اگر بخواهید یک هدست اختصاصی PS5 تهیه کنید، باید قیمتی در حدود 100 تا 300 دلار بپردازید! البته این میزان قیمت با توجه به قابلیت هایی مانند صدای سه بعدی و زمان تأخیر بسیار پایین منطقی به نظر می رسد و نمی توان خرده ای به آن گرفت! با این حال بسیاری از افراد توان خرید آنها را ندارند. بهترین راه حل برای این چالش این است که هدست وایرلس فعلی خود را (که با PS5 سازگاری دارد) از طریق یک دانگل بلوتوث به کنسول متصل کنید.

از آنجایی که تمام دانگل های بلوتوث موجود در بازار برای این منظور مناسب نیستند، ما در این مقاله لیستی از بهترینِ آنها را برای کنسول بازی پلی استیشن 5 معرفی کرده ایم. با ما همراه باشید.

دانگل بلوتوث Avantree DG80 – صدای قابل اعتماد

دانگل بلوتوث Avantree DG80 – صدای قابل اعتماد

این دانگل با تمام هدفون های aptX سازگار است و از طریق پورت USB-A جلوی کنسول به PS5 متصل می شود. در این حالت Avantree DG80 زمان تأخیر ایده آل 40 میلی ثانیه ای را به ارمغان می آورد که از بسیاری از دانگل های بلوتوثی موجود در بازار کمتر است. با پوشش دهی محدوده 30 متری، این دانگل به شما اجازه می دهد تا حتی از فواصل دور از PS5 در اتاق نیز بتوانید به آن متصل باقی بمانید! در حالت پیش فرض، دانگل DG80 بر روی حالت پخش موزیک قرار دارد، اما با دو بار ضربه زدن بر روی دکمه آن می توانید به حالت مکالمه سوئیچ کنید. در این حالت امکان استفاده از میکروفون هدست برای انجام بازی های آنلاین برایتان فعال می شود.

دانگل بلوتوث Skull & Co. audiostick – زمان تأخیر بسیار پایین

دانگل بلوتوث Skull & Co. audiostick – زمان تأخیر بسیار پایین

این دانگل بلوتوث از برند Skull & Co. امکان اتصال همزمان دو هدست به PS5 را فراهم می آورد و از فناوری AptX LL پشتیبانی می کند. از این جهت می توان از زمان تأخیر بسیار پایین آن اطمینان داشت. برای استفاده از این دانگل باید آن را به پورت USB-C جلوی کنسول خود متصل کنید. البته این موضوع باعث می شود تا دیگر امکان اتصال هدست واقعیت مجازی PSVR 2 یا هارد اکسترنال به پلی استیشن 5 را از دست بدهید. از آنجایی که دانگل بلوتوث Skull & Co. به طور اختصاصی برای کنسول نینتندو سوییچ طراحی شده، در هنگام اتصال به PS5 به صورت عمودی قرار می گیرد که شاید کمی برای شما عجیب باشد! با این حال در کیفیت عملکرد آن برای کنسول پلی استیشن 5 هیچ شکی وجود ندارد.

دانگل بلوتوث Avantree Leaf Long Range – طراحی کلاسیک

دانگل بلوتوث Avantree Leaf Long Range – طراحی کلاسیک

دانگل Leaf Long Range یکی دیگر از محصولات برند Avantree است که شباهت زیادی به دانگل های یو اس بی کلاسیک و سنتی دارد. این مدل نیز از اتصال به هدست های بلوتوثی AptX LL پشتیبانی می کند و از حالت های موزیک (Music Mode) و مکالمه (Talk Mode) برخوردار است. با این حال این مدل به جای بلوتوث 5.0، از بلوتوث 4.1 پشتیبانی می کند و برد کمتری در حدود 18 متر را پوشش می دهد. البته این میزان محدوده پوشش دهی برای 99.9 درصد گیمرها مناسب است، مگر اینکه بخواهید از فاصله خیلی دور از کنسول بازی کنید!

دانگل بلوتوث Zamia – یک انتخاب اقتصادی

دانگل بلوتوث Zamia – یک انتخاب اقتصادی

دانگل بلوتوث Zamia به طور اختصاصی برای کسانی طراحی شده که قصد ندارند هزینه زیادی متحمل شوند، اما همچنین به دنبال یک مدل کارآمد و با کیفیت هستند. با وجود اینکه این دانگل محدوده فقط 10 متری را پوشش می دهد، اما طراحی به روز و جمع و جوری دارد و به پلی استیشن 5 شما جلوه زیبایی می دهد. لازم به ذکر است که این دانگل از A2DP، HSP و HFP پشتیبانی می کند، اما متأسفانه با هدست های AptX LL سازگاری ندارد.

دانگل بلوتوث 1Mii Bluetooth 5.2 – سازگار با نسخه جدید بلوتوث

دانگل بلوتوث 1Mii Bluetooth 5.2 – سازگار با نسخه جدید بلوتوث

اغلب دانگل های بلوتوث پلی استیشن 5 از استاندارد پایین تر از بلوتوث 5.0 پشتیبانی می کنند. اما این محصول از برند 1Mii امکان بهره مندی از استاندارد 5.2 را برایتان فراهم می آورد. به این ترتیب با استفاده از آن می توانید انواع هدست های مدرن AptX HD و AptX Adaptive را به کنسول بازی خود اتصال دهید. بر خلاف بسیاری از دانگل های موجود در بازار که برای تشخیص و اتصال به هدست به زمان زیادی نیاز دارند، این دانگل به سرعت اتصال را برقرار می کند و زمان انتظار شما برای شروع بازی را به حداقل میزان ممکن می رساند.

منبع: androidcentral