ای ام دی با عرضه پردازنده 7950X حسابی قدرت نمایی کرده است! رده بالاترین پردازنده سری رایزن 9 عملکردی فوق العاده قدرتمند را ارائه می دهد اما توان مصرفی بالایی (در حدود 170 وات) دارد و ممکن است دمای آن از حد استاندارد فراتر رود. پس حتماً باید در کنار آن از یک خنک کننده هم استفاده کرد. مدل سی پی یو کولر انتخابی شما تا حد بسیار زیادی به مشخصات کیس و سایز سایر قطعات سیستم (مانند ماژول های رم) بستگی دارد و در هنگام خرید این کامپوننت باید به اندازه آن توجه داشته باشید. در این مقاله چند مدل از بهترین سی پی یو کولرها برای پردازنده AMD Ryzen 9 7950X را به شما معرفی کرده ایم.

خنک کننده پردازنده NZXT Kraken X63 – بهترین انتخاب

خنک کننده پردازنده NZXT Kraken X63 – بهترین انتخاب

اگر درون کیس خود فضای کافی برای دو فن 140 میلی متری را دارید، خنک کننده Kraken X63 بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. این خنک کننده پردازنده به یک لوپ رادیاتور بسته با هد پمپ قدرتمند مجهز است و به خوبی با سوکت AM5 سازگار می شود. این سی پی یو کولر به خوبی از عهده خنک سازی پردازنده رده بالای AMD Ryzen 9 7950X بر می آید، اما همان طور که گفتیم حواستان به ابعاد بزرگش باشد!

خنک کننده پردازنده کولر مستر MasterLiquid PL240 FLUX – مقام دوم

خنک کننده پردازنده کولر مستر MasterLiquid PL240 FLUX – مقام دوم

اگر زیبایی سیستم و نورپردازی RGB برایتان اهمیت دارد، خنک کننده PL240 FLUX انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. این خنک کننده عملکردی تقریباً هم سطح با مدل Kraken X63 ارائه می دهد اما در کنار آن از نورپردازی در چند رنگ مختلف هم پشتیبانی می کند. در نتیجه گیمرها بیشتر به سمت آن جذب می شوند. لازم به ذکر است که این خنک کننده به یک رادیاتور لو پروفایل و دو فن 120 میلی متری مجهز است و نصب آن در کیس راحت تر از مدل قبلی است.

خنک کننده پردازنده be quiet! Silent Loop 2 280mm – ساکت و بی سروصدا

خنک کننده پردازنده be quiet! Silent Loop 2 280mm – ساکت و بی سروصدا

اگر می خواهید تا سیستم خود را ساده نگه دارید و در عین حال به دنبال قطعات سخت افزاری رده بالا هستید، خنک کننده Silent Loop 2 برایتان مناسب است. این قطعه فاقد نورپردازی RGB است، اما تمرکز اصلی در طراحی آن بر روی کاهش نویز بوده است. شرکت be quiet! این خنک کننده را در نسخه های مختلف در سایز 120 تا 360 میلی متر عرضه کرده است و نسخه 280 میلی متری آن را می توان برای کیس های متوسط مناسب دانست.

خنک کننده پردازنده نوکتوا NH-D15 – بهترین خنک کننده بادی

خنک کننده پردازنده نوکتوا NH-D15 – بهترین خنک کننده بادی

مدل هایی که تا به اینجا معرفی کردیم همگی مبتنی بر مایع بودند؛ اما ممکن است تا نمونه های بادی را ترجیح دهید. یکی از بهترین خنک کننده های بادی برای پردازنده رده بالای AMD Ryzen 9 7950X، مدل نوکتوا NH-D15 است که عملکردی روان و کم صدا را ارائه می دهد. این ایر کولر به هیت سینک با عرض 150 میلی متر و دو فن 140 میلی متر مجهز است و امکان نصب آن از هر دو سمت بر روی پردازنده وجود دارد.

خنک کننده پردازنده کولر مستر Hyper 212 Black Edition RGB

خنک کننده پردازنده کولر مستر Hyper 212 Black Edition RGB

یکی از با دوام ترین خنک کننده های بادی برای پردازنده های رده بالای AMD! خنک کننده کولر مستر Hyper 212 Black Edition RGB ظاهری مدرن دارد و عملکردی ایده آل را ارائه می دهد. شما می توانید از طریق یک هدر مادربرد یا یک کنترلر اختصاصی، نحوه نورپردازی این خنک کننده را به دلخواه خود تنظیم کنید. در کل این خنک کننده برای مدتی طولانی برای شما قابل استفاده خواهد بود.

منبع: windowscentral