مادربردهای Z690 از سوکت LGA 1700 برخوردارند که از پردازنده های نسل 12 و 13 اینتل به خوبی پشتیبانی می کنند. همچنین این مادربردها با حافظه های رم پر سرعت DDR5 و استاندارد PCIe 5.0 سازگارند و امکان نصب جدیدترین کارت گرافیک های دنیا بر روی آنها وجود دارد. در این مطلب چند مدل از بهترین مادربردهای Z690 را به شما معرفی کرده ایم که برای راه اندازی یک سیستم گیمینگ مدرن می توان از آنها استفاده کرد. شاید در نگاه اول این مادربردها یکسان به نظر برسند، اما پیشنهاد می کنیم تا متن را به طور کامل بخوانید تا با تفاوت های آنها آشنا شوید.

مادربرد ام اس آی MPG Z690 Carbon Wi-Fi – در صدر جدول!

مادربرد ام اس آی MPG Z690 Carbon Wi-Fi – در صدر جدول!

این مادربرد بهترین عملکرد را در مقایسه با قیمتی که ارائه می دهد و امکان فعال کردن اورکلاکینگ در تنظیمات بایوس آن برای شما فوق العاده راحت است. به این ترتیب با استفاده از آن می توانید از بالاترین پتانسیل های پردازنده خود بهره مند شوید و محدودیت ها را برای آن از بین ببرید! پشتیبانی از رم های DDR5، وای فای 6E و مجهز بودن به دو اسلات PCIe 5.0 دیگر مشخصات کلیدی مادربرد MSI MPG Z690 Carbon Wi-Fi را تشکیل می دهند. ضمن اینکه این مادربرد 5 سوکت M.2 دارد و از SSD های پرسرعت به خوبی میزبانی می کند!

مادربرد گیگابایت Z690 AORUS Pro – در رتبه دوم

مادربرد گیگابایت Z690 AORUS Pro – در رتبه دوم

مادربرد گیگابایت Z690 AORUS Pro نسبت به مادربرد MSI در زمینه اتصال وایرلس کمی ضعیف تر است و به جای وای فای 6E، از وای فای 6 پشتیبانی می کند. با این حال این مادربرد همچنان مشخصات رده بالایی دارد که از میان آنها می توان به سازگاری با رم های DDR5 و 4 سوکت M.2 اشاره کرد. همچنین این مادربرد از طراحی VRM قدرتمندی برای اورکلاکینگ برخوردار است و در مجموع امکان دسترسی به 13 پورت USB بر روی آن وجود دارد!

مادربرد ایسوس ROG Strix Z690-I Gaming Wi-Fi – جمع و جور اما قدرتمند

مادربرد ایسوس ROG Strix Z690-I Gaming Wi-Fi – جمع و جور اما قدرتمند

این مادربرد ایسوس با فرم فاکتور Mini-ITX طراحی شده است و از مشخصات رده بالایی بهره می برد. این مشخصات شامل پشتیبانی از وای فای 6E، اسلات PCIe 5.0 و 2 سوکت M.2 می شود. همچنین مادربرد ایسوس ROG Strix Z690-I Gaming Wi-Fi از پورت های USB-C و تاندربولت 4 پشتیبانی می کند و امکان اتصال سریع ترین هاردهای اکسترنال را فراهم می آورد.

مادربرد ام اس آی MAG Z690 Tomahawk WiFi DDR4 – بهترین انتخاب در میان مدل های DDR4

مادربرد ام اس آی MAG Z690 Tomahawk WiFi DDR4 – بهترین انتخاب در میان مدل های DDR4

مادربرد MAG Tomahawk هنوز رم های DDR4 را رها نکرده است! با این حال شما می توانید از عملکرد اورکلاک شده این رم ها تا فرکانس 5200 مگاهرتز بر روی این مادربرد بهره مند شوید. ضمن اینکه این مادربرد به 4 سوکت M.2، ماژول وای فای 6 داخلی و پورت USB-C مجهز است و یک مدل رقابتی با قیمت مناسب تر نسبت به مادربردهای DDR5 به حساب می آید.

مادربرد ام اس آی PRO Z690-A DDR4 WiFi – یک گزینه اقتصادی

مادربرد ام اس آی PRO Z690-A DDR4 WiFi – یک گزینه اقتصادی

با خرید مادربرد ام اس آی PRO Z690-A می توانید تا حد زیادی در هزینه های خود صرفه جویی کنید. این مادربرد با فرم فاکتور ATX طراحی شده و به سوکت LGA 1700 مجهز است. همچنین از رم های DDR4 پشتیبانی می کند و به ماژول وای فای 6 داخلی مجهز شده است. 4 سوکت M.2 و پورت USB-C این مادربرد از برند MSI را به یکی از گزینه های اقتصادی محبوب در میان کاربران تبدیل کرده است.

منبع: windowscentral