بسیاری از ما برای انجام محاسبات روزمره مان، اغلب از یک ماشین حساب ساده بهره می بریم و اگر ماشین حساب در دسترس ما نباشد از تلفن همراه خود برای این منظور استفاده می کنیم. اما اگر در کلاس های پیشرفته ریاضی و علوم شرکت کنید، یا اگر در صنعتی کار کنید

که مرتبا از محاسبات پیچیده برای طراحی یا توسعه مفاهیم پیشرفته مانند مهندسی، نقشه برداری، پزشکی و یا شیمی استفاده می کند چه اقدامی انجام می دهید؟

پس شما به ابزاری مناسب برای حل مسائل دشوار خود نیاز دارید. یک ماشین حساب علمی، مشکل شما را حل می کند. پس اگر در آینده نزدیک بخواهید در یک کلاس ریاضی سطح بالا که ملزم به استفاده از ماشین حساب علمی است شرکت کنید، به مشکلی بر نخواهید خورد.
ما در این مقاله به شرح و بررسی ماشین حساب های علمی و 5 مزیت استفاده از آنها می پردازیم.

ماشین حساب علمی چیست؟

ماشین حساب های علمی عملکردی مشابه ماشین حساب های الکترونیکی استاندارد را از خود نشان میدهند. اما دارای ویژگی های های بیشمار دیگری نیز هستند. امروزه سه دسته ماشین حساب اصلی در بازار وجود دارد: تجاری، پایه و علمی.
این احتمال وجود دارد که شما قبلاً در کلاس های ریاضی دبیرستان خود از یک ماشین حساب ساده استفاده کرده باشید و حتی ممکن است از یک ماشین حساب کسب و کار یا گرافیکی در یک دوره اقتصاد یا آمار استفاده کرده باشید.

با این حال، ماشین حساب علمی تنها گزینه برای شما است که با آن می توانید توابع خاصی را در زمینه هایی مانند مثلثات، فیزیک، شیمی و مهندسی حل کنید.

یک ماشین حساب علمی دارای ویژگی های دیگری نیز می باشد. از جمله اینکه به دلیل داشتن حافظه بیشتر، به شما این امکان را می دهد با اعداد نمایی و لگاریتم ها کار کنید.

ماشین حساب علمی چیست؟

برای خرید ماشین حساب علمی به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر تمایل به شرکت در کلاس های هندسه، مثلات، مهندسی و فیزیک را دارید، باید نحوه استفاده از ماشین حساب علمی را بیاموزید.

هزینه 

دلیلی ندارد که برای خرید یک ماشین حساب علمی هزینