مانیتورهای زیادی به بازار عرضه شده اند که هر کدام از مانیتورهای موجود از کاربری خاص و با قابلیت ها و امکانات مختلف طراحی و ساخته شده اند. در میان تولید کنندگان مانیتور، شرکت معتبر و نام آشنای BenQ نیز مشغول تولید انواع مختلف مانیتور با قابلیت و امکانات مختلف است. این شرکت در حال حاضر علاوه بر تولید مانیتور مشغول تولید انواع ویدئو پروژکتور نیز است. در این مقاله قصد بررسی یکی از مانیتورهای گیمینگ این شرکت را داریم که با عنوان ZOWIE XL2411K عرضه و به منظور رفع نیاز گیمرها تولید شده است! از ویژگی های مهمی که شرکت BenQ در طراحی و ساخت این مدل از مانیتور گیمینگ مورد استفاده قرار داده است می توان به پایه های قابل تنظیم، قابلیت به اشتراک گذاری تنظیمات XL، فناوری های کاربردی، پنل LCD از نوع TN، پورت های ارتباطی و ... اشاره کرد. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر مانیتور گیمینگ ZOWIE XL2411K بنکیو خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

مانیتور گیمینگ BenQ مدل ZOWIE XL2411K

طراحی جدید پایه و قابلیت تنظیم ارتفاع/زاویه!

شرکت بنکیو در طراحی و ساخت مانیتور گیمینگ ZOWIE XL2411K از پایه های جدید بهره برده است. پایه های استفاده شده در این مدل مانیتور با توجه به طراحی که در اختیار دارند قادر به اشغال فضای کم تری از میز کاربر بوده و با توجه به حفظ ثبات می تواند مانیتور را در جای خود ثابت نگه دارد! این ویژگی به کاربر این قابلیت را می دهد تا علاوه بر امکان ایجاد فضای بیشتر برای حرکت درون بازی قادر به تنظیم دلخواه جهت راحت تر بازی کردن نیز باشد! این ویژگی باعث می شود تا کاربر ترکیب منحصر به فرد خود را از تنظیم زاویه و ارتفاع نمایشگر برخوردار شود! لازم به ذکر است که طبق اعلام سایت شرکت بنکیو کاربر برای تنظیم شیب تا 23 درجه و برای تنظیم ارتفاع از 32 میلی متر تا 525 میلی متری می تواند اقدام کند. زاویه دید مناسب همچنین باعث می شود که کاربر بدون خستگی گردن و حتی ستون فقرات به انجام بازی های ویدئویی در مدت زمان زیاد مشغول باشد! سوئیچ نیز از ویژگی های مهم و مثبتی است که شرکت بنکیو در طراحی و ساخت مانیتور گیمینگ ZOWIE XL2411K مورد استفاده قرار داده است. این سوئیچ به عنوان رابط بین کاربر و مانیتور عمل کرده و با توجه به امکاناتی که در اختیار دارد به کاربر این امکان را می دهد تا در کوتاه ترین زمان ممکن به تنظیمات FPS دسترسی داشته باشد! این رابط بوسیله Quick Menu می تواند کاربر را در زمانی کم و با فشردن تنها یک دکمه به تنظیمات مربوط به مانیتور هدایت کند.

مانیتور گیمینگ BenQ مدل ZOWIE XL2411K

فناوری های کاربردی و پورت های متعدد!

شرکت BenQ به منظور برقراری ارتباط مانیتور گیمینگ ZOWIE XL2411K از پورت های متنوع و کاربردی استفاده کرده است. پورت هایی که در ساخت این مدل از مانیتور شرکت بنکیو استفاده شده شامل 1 عدد پورت DisplayPort 1.2، 2 عدد پورت HDMI 1.4، 1 عدد پورت HDMI 2.0 و 1 عدد جک 3.5 میلی متری می شود. مجهز بودن به پورت HDMI به شما این امکان را می دهد تا این مانیتور بنکیو را به لپ تاپ، کنسول بازی و دیگر دستگاه های سازگار با این پورت اتصال دهید. با استفاده از پورت DisplayPort نیز می توانید به دستگاه های دیجیتالی پشتیبانی کننده از این پورت متصل شوید. شرکت BenQ در ساخت این مدل مانیتور خود از فناوری های مدرن نیز بهره برده تا مانیتور قادر باشد تصاویر خود را بالاترین درجه کیفیت به نمایش دربیاورد! فناوری های موجود در این مدل از مانیتور گیمینگ شامل فناوری Black eQualizer، فناوری DyAc+، فناوری Flicker-Free، Game Mode و Low Blue Light می شود!

