کمپانی معروف BenQ یکی از معتبرترین تولید کننده های بازار مانیتور محسوب می شود. این کمپانی با تولید محصولات استاندارد و رده بالا توانسته طرفداران زیادی را در سراسر دنیا به دست آورد. در این مقاله قصد بررسی و معرفی یکی از شاهکارهای بنکیو را داریم که با عنوان MOBIUZ EX2710R روانه بازارهای جهانی شده است. این مدل مانیتور با هدف به تصویر کشیدن محتوا با بالاترین کیفیت تولید شده تا برای کاربرانی که به انجام بازی های ویدئویی پرداخته و یا مشغول استفاده از نرم افزارهای ویرایش عکس هستند بهترین و مناسب ترین گزینه باشد. بنکیو این مانیتور 27 اینچ را به صورت خمیده طراحی کرده و با توجه به اندازه 27 اینچی که در اختیار دارد می تواند محتوای دلخواه کاربر را در ابعاد مناسب به نمایش دربیاورد. مهندسان بنکیو جهت بالا بردن هر چه بیشتر کیفیت تصویر و محافظت از چشمان کاربر در ساخت MOBIUZ EX2710R از فناوری های کاربردی استفاده کرده اند! طراحی خاص و گیمر پسندی نیز این مدل مانیتور در اختیار دارد تا سیستم گیمینگ کاربر از جذابیت بیشتری برخوردار شود. پورت های متعددی نیز در ساخت این مانیتور استفاده شده تا کاربر جهت پخش محتوای مد نظر خود با هیچ چالشی روبرو نشود! در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر مانیتور گیمینگ MOBIUZ EX2710R بنکیو خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

مانیتور گیمینگ MOBIUZ EX2710R

دارای طراحی خاص و پورت های متعدد!

ضخامت کم بدنه و صفحه نمایش خمیده از ویژگی های مهم و مثبتی است که بنکیو در طراحی و ساخت مانیتور گیمینگ MOBIUZ EX2710R مورد استفاده قرار داده است. ساختار هنرمندانه نیز از دیگر ویژگی هایی است که شرکت بنکیو در طراحی و ساخت این مدل از مانیتور مورد استفاده قرار داده و ترکیب این دو ویژگی با یکدیگر منجر به درک بهتر قوه بینایی انسان نسبت به تصاویر در حال پخش خواهد شد. میزان خمیدگی این مدل مانیتور برابر با 1000R بوده و با توجه به بهینه سازی که در طراحی آن مورد استفاده قرار گرفته می تواند تصاویر را با واقعی ترین حالت خود به نمایش دربیاورد! این ویژگی ها باعث می شوند تا کاربر بدون هواس پرتی اقدام به تماشای محتوای خود کند! پایه نیز از دیگر ویژگی های طراحی شده این مدل مانیتور محسوب می شود که جهت ایجاد شرایط ایده آل دید کاربر نسبت به صفحه نمایش اضافه شده است. پایه تعبیه شده در این مدل مانیتور به صورت V شکل طراحی شده و با توجه به قابلیت تنظیم ارتفاع این امکان را به کاربر می دهد تا بهترین و استانداردترین زاویه دید را برای خود به وجود آورد! بدنه این مانیتور نیز از مواد باکیفیت و مرغوب بوده که می تواند در برابر ضربات احتمالی و حتی سقوط از ارتفاع مقاومت بالایی داشته باشد. در ضمن با توجه به نورپردازی که در قسمت پشتی مانیتور اضافه شده می توان گفت که با یکی از جذاب ترین مانیتورهای بنکیو روبرو هستیم.

شرکت بنکیو به منظور برقراری ارتباط مانیتور گیمینگ MOBIUZ EX2710R از پورت های متنوع و کاربردی استفاده کرده است. پورت هایی که در ساخت این مدل از مانیتور شرکت بنکیو استفاده شده شامل 2 عدد پورت HDMI 2.0 و 1 عدد پورت DisplayPort 1.4 به همراه 1 عدد پورت USB Type B (Upstream) و 2 عدد پورت USB 3.0 (Downstream) می شود. می شود. پورت DisplayPort جایگزین پورت های قدیمی VGA بوده و قادر است تصاویر و صداهای HD را به صورت همزمان پشتیبانی کند. مجهز بودن به پورت HDMI نیز به شما این امکان را می دهد تا این مانیتور را به لپ تاپ، کنسول بازی و دیگر دستگاه های سازگار با این پورت اتصال دهید. در ضمن DisplayPort نسبت به پورت HDMI از سرعت انتقال داده بالاتری برخوردار است. پورت های USB 3.0 و USB Type B نیز به ترتیب جهت استفاده به عنوان سوئیچ KVM و به منظور متصل کردن چندین کابل USB Type A اضافه شده تا کاربر برای استفاده یکسان از ماوس و کیبورد با هیچ چالشی روبرو نشود! از دیگر ورودی های تعبیه شده در این مدل مانیتور بنکیو نیز می توان به جک هدفون اشاره کرد. با استفاده از این جک قادر خواهید بود انواع هدفون، هدست، هندزفری و ... را به مانیتور متصل کنید.

مانیتور گیمینگ MOBIUZ EX2710R

مجهز به پنل VA و نرخ به روز رسانی 165 هرتز!

