این روزها بیشتر ساعت های هوشمند به صورت پیش فرض به GPS مجهزند و شما می توانید از طریق آنها مسیر حرکات خود را به طور دقیق ردیابی کنید. به این ترتیب برای این منظور دیگر نیازی به گوشی خود و فعال کردن GPS آن نخواهید داشت و می توانید سبکبال تر به دویدن یا انجام فعالیت های ورزشی دیگر بپردازید! با این حال تعداد ساعت های هوشمندی که از تکنولوژی های دقیق تری مانند All-Systems GNSS پشتیبانی می کنند چندان زیاد نیست. در این سیستم ساعت هوشمند شما به طور هم زمان به اطلاعات چند ایستگاه ماهواره ای متصل می شود و مسیریابیِ به مراتب دقیق تری را به شما ارائه می دهد!

جدیدترین تکنولوژی در این رابطه، GPS دو فرکانسی است که به طور هم زمان از اطلاعات جی پی اس L1 و L5 برای تعیین موقعیت شما استفاده می کند. این تکنولوژی قادر است تا موقعیت شما را از هر زاویه ای ردیابی کند و به این ترتیب وجود موانعی مانند کوه، ساختمان یا جنگل در عملکرد آن اختلال ایجاد نمی کند.

بنابراین منظور ما از «بهترین ساعت هوشمند GPS دار در سال 2023» مدل هایی است که تا حد امکان از این تکنولوژی های جدید برخوردار باشند و امکاناتی فراتر از یک جی پی اس ساده را در اختیار شما قرار دهند. در ادامه با این مدل ها آشنا خواهید شد.

ساعت هوشمند گارمین Garmin Forerunner 265 – دقیق ترین GPS ای که تصورش را می کنید!

معرفی مناسب ترین ساعت های هوشمند جی پی اس دار در سال 2023

ساعت هوشمند گارمین Forerunner 265 علاوه بر اینکه از نظر ما بهترین مدل برای دوندگان است، به عنوان بهترین ساعت هوشمند از لحاظ دقت GPS نیز انتخاب شده است. این مدل ساعت هوشمند گارمین به طور همزمان از تکنولوژی های All-Systems GNSS و GPS دو فرکانسی پشتیبانی می کند و نقشه حرکات و تمرینات شما را به دقیق ترین شکل ممکن در هر محدوده ای (حتی در جنگل و میان ساختمان های بلند) ارائه می دهد. لازم به ذکر است که ساعت هوشمند گارمین Forerunner 265 در حالت SatlQ تا 16 ساعت نیازی به شارژ پیدا نمی کند. چنانچه سیگنال های دریافتی ضعیف شوند، این گجت به طور اتوماتیک بر روی حالت دو فرکانسی تنظیم می شود. در بدترین حالت نیز این گجت بر روی حالت GPS با مصرف باتری مدیریت شده عمل می کند.

ساعت هوشمند گارمین Garmin Forerunner 955 – همان تکنولوژی با باتری و نقشه های بهتر

معرفی مناسب ترین ساعت های هوشمند جی پی اس دار در سال 2023

این مدل نیز از تکنولوژی های مدل 265 بهره می برد اما طول عمر باتری بالاتری دارد. به طور دقیق تر باید گفت که باتری ساعت هوشمند گارمین Forerunner 955 در صورت فعال بودن حالت GPS دو فرکانسی تا 20 ساعت و در حالت SatlQ تا 30 ساعت دوام می آورد. در تست های انجام شده این ساعت نیز همان دقت عالی مدل 265 را ارائه می دهد، ولی ابزارهای متنوع تری را در اختیار شما قرار می دهد. مثلاً شما می توانید در این ساعت هوشمند موقعیت خود را بر روی نقشه های رنگی ردیابی کنید. فقط توجه داشته باشید که اگر AMOLED بودن صفحه نمایش برایتان خیلی مهم است، به جای این مدل باید ساعت Forerunner 965 را بخرید.

ساعت هوشمند COROS APEX 2 Pro – فناوری All-Systems GNSS واقعی

معرفی مناسب ترین ساعت های هوشمند جی پی اس دار در سال 2023

برخی مدل های “All-Systems” فقط نام این تکنولوژی را یدک می کشند و در عمل فقط به دو ماهواره به صورت همزمان متصل می شوند. یکی از ساعت هایی که ازتمام 5 سیستم GNSS به شکل واقعی پشتیبانی می کند، مدل APEX 2 Pro از برند COROS است. این ساعت هوشمند از فناوری GPS دو فرکانسی هم پشتیبانی می کند و دقتی عالی را در ردیابی به ارمغان می آورد. طول عمر باتری ساعت هوشمند Coros Apex 2 Pro در حالت فقط GPS برابر با 75 ساعت، در حالت All-Systems برابر با 45 ساعت و در حالت دو فرکانسی برابر با 26 ساعت است. همانند مدل Forerunner 955 این ساعت نیز نقشه های رنگی و کاملاً لمسی را ارائه می دهد و فاکتورهای مربوط به دویدن را با دقت اندازه گیری می کند.

ساعت هوشمند اپل واچ اولترا – بهترین انتخاب برای کاربران آیفون

معرفی مناسب ترین ساعت های هوشمند جی پی اس دار در سال 2023

اپل واچ اولترا در آزمایش های انجام شده موفق عمل کرده و نظر مثبت کارشناسان را جلب کرده است. این ساعت هوشمند به خصوص برای نرم افزارهای دقیق خود برای ردیابی دویدن و کوهنوردی و طول عمر باتری 36 ساعته مورد ستایش زیادی قرار گرفته است. Apple Watch Ultra به فناوری GPS دو فرکانسی مجهز است، با این حال از حالت All-Systems GNSS پشتیبانی می کند. اگر آیفون دارید و بودجه خوبی برای خرید ساعت هوشمند در اختیارتان قرار گرفته، در خرید اپل واچ اولترا شک نکنید.

ساعت هوشمند امیزفیت Amazfit Cheetah Pro – یک مدل جدید اما مطمئن

معرفی مناسب ترین ساعت های هوشمند جی پی اس دار در سال 2023

جدیدترین ساعت هوشمند برند امیزفیت نه تنها از ردیابی دو بانده پشتیبانی می کند، بلکه پا را از این هم فراتر گذاشته و به فناوری شش سیگنالۀ GNSS مجهز شده است. این فناوری در واقع یک ماهواره قطبی دایره ای شکل است که بنابر ادعای امیزفیت در تشخیص موقعیت مکانی و ردیابی کاربر تا 99.5 درصد دقیق عمل می کند. ساعت هوشمند Cheetah Pro به امکانات دیگری هم مجهز است که از میان آنها می توان به نمایشگر امولد با روشنایی 1000 نیت و امکان دانلود نقشه های GPX اشاره کرد.

منبع: android central