  • Flicker-Free: از فناوری های هوشمند به کار رفته در این مدل از مانیتور محسوب می شود که به منظور جلوگیری از خستگی چشم اضافه شده است. این فناوری با از بین بردن لرزش در قسمت های روشن مانیتور می تواند از خستگی چشمان کاربر جلوگیری کند.
  • Low Blue Light: فناوری Low Blue Light نیز با حذف کردن نورهای آبی و جلوگیری از سوسو زدن تصاویر این امکان را به شما می دهد تا بتوانید ساعت های زیادی را بدون خستگی و آسیب به چشم، مشغول بازی کردن باشید!
  • Black eQualizer: این ویژگی جهت به نمایش درآوردن تصاویر تیره با بالاترین وضوح و بدون تاثیر گذاشتن به مناطق روشن تصویر اضافه شده است. این ویژگی به گیمرهای این امکان را خواهد داد تا بتوانند دشمنان و رقبای خود را به آسانی شناسایی کنند! Black eQualizer در هنگام تماشای تصویر و فیلم نیز می تواند با روشن کردن مناطق تیره حس و تجربه جدید را برای شما به وجود بیاورد!
  • Game Mode: این قابلیت به کاربر این امکان را می دهد تا با فعال سازی آن هنگام انجام بازی های ویدئویی از اجرای ناخواسته منوی استارت ویندوز جلوگیری کرده باشد!
  • DyAc+: این فناوری نیز به منظور از بین بردن تاری تصاویر در مواقعی همچون شلیک های رگباری اضافه شده است. از مزیت های این فناوری نیز می توان به قابلیت مشاهده بهتر نشانه تیررس و یا همان Crosshair اشاره کرد که موجب می شود تا کاربر بتواند لگد سلاح ها را تا حد زیادی کنترل کند!

مانیتور گیمینگ BenQ مدل ZOWIE XL2411K

نرخ تازه سازی و روشنایی مناسب!

مانیتور گیمینگ ZOWIE XL2411K بنکیو از یک صفحه نمایش باکیفیت و رده بالا برخوردار بوده و می تواند لذت و هیجان چندین برابری هنگام انجام بازی های سنگین گرافیکی را برای شما به ارمغان بیاورد. این مانیتور با توجه به بهره مندی از رزولوشن Full HD (1920x1080) می تواند شما را در دنیای بازی غرق کند! مانیتور گیمینگ ZOWIE XL2411K با توجه به بهره مندی از نرخ تازه سازی 144 هرتزی به شما این امکان را می دهد تا هنگام انجام بازی های ویدئویی و یا فعالیت های گرافیکی بتوانید تصاویری با بالاترین گرافیک را تجربه کنید. ویژگی موجود در این مدل مانیتور قادر است تصاویر دریافتی را به صورت روان پخش کرده تا کاربر بتواند بیشتر جذابیت های موجود در گیم پلی بازی را مشاهده کند. در ضمن با توجه به برخورداری از این ویژگی کاربر قادر خواهد بود نسبت به رقیبان خود در انواع بازی های رقابتی آنلاین مانند بازی های ورزشی، شوتر اول شخص، مسابقه ای و ... برتری محسوسی داشته باشد! از ویژگی های مهم دیگر این مدل مانیتور می توان به زمان پاسخ گویی 1 میلی ثانیه ای اشاره کرد. زمان پاسخ گویی 1 میلی ثانیه ای که این مدل مانیتور در اختیار دارد به شما این امکان را خواهد داد تا اطلاعات روی صفحه نمایش را در سریع ترین زمان ممکن دریافت کنید. مانیتور گیمینگ ZOWIE XL2411K دارای روشنایی 320 cd/m2 بوده که این امکان را به شما می دهد تا در محیط هایی با نور استاندارد نیز بتوانید بدون کاهش کیفیت از مشاهده تصاویری با وضوح بالا لذت ببرید.

این مدل مانیتور از پنل TN در سایز 24 اینچی طراحی شده تا از جذابیت دوچندانی برخوردار باشد. نسبت تصویر به کار رفته در این مانیتور برابر با 16:9 بوده تا قادر باشد محتوای تصویری بیشتری را برای نمایش دادن داشته تا کوچک ترین جزئیات از بازی یا تماشای فیلم را از دست ندهید. در ضمن BenQ به لطف استفاده از پنل TN توانسته میزان کنتراست داینامیک مانیتور را به 1000:1 رسانده تا قادر باشد نواحی مشکی را با عمق زیاد و نواحی روشن را با شفافیت بالایی نمایش دهد! در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که مانیتور گیمینگ ZOWIE XL2411K از ابعادی برابر با 525/370x571x200 میلی متر، وزن 5.9 کیلوگرمی ، زاویه دید 170 درجه ای (افقی)، 160 درجه (عمودی) و از توان مصرفی برابر با 45 وات برخوردار است!

منبع: zowie.benq