در چند سال اخیر فناوری 3D کمتر در تلویزیون های فلت به کار رفته است؛ اما این تکنولوژی هنوز در دنیای پروژکتورها با قدرت وجود دارد! شرکت های تولید کننده پروژکتور با استفاده از فناوری سه بعدی در محصولات خود قصد دارند تا کاربران را بیشتر به سمت خود جذب کنند. به خصوص پروژکتورهایی که برای مصارف سرگرمی خانگی طراحی شده اند، اغلب به فناوری 3D مجهز هستند. یکی از جذاب ترین مدل های موجود در این دسته بندی، ویدئو پروژکتور خانگی بنکیو TK800M است که به طور اختصاصی برای نمایش فیلم، فوتبال و بازی طراحی شده و توانایی نمایش تصاویر سه بعدی را دارد! تصور کنید می توانید فیلم های اکشن یا ترسناک روز را در سایز بزرگ و به صورت سه بعدی در خانه تان تماشا کنید! حتی تصور کردن این شرایط هم هیجان انگیز است!

فیلم و بازی سه بعدی در خانه در سایز 300 اینچ! اوج هیجان و لذت با پروژکتور بنکیو TK800M

ویدئو پروژکتور بنکیو TK800M به امکانات اختصاصی برای نمایش محتوای سه بعدی مجهز شده است. این دستگاه به طور اختصاصی بهترین زمان بندی را برای دریافت و پخش محتوای 3D انتخاب می کند و قادر است تا سیگنال های ورودی سه بعدی را در حالت ساید بای ساید با رزولوشن 720p و 1080p به نمایش بگذارد. همچنین در حالت نمایش تصاویر سه بعدی به صورت over-under (تصاویر بر روی هم)، رزولوشن این دستگاه 1080p خواهد بود. باید به این نکته هم اشاره کنیم که در هر یک از این حالت ها نرخ نوسازی تصاویر سه بعدی ویدئو پروژکتور BenQ TK800M برابر با 50 تا 60 هرتز است. شرکت بنکیو اعلام کرده است که این پروژکتور توانایی نمایش فریم های سه بعدی با رزولوشن 720p و نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز را هم دارد که در این حالت تصاویر اکشن با سرعت بیشتر و به شکلی روان تر نمایش داده می شوند.

اما باید این را هم بدانید که ویدیو پروژکتور بنکیو TK800M قادر است تا تصاویر 3D را در سایز حداکثر 300 اینچ نمایش دهد! به عبارت دیگر این پروژکتور همان چیزی است که برای تجربه اوج هیجان در خانه خود به آن نیاز دارد و می توانید با استفاده از آن خاطراتی فراموش نشدنی را برای خود و اعضای خانواده تان رقم بزنید.

فیلم و بازی سه بعدی در خانه در سایز 300 اینچ! اوج هیجان و لذت با پروژکتور بنکیو TK800M

برای لذت بردن از تصاویر سه بعدی ویدئو پروژکتور خانگی ارزان بنکیو TK800M، باید آن را از طریق پورت HDMI به دستگاه های پخش 3D متصل کنید. برای این منظور دو پورت HDMI بر روی پنل پشتی این پروژکتور تعبیه شده که یکی از آنها از استاندارد HDCP 2.2 و دیگری از استاندارد HDCP 1.4 پشتیبانی می کنند. برای دستیابی به زمان تأخیر کمتر، بهتر است تا از پورت HDCP 2.2 استفاده کنید. ویدئو پروژکتور بنکیو TK800M از اتصال به دستگاه های بلوری پلیر 3D و همچنین جدیدترین نسل کنسول های بازی پشتیبانی می کند و علاوه بر نمایش فیلم سه بعدی، توانایی نمایش بازی های مدرن امروزی را هم دارد! تجربه محیط بازی ها به صورت سه بعدی بر روی یک پرده پروژکتور بزرگ 300 اینچ در خانه می تواند به بهترین تجربه سرگرمی شما تبدیل شود!

ویدئو پروژکتور بنکیو TK800M از اتصال به سایر دستگاه ها هم پشتیبانی می کند و می توانید از آن برای نمایش فیلم یا مسابقات فوتبال در حالت عادی هم استفاده کنید. در این شرایط این پروژکتور خانگی وضوح تصویر عالی 4K را به شما ارائه می دهد و رنگ هایی طبیعی و باورپذیر را به نمایش می گذارد! برای این منظور می تواند پروژکتور خود را از طریق دو پورت HDMI که در بالا به آنها اشاره کردیم به لپ تاپ یا دستگاه ست آپ باکس متصل کنید. همچنین این پروژکتور دارای یک پورت D-sub 15pin است که برای اتصال به کامپیوتر کاربرد دارد.

فیلم و بازی سه بعدی در خانه در سایز 300 اینچ! اوج هیجان و لذت با پروژکتور بنکیو TK800M

دیگر پورت های ویدئو پروژکتور 4K بنکیو TK800M شامل یک پورت USB Type A می شود که از قابلیت شارژدهی به گوشی های هوشمند با شدت جریان 1.5 آمپر برخوردار است. با استفاده از این پورت می توانید در حین تماشای فیلم یا فوتبال، گوشی خود را هم با این پروژکتور شارژ کنید! جک 3.5 میلی متری ورودی و خروجی صدا، یک پورت سریال و یک پورت USB Type mini B (برای سرویس) سایر پورت های این پروژکتور را تشکیل می دهند.

در کل ویدئو پروژکتور بنکیو TK800M محدودیتی برای اتصال به انواع دستگاه ها ندارد و یکی از بهترین انتخاب ها برای نمایش فیلم، فوتبال و بازی در خانه است!

منبع: benq