هر ساله در تاریخ 1 تا 5 سپتامبر، تمام نگاه های علاقه مندان به دنیای تکنولوژی به شهر برلین و جشنوارۀ IFA دوخته می شود! در این رویداد تجاری بزرگ، برندهای مطرح و شناخته شده از محصولات جدید خود رونمایی می کنند و آخرین دستاوردهای خود را در معرض دید همگان قرار می دهند. در رویداد IFA هر چه بخواهید پیدا می شود: گوشی، ساعت هوشمند، ویدئو پروژکتور، تجهیزات اسمارت هوم، هدفون، کنسول بازی دستی و... .

امسال نیز همانند سال های گذشته، کارشناسان وب سایت معتبر Android Authority بهترین محصولات معرفی شده در رویداد IFA 2023 را در دسته بندی های مختلف انتخاب کرده اند. در این بخش قصد داریم تا «بهترین گوشی های هوشمند در رویداد IFA 2023» را به انتخاب این کارشناسان به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

مروری بر برندگان رویداد IFA 2023

بهترین های IFA 2023: گوشی های هوشمند

متأسفانه امسال گوشی های زیادی در جریان IFA 2023 معرفی نشد. با این حال دو مدل زیر، جایزۀ بهترین گوشی این مراسم را از جانب کارشناسان Android Authority دریافت کرده اند.

گوشی Fairphone 5

مروری بر برندگان رویداد IFA 2023

برند Fairphone بیشتر بر روی فناوری های تثبیت شده تکیه دارد و محصولاتی قابل اعتماد را راهی بازار می کند. گوشی Fairphone 5 پنجمین نسل از گوشی های هوشمند این برند است که می توان آن را بهترین گوشی این برند نیز دانست! همانند نسل های قبلی، این مدل نیز کاملاً قابل تعمیر است؛ به این معنا که شما می توانید تک تک قطعات این گوشی را از یکدیگر جدا کرده و آنها را با قطعات دیگر جایگزین نمایید. همچنین با بهره بردن از این قابلیت می توانید تک تک قطعات این گوشی را ارتقا دهید!

این قابلیت تعمیر پذیری از آنجایی اهمیت بیشتری پیدا می کند که Fairphone اعلام کرده تا قصد دارد آپدیت های نرم افزاری گوشی Fairphone 5 را تا 10 سال آینده ادامه دهد! این، طولانی مدت ترین تعهد یک شرکت به ارائه آپدیت های نرم افزاری در میان تمامی گوشی های اندرویدی دنیا (حتی محصولات سامسونگ) است! در طول این 10 سال شما می توانید باتری، صفحه نمایش، پورت ها و حتی لنزهای دوربین این گوشی را به سادگی تعمیر یا تعویض کنید. جالب اینجا است که برای این منظور به هیچ ابزار پیشرفته یا تخصصی هم نیاز نیست! تنها چیزی که نیاز دارید یک پیچ گوشتی 00 است!

گوشی Fairphone 5 علاوه قابلیت تعمیر پذیری و دریافت آپدیت نرم افزاری برای یک دهه، مشخصات جذاب دیگری هم دارد! از جمله این مشخصات می توان به صفحه نمایش 90 هرتز، یک دوربین عالی 50 مگاپیکسلی، 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی اشاره کرد. این گوشی دارای یک اسلات microSD نیز هست که امکان ارتقای ظرفیت حافظه داخلی تا 2 ترابایت را به شما می دهد.
 در حال حاضر گوشی Fairphone 5 با قیمت 755 دلار برای پیش خرید در اروپا در دسترس قرار گرفته است.

گوشی HONOR V Purse

مروری بر برندگان رویداد IFA 2023

این گوشی را می توان سورپرایز رویداد IFA 2023 و یکی از ریسکی ترین محصولات برند آنر دانست! درست است که طراحی ظاهری گوشی آنر V Purse ممکن است کمی احمقانه به نظر برسد، اما خاص بودن آن توانسته توجه کارشناسان Android Authority را به خود جلب کند!

همان طور که از نام این گوشی مشخص است، V Purse شبیه یک کیف پول دسته دار است! یک نوار کوچک نیز از طرفین بدنه آن امتداد پیدا کرده و با زیورآلات مختلف تزیین شده است! شما می توانید برای حمل این کیف زنانه (ببخشید گوشی هوشمند!) دسته آن را بگیرید یا آن را به دور مچ دست خود بیندازید (البته اگر مچ دستتان به اندازه کافی کوچک باشد).

این دستگاه در واقع یک گوشی تاشو (Foldable) است که ظاهری به شکل یک کیف زنانه دارد. این گوشی در هنگام تا شدن بیشتر به گوشی هواوی Mate X شبیه است تا سامسونگ گلکسی زد فولد 5، چرا که صفحه نمایش آن در قسمت بیرونی قرار می گیرد. به این ترتیب نیازی به تعبیه یک صفحه نمایش اضافه در بخش پشتی بدنه این گوشی وجود نداشته است. کارشناسان Android Authority ابراز امیدواری کرده اند تا سایر برندهای فعال در بازار گوشی های تاشو نیز همین رویه را در پیش بگیرند!

منبع: androidauthority