مک بوک پرو نیز مانند دیگر لپ تاپ ها نقاط ضعف و قوتی دارد! کیبورد بی کیفیت و تاچ بار دردسرساز باعث شده تا بسیاری از کاربران نسبت به استفاده از این لپ تاپ به شک افتند! از طرفی اتکای بیش از اندازه این لپ تاپ به پورت USB-C، کیفیت متعادل صفحه نمایش، وزن سبک، طول عمر مناسب باتری و عملکرد ایده آل این احساس را به وجود آورده بود که لپ تاپ های ویندوزی برای مدتی طولانی توانایی رقابت با آن را نخواهند داشت. اما این روزها صفحه نمایش های OLED بازار را در سیطره خود گرفته اند. نمایشگر OLED رنگ مشکی طبیعی را به ارمغان می آورد و از بالاترین نسبت کنتراست بهره می برد. همچنین این نمایشگر طیف وسیعی از رنگ ها را پوشش می دهد و اکنون می توان آن را رقیبی جدی برای نمایشگر رتینا اپل دانست!

مک بوک پروی جدید 13 اینچی براساس چیپ M1 تولید شده و عملکرد مناسبی در پردازش ها و محاسبات دارد. با این وجود اپل با افزایش قیمت مدل هایی که در آنها از سخت افزار اینتل استفاده کرده، عملاً برای بسیاری از کاربران مشکل ایجاد کرده است! مک بوک پروی 16 اینچی هم تغییراتی داشته است. این لپ تاپ با وجود اینکه از لحاظ ابعاد مشابه یک لپ تاپ 15 اینچی است، اما وزن سنگین تری دارد و طراحی کیبورد خود را عوض کرده است (هرچند طراحی جدید هم برای برخی کاربران جالب نیست!). از لحاظ مشخصات کلی، مک بوک پروی 16 اینچی مشابه مدل های قبلی است و هنوز خبری از پشتیبانی از 4K در آن دیده نمی شود. هر چند از لحاظ عملکرد این لپ تاپ بسیاری از لپ تاپ های ویندوزی را شکست خواهد داد!

در مجموع حتی مک بوک های ساده و معمولی نیز از لحاظ قیمت برای بسیاری از افراد قابل تهیه نیستند. علاوه بر این بسیاری از کاربران علاقه دارند که وقتی پول زیادی برای خرید لپ تاپ صرف می کنند، انتخاب های متنوعی داشته باشند و بتوانند متناسب با سلیقه خود خرید کنند. به عنوان مثال لپ تاپ های ویندوزی تنوع زیادی در بازار دارند و انتخاب های زیادی پیش روی شما قرار می دهند! اگر قصد خرید مک بوک دارید، برای تمام سایزهای این لپ تاپ جایگزین های جذابی در بازار وجود دارد: لپ تاپ های 14 و 15 اینچی که هم وزن و ابعاد کمتری نسبت به مک بوک پرو 16 اینچی دارند و هم ارزان ترند! در لیست زیر پنج مدل از این لپ تاپ ها را مشاهده می کنید:

لپ تاپ HP Spectre x360 – یک جایگزین مطمئنِ 13 اینچی از نوع دو در یک!

این لپ تاپ طول عمر باتری بالاتری نسبت به مک بوک پروی 13 اینچی دارد و از انعطاف بالاتری در استفاده نسبت به آن برخوردار است. به طوری که شما می توانید بر روی آن به عنوان یک لپ تاپ 2 در 1 کارآمد حساب باز کنید! لپ تاپ HP Spectre x360 انتخاب ایده آلی برای کار و بازی است و به کیبورد جزیره ای همراه با نور پس زمینه مجهز است. بر روی این لپ تاپ اچ پی سیستم عامل ویندوز 10 (نسخه Home 64 بیتی) نصب است و از لحاظ نرم افزاری تمام نیازهای شما را به خوبی برآورده می کند. همچنین در این لپ تاپ از پردازنده نسل دهمی اینتل (Core i5) و حافظه داخلی SSD با ظرفیت 256 گیگابایت استفاده شده است. کاربران از تاچ پد این لپ تاپ نیز بسیار راضی بوده اند!

لپ تاپ HP Spectre x360 – یک جایگزین مطمئنِ 13 اینچی از نوع دو در یک!

لپ تاپ Lenovo Yoga C940 – یک لپ تاپ 14 اینچی دو در یک

لنوو Yoga C940 یک لپ تاپ سریع و جذاب است و فقط کمی از مک بوک پروی 13 اینچی بزرگتر می باشد. به علاوه این

.امکاناتی در اختیار شما می گذارد که مک بوک فاقد آنها است: قابلیت چرخش 360 درجه ای صفحه نمایش که به شما اجازه می دهد تا بتوانید از این لپ تاپ به عنوان یک تبلت هم استفاده کنید.

لپ تاپ Lenovo Yoga C940 – یک لپ تاپ 14 اینچی دو در یک

لپ تاپ Dell XPS 17 9700 – جایگزینی مناسب برای مک بوک پرو 16

اگر به صفحه نمایش OLED برای کارهایی مانند ادیت عکس نیاز ندارید، لپ تاپی با صفحه نمایش IPS پاسخگوی نیازهای شما خواهد بود. لپ تاپ دل XPS 17 9700 از وضوح 4K پشتیبانی می کند و انتخاب مناسبی برای جایگزینی مک بوک پرو 16 به حساب می آید. همچنین نرم افزار PremierColor دل امکانات مناسبی برای کنترل صفحه نمایش و تنظیم آن در اختیار شما می گذارد. این لپ تاپ به دو کنترلر Thunderbolt 3 نیز مجهز است و عملکردی عالی در اتصال به لوازم جانبی و دستگاه های دیگر را ارائه می دهد. لپ تاپ دل XPS 17 9700 از مک بوک سنگین تر است، اما ابعادی مشابه با آن دارد. باتری این لپ تاپ دل نیز اگرچه عملکرد چندان درخشانی ندارد، ولی می توان بر روی آن برای مصارف روزمره حساب باز کرد.

لپ تاپ Dell XPS 17 9700 – جایگزینی مناسب برای مک بوک پرو 16

لپ تاپ Lenovo IdeaPad Flex 5 – قیمت مناسب

این لپ تاپ حتی از مک بوک ایر هم ارزان تر است اما امکانات مناسبی را برای شما فراهم می آورد! Flex 5 با سایز 14 اینچ عرضه شده و از انعطاف بالایی برای استفاده به عنوان یک لپ تاپ 2 در 1 برخوردار است. در این لپ تاپ از سیستم عامل کروم استفاده شده و می توان آن را یکی از ایده آل ترین لپ تاپ ها از لحاظ قیمت برای جایگزینی مک بوک پرو دانست. در ضمن Flex 5 نسبت به مک بوک پرو سبک تر نیز هست و حمل آن برای شما آسان تر خواهد بود.

لپ تاپ Lenovo IdeaPad Flex 5 – قیمت مناسب

چنانچه قصد خرید لپ تاپ را دارید، می توانید از سایر مدل های موجود بر روی سایت دیدن کنید. همچنین برای دریافت مشاوره در زمینه خرید لپ تاپ، می توانید از طریق تماس با شماره 73027-021 با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

منبع: cnet