همانطور که می دانید، هر دستگاه و تجهیزاتی معمولا یک سری لوازم مصرفی و یا جانبی دارد که در کنار خود دستگاه اهمیت ویژه ای دارد. امروزه به دلیل استفاده زیاد و کاربردهای فراوان ویدئو پروژکتور، لوازم مصرفی آن نیز مشتریان خود را دارد. در این بین لامپ پروژکتور را می توان مهم ترین بخش یک دیتا پروژکتور دانست که وظیفه مهمی را بر عهده دارد. واضح است که دیتا پروژکتور با استفاده از نور تولیدی توسط لامپ خود، تصویر را بر روی پرده نمایش انداخته و در واقع به رسالت خود پاسخ می دهد.

بنکیو نام شرکت خوشنامی است که در بخش ساخت ویدیو پروژکتور سابقه درخشانی دارد و سال هاست در این زمینه فعالیت می کند. این شرکت نیز همانند سایرین به کیفیت لامپ ویدئو پروژکتور بنکیو اهمیت ویژه ای داده و زمان زیادی را برای افزایش کیفیت آن در نظر گرفته است. به دلیل اجتناب ناپذیر بودن تعویض لامپ، معمولا قیمت لامپ ویدئو پروژکتور بنکیو BenQ به گونه ای عرضه می شود که همه بتوانند آن را تهیه کنند.

خرید لامپ ویدئو پروژکتور بنکیو

خرید لامپ ویدئو پروژکتور بنکیو

با توجه به توضیحات بالا، لامپ یکی از مهمترین بخش های ویدیو پروژکتور است که در ایجاد تصویری با کیفیت نقش اساسی دارد. البته عوامل دیگری نیز مانند فاصله ویدئو پروژکتور از پرده نمایش موثر است اما برخی موارد در اولویت قرار دارند. خریداران و صاحبان پروژکتور بنکیو نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

لامپ ویدئو پروژکتور بنکیو همانند سایر برندها عمر مفید مشخصی دارد و پس از زمان مشخصی، کیفیت آن افت کرده و لازم است تا تعویض شوند. این افت در کیفیت عملکرد، به روشنایی تولید شده توسط لامپ مربوط می شود. به عبارت دیگر زمانی که طول عمر لامپ از مقدار ذکر شده در مشخصات فنی آن فراتر رود، روشنایی تصویر به طور محسوسی کاهش پیدا می کند و حتی ممکن است به نصف شدت روشنایی قابل پشتیبانی توسط ویدئو پروژکتور برسد.

البته شرکت بنکیو از یک سری فناوری های کاربردی در پروژکتورهای خود استفاده می کند که تا حد امکان طول عمر لامپ دستگاه افزایش پیدا کند. باید به این نکته اشاره کنیم که طول عمر لامپ نرمال ویدئو پروژکتورهای بنکیو معمولاً در حدود 5000 ساعت است. در این حالت می توانید تصاویر مورد نظر خود را با حداکثر روشنایی ویدیو پروژکتور به نمایش بگذارید.

لامپ ویدئو پروژکتور بنکیو BenQ

اما پروژکتورهای بنکیو معمولاً به فناوری SmartEco مجهز هستند. این فناوری روشنایی و مصرف برق پروژکتور را به صورت هوشمند بهینه می کند. چنانچه ویدئو پروژکتور خود را در این حالت مورد استفاده قرار دهید، طول عمر لامپ آن به 10000 ساعت هم می تواند برسد. لازم به ذکر است که فناوری SmartEco، مصرف برق لامپ پروژکتور بنکیو را تا 70 درصد کاهش می دهد و از داغ شدن سریع آن در مواقع نمایش تصاویر به صورت بدون وقفه جلوگیری می کند. در نتیجه طول عمر لامپ افزایش پیدا می کند و در دوره زمانی طولانی تری مجبور به تعویض آن می شوید.

اگر شرایط محیط به گونه ای است که نیازی به روشنایی بیش از اندازه تصویر ندارید، می توانید ویدئو پروژکتور بنکیو را بر روی حالت LampSave قرار دهید. در این حالت روشنایی و مصرف برق دستگاه کاهش می یابد و طول عمر لامپ پروژکتور به 15000 ساعت می رسد. البته توجه داشته باشید که این حالت معمولاً توسط کاربران مورد استفاده قرار نمی گیرد و فقط در یک سری شرایط خاص کاربرد دارد.

بد نیست بدانید که اغلب ویدیو پروژکتورهای بنکیو به گونه ای طراحی شده اند تا تعویض لامپ آنها برای کاربر کار سخت و پیچیده ای نباشد. برای این منظور، جایگاه لامپ پروژکتور در بخش بالایی بدنه آن تعبیه شده است. به عبارت دیگر، با باز کردن درب بالایی بدنه به سادگی می توانید به لامپ دستگاه دسترسی پیدا کنید و در زمانی کوتاه آن را تعویض کنید. این ویژگی از بر هم خوردن تنظیمات نصب ویدئو پروژکتور در هنگام تعویض لامپ جلوگیری می کند. به عنوان مثال می توانید در همان حالتی که پروژکتور بر روی سقف نصب شده است، لامپ آن را عوض نمایید.

لامپ ویدئو پروژکتور بنکیو BenQ

با وجود فناوری ها و قابلیت هایی که در بالا به آنها اشاره کردیم، لامپ پروژکتور بنکیو عمر محدودی دارد و سرانجام مجبور به تعویض آن خواهید شد. برای این منظور باید نسبت به خرید لامپ ویدیو پروژکتور بنکیو اقدام کنید. برای انجام این کار، بهتر است تا خرید لامپ ویدئو پروژکتور بنکیو خود را از مراکزی انجام دهید که اعتبار آنها تایید شده اند، در غیر این صورت همچنان افت کیفیت را تجربه خواهید کرد و یا در مواردی به خود دستگاه نیز آسیب جدی وارد می شود و به جز هزینه های بیشتر، سودی نخواهد داشت. مجموعه ایده برتر پارسیان با سابقه زیادی که در این زمینه کسب کرده است، تقریبا نمایندگی تمامی محصولات خود را کسب نموده و با گارانتی معتبر به مشتریان خود عرضه می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با شماره 73027-021 تماس بگیرید.