از مهم ترین لوازمی که یک گیمر برای راه اندازی و اجرای بازی های خود نیاز دارد می توان به مانیتور باکیفیت و رده بالا اشاره کرد. هر چه کیفیت مانیتور بالاتر باشد شدت هیجان و لذت بردن از بازی نیز افزایش یافته و می تواند با عملکرد بهتر گیمر در هنگام اجرای بازی نیز ارتباط مستقیم داشته باشد! از شرکت های معتبر تولید کننده انواع مختلف مانیتور می توان به شرکت نام آشنا بنکیو اشاره کرد. این شرکت با توجه به تولید مانیتور در اندازه، قابلیت و امکانات مختلف تبدیل به یکی از برترین برند در بازارهای جهانی شده است. از بهترین مانیتورهای کامپیوتر این شرکت نیز می توان به مدل EX3501R اشاره کرد. این مدل مانیتور از ویژگی ها و قابلیت های متعددی همچون قابلیت پخش تصاویر HDR، بالانس نور، پورت های متنوع و متعدد، پشتیبانی از فناوری های متعدد، پنل VA مات، روشنایی 300 نیت و ... برخوردار بوده تا به شما این امکان را بدهد که برای انجام بازی های خود با هیچ چالشی روبرو نشوید! در ادامه مطلب قصد بررسی کامل و تخصصی مانیتور خمیده EX3501R بنکیو را داریم، پس لطفا تا آخر مطلب با ما همراه باشید!

گیمینگ و استریم حرفه ای با مانیتور خمیده BenQ EX3501R

طراحی!

مهندسان شرکت بنکیو در ساخت مانیتور خمیده مدل EX3501R از طراحی حرفه ای و گیمر پسند بهره برده اند. بدنه این مانتیور از مواد باکیفیت و مرغوب بوده که می تواند در برابر ضربات احتمالی و حتی سقوط از ارتفاع مقاومت بالایی داشته باشد. رنگ مات و کیفیت پلاستیک استفاده شده در این مانیتور می تواند احساس دستیابی به یک مانیتور مدرن را به شما القا کند! شرکت بنکیو به منظور ثابت نگه داشتن و برخورداری از دید بهتر نسبت به چشم کاربر از یک پایه باکیفیت استفاده کرده است. پایه تعبیه شده این مانیتور نیز از اندازه مناسبی برخوردار بوده و با توجه به قابلیت تنظیم ارتفاع به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید با توجه به راحتی دید، آن را تنظیم کنید! در ضمن اندازه منحنی این مدل مانیتور نیز برابر با 1800R بوده و این ویژگی می تواند تجربه ای جدید و لذت چند برابری گیم را برای گیمرها به همراه داشته باشد. شرکت بنکیو به منظور دسترسی آسان به تنظیمات از کلیدهای میانبری که در زیر صفحه طراحی شده، استفاده کرده است. کاربر با استفاده از این کلید های قادر خواد بود به تنظیماتی همچون ورودی های تصویر، نوع تصویر، میزان روشنایی و ... دسترسی داشته باشد. در ضمن به منظور برقراری ارتباط این مدل مانیتور با دیگر دستگاه های دیجیتال از پورت های متنوع و متعددی بهره برده که در قسمت زیرین مانیتور تعبیه شده اند!

گیمینگ و استریم حرفه ای با مانیتور خمیده BenQ EX3501R

قابلیت پشتیبانی از کیفیت HDR و Multi-Tasking

از امکانات جالبی که شرکت بنکیو در ساخت مانیتور خمیده مدل EX3501R از آن بهره برده است می توان به قابلیت Multi-Tasking اشاره کرد. این قابلیت به کاربر این امکان را خواهد داد تا بتوانند به راحتی مدیریت گیمینگ و استریم را به دست آورند! قابلیت پشتیبانی از کیفیت HDR یکی از ویژگی های مثبت این مدل مانیتور محسوب می شود. این مدل مانیتور با توجه با پشتیبانی از این قابلیت به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید بازی ها و تصاویر خود را با بالاترین کیفیت و با رفرش ریت 100 هرتز مشاهده نمایید. از دیگر امکاناتی که در اختیار کاربران این مدل مانیتور قرار گرفته می توان به قابلیت انتخاب سطح تنظیمات بر حسب محتوا اشاره کرد. این ویژگی کاربر را قادر می سازد که با توجه به نوع محتوای خود یکی از حالت های HDR، B.I.+ و چند حالت تصویر را انتخاب کنید. بنکیو به منظور دسترسی آسان به این قابلیت از یک دکمه در قسمت زیرین مانیتور استفاده کرده که کاربر با فشردن آن می تواند بر اساس شرایط محیط (میزان روشنایی محوطه) بر حسب سلیقه شخصی تصاویر را تنظیم کند.

گیمینگ و استریم حرفه ای با مانیتور خمیده BenQ EX3501R

مجهز به نرخ تازه سازی 165 هرتز و رزولوشن فوق العاده!

مانیتور خمیده بنکیو EX3501R از یک صفحه نمایش باکیفیت و رده بالا برخوردار بوده و می تواند لذت و هیجان چندین برابری هنگام انجام بازی های سنگین گرافیکی را برای شما به ارمغان بیاورد. این مانیتور با توجه به بهره مندی از رزولوشن UWQHD (3440x1440) می تواند شما را در دنیای بازی غرق کند! مانیتورهای UWQHD نسبت به مانیتورهای WQHD از پیکسل های بیشتر برخوردار هستند. این ویژگی باعث می شود تا مانیتور های دارای رزولوشن UWQHD از جزئیات بیشتر و تصاویری شفاف تر برخوردار باشند. این مانیتور خمیده با نرخ تازه سازی 100 هرتز و زمان پاسخ گویی 4 میلی ثانیه برخودار است که این دو قابلیت از مهم ترین ویژگی های این مانیتور محسوب می شود. زمان پاسخ گویی مناسب 4 میلی ثانیه ای که این مدل مانیتور در اختیار دارد به شما این امکان را خواهد داد تا اطلاعات روی صفحه نمایش را در سریع ترین زمان ممکن دریافت کنید. مانیتور خمیده بنکیو مدل EX3501R دارای روشنایی 300cd/m2 بوده که این امکان را به شما می دهد تا در محیط هایی با نور استاندارد نیز بتوانید بدون کاهش کیفیت از مشاهده تصاویری با وضوح بالا لذت ببرید. نسبت تصویر به کار رفته در این مانیتور نیز برابر با 21:9 بوده تا قادر باشد محتوای تصویری بیشتری را برای نمایش دادن داشته تا کوچک ترین جزئیات از بازی یا تماشای فیلم را از دست ندهید.

گیمینگ و استریم حرفه ای با مانیتور خمیده BenQ EX3501R

مجهز به پورت های ارتباطی و فناوری های مدرن!

شرکت BenQ به منظور ارتباط مانیتور منحنی EX3501R با سایر دستگاه های دیجیتال از پورت های متنوعی استفاده کرده است. پورت های تعبیه شده در این مدل مانیتور بنکیو شامل پورت 1 عدد پورت DisplayPort 1.4، 2 عدد پورت HDMI 2.0، 1 عدد پورت USB Type-C، 2 عدد پورت USB 3.0 و 1 عدد جک خروجی هدفون می شود. Display Port یکی از پرمصرف ترین پورت ها محسوب شده که قادر است تصاویر و صداهای HD را به صورت همزمان پشتیبانی کند. مجهز بودن به پورت HDMI نیز به شما این امکان را می دهد تا این مانیتور را به لپ تاپ، کنسول بازی و دیگر دستگاه های سازگار با این پورت اتصال دهید. در ضمن Display Port نسبت به پورت HDMI از سرعت انتقال داده بالاتری برخوردار است. از فناوری های موجود در این مانیتور می توان به Flicker Free اشاره کرد. با استفاده از این قابلیت از آسیب های جبران ناپذیر چشم مانند سندروم چشمی کار با رایانه و یا آب مروارید جلوگیری می کند. این ویژگی اثرات تابش نور آبی به چشم را به حداقل رسانده و پرش تصویر را به حداقل می رساند. در نتیجه فشار وارد بر چشم را در شرایط نوری مختلف کاهش می‌دهد. از دیگر فناوری های موجود در این مانیتور می توان به فناوری FreeSync اشاره کرد. این فناوری نیز به منظور کاهش میزان لگ ورودی مانیتور، جلوگیری از تکه تکه شدن و پارگی تصاویر ایجاد شده تعبیه شده است. از دیگر فناوری های موجود رد این مدل مانیتور می توان به فناوری Eye-Care جهت جلوگیری از خستگی چشم و فناوری Brightness Intelligence Plus می شود.

منبع: displayninja