اپلیکیشن های عکاسی را به شما معرفی کنیم که بر روی گوشی های اندرویدی قابل نصب هستند. با ما همراه باشید.

اپلیکیشن ProCam X – برای حرفه ای ها

اپلیکیشن ProCam X – برای حرفه ای ها

اپلیکیشن ProCam X آن دسته از پتانسیل های دوربین گوشی اندرویدی را برای شما آشکار می کند که شاید حتی از آنها خبر هم نداشته باشید! این اپلیکیشن امکانات متعددی برای کنترل ویژگی های مختلف عکس را در اختیار شما می گذارد که از میان آنها می توان به ISO، تعادل میزان سفیدی تصویر و حتی تگ کردن موقعیت مکانی ثبت عکس اشاره کرد. با استفاده از این اپلیکیشن می توانید از دوربین گوشی خود برای ثبت عکس RAW استفاده کنید که قابلیت های بیشتری نسبت به حالت معمولی برای ویرایش عکس را در اختیار شما می گذارد.

اپلیکیشن Adobe Lightroom – عکس های خود را مانند یک حرفه ای ادیت کنید

اپلیکیشن Adobe Lightroom – عکس های خود را مانند یک حرفه ای ادیت کنید

احتمالاً بارها برایتان پیش آمده که پس از ثبت یک عکس با دوربین گوشی، به ادیت آن نیاز پیدا کرده باشید. با اپلیکیشن Adobe Lightroom می توانید عکس های خود را مانند یک کاربر حرفه ای ادیت کنید! این اپلیکیشن امکانات متعددی برای ادیت عکس در اختیار شما می گذارد و کار با آن فوق العاده آسان است. حتی Adobe یک دوربین داخلی نیز برای اپلیکیشن Lightroom در نظر گرفته است. پس این اپلیکیشن هر آنچه را که برای عکاسی با موبایل و ادیت عکس ها نیاز دارید برای شما فراهم می آورد.

اپلیکیشن Google Photos – قابلیت بک آپ گرفتن از همه چیز!

اپلیکیشن Google Photos – قابلیت بک آپ گرفتن از همه چیز!

برای آن دسته از کاربرانی که بک گرفتن از عکس ها برایشان اولویت بیشتری نسبت به ادیت عکس دارد، اپلیکیشن Google Photos بهترین انتخاب است. البته این اپلیکیشن برخی امکانات پایه ای برای ادیت عکس نیز دارد و عکس های استایل بندی شده را به کاربران تحویل می دهد. اما کارایی اصلی آن ادیت عکس نیست! از دیگر ویژگی های Google Photos می توان به قابلیت ایجاد آلبوم به صورت هوشمند، ایجاد کتاب تصاویر و ساختن آلبوم به صورت اشتراکی در کمتر از چند ثانیه اشاره کرد.

اپلیکیشن FiLMiC Pro – کارایی بالا برای ضبط ویدئو

اپلیکیشن FiLMiC Pro – کارایی بالا برای ضبط ویدئو

دوربین گوشی های هوشمند این روزها نسبت به گذشته قدرتمند تر شده اند و فقط برای عکاسی کاربرد ندارند. اکنون شما می توانید با دوربین گوشی خود به ضبط ویدئوهای با کیفیت هم بپردازید. برای این منظور می توانید از اپلیکیشن FiLMiC Pro استفاده کنید که امکان ضبط ویدئوهای حرفه ای با گوشی را به شما می دهد. همچنین این اپلیکیشن برای ادیت ویدئو نیز کارایی بالایی دارد. در واقع با این اپلیکیشن حس ضبط کردن ویدئو با یک دوربین حرفه ای DSLR را خواهید داشت؛ بدون اینکه نیازی به حمل دوربین با خود داشته باشید!

منبع: androidcentral