طراحان شرکت BenQ در ساخت MOBIUZ EX2710R از پنل VA استفاده کرده اند! پنل به کار رفته در این مدل مانیتور می تواند تصاویر با وضوح بالا همراه با رنگ های صحیح و واقعی را در هر زاویه به نمایش دربیاورد. از ویژگی های مثبت و مهم پنل تعبیه شده در این مدل مانیتور نیز می توان به نقش زیاد آن در بهبود کیفیت تصویر و کاهش برق مصرفی دستگاه اشاره کرد که به لطف نور پس زمینه LED به وجود آمده است. این مدل مانیتور با توجه به بهره مندی از نرخ تازه سازی 165 هرتزی به شما این امکان را می دهد تا هنگام انجام بازی های ویدئویی بتوانید تصاویری با گرافیک بالا را تجربه کنید. ویژگی موجود در این مدل مانیتور قادر است تصاویر دریافتی را به صورت روان پخش کرده تا کاربر بتواند تمامی جذابیت های موجود در گیم پلی بازی را مشاهده کند. در ضمن با توجه به برخورداری از این ویژگی کاربر قادر خواهد بود نسبت به رقیبان خود در انواع بازی های رقابتی آنلاین مانند بازی های ورزشی، شوتر اول شخص، مسابقه ای و ... برتری محسوسی داشته باشد!

مانیتور گیمینگ MOBIUZ EX2710R بنکیو از یک صفحه نمایش باکیفیت و رده بالا برخوردار بوده و می تواند لذت و هیجان چندین برابری هنگام انجام بازی های سنگین گرافیکی را برای شما به ارمغان بیاورد. این مانیتور با توجه به بهره مندی از رزولوشن 2560x1440 می تواند شما را در دنیای بازی غرق کند! این مانیتور دارای 300 nits روشنایی در حالت تایپیکال و 400 nits در حالت HDR  بوده که این امکان را به شما می دهد تا در محیط هایی با نور استاندارد نیز بتوانید بدون کاهش کیفیت از مشاهده تصاویری با وضوح بالا لذت ببرید. نسبت تصویر به کار رفته در این مانیتور برابر با 16:9 بوده تا قادر باشد محتوای تصویری بیشتری را برای نمایش دادن داشته تا کوچک ترین جزئیات از بازی یا تماشای فیلم را از دست ندهید. کنتراست استاندارد 1000:1 این مانیتور نیز نواحی مشکی را با عمق زیاد و نواحی روشن را با شفافیت بالایی نمایش می دهد. از دیگر ویژگی های موجود در این مدل مانیتور می توان به زاویه دید 178 درجه ای اشاره کرد. زاویه دید این مدل مانیتور شما را قادر می سازد تا بتوانید از هر زاویه ای امکان مشاهده تصویر را داشته باشید! به لطف مدت زمان پاسخ گویی 1 میلی ثانیه این مدل مانیتور قادر خواهید بود مناسب ترین جابجایی های به نمایش درآمده بر روی صفحه نمایش را با وضوح بالا و بدون تار شدن مشاهده کنید.

مانیتور گیمینگ MOBIUZ EX2710R

ارائه تصاویر بی نظیر و سیستم صوتی پیشرفته!

از دیگر ویژگی های مثبت استفاده شده در مانیتور گیمینگ MOBIUZ EX2710R می توان به سیستم صوتی حرفه ای 2.1 کاناله اشاره کرد. شرکت بنکیو به منظور حرفه ای کردن سیستم صوتی این مدل مانیتور از 2 بلندگو و 1 عدد ووفر بهره برده است. لازم به ذکر است که ووفر موجود دارای قدرت 5 واتی بوده و بلندگوهای اضافه شده نیز دارای قدرتی برابر با 3 وات هستند که می توانند کاربر را از نیاز به اسپیکر جداگانه بی نیاز کنند. در ضمن شرکت بنکیو جهت تقویت فرکانس بالا و صداهای میدرنج از تکنولوژی treVolo بهره برده است. با این ویژگی ها می توان گفت که هنگام تماشای فیلم و یا گوش دادن به موسیقی از لذت و هیجان چند برابری برخوردار خواهید شد! شرکت بنکیو به منظور بالا بردن کیفیت تصاویر از حالت های مختلف تصویر و  فناوری مدرن استفاده کرده تا کاربر بدون نگرانی از بابت پایین آمدن کیفیت تصاویر دریافتی و آسیب دیدن چشم قادر باشد مدت طولانی از این مانیتور استفاده کند. فناوری های استفاده شده در مانیتور گیمینگ MOBIUZ EX2710R عبارت اند از HDRi، Black eQualizer، FreeSync Premium Pro، Flicker-Free، Low Blue Light، B.i.+، Color Weakness، ePaper، Light Tuner، Color Vibrance، FPS Mode، Motion Blur Reduction می شود.

HDRi: این فناوری با بهبود شدت روشنایی و کنتراست می تواند تصاویری با بیشترین جزئیات و بالاترین کیفیت را به ارمغان بیاورد. لازم به ذکر است که فناوری HDRi قادر است پس از فعال سازی گوشه های تاریکی که در صفحه نمایش وجود دارد را به صورت شفاف و واضح در معرض نمایش قرار داده تا کاربر هیچ نقطه ای از گیم پلی بازی را از دست ندهد! بالاتر رساندن شدت رنگ های به نمایش درآمده به همراه تنظیم میزان تعادل و تراکم رنگی محتوای به نمایش درآمده از دیگر قابلیت های این فناوری محسوب می شود.

مانیتور گیمینگ MOBIUZ EX2710R

Flicker-Free: از دیگر فناوری های هوشمند به کار رفته در این مدل از مانیتور است که به منظور جلوگیری از خستگی چشم اضافه شده است. این فناوری با از بین بردن لرزش در قسمت های روشن مانیتور می تواند از خستگی چشمان کاربر جلوگیری کند.

منبع: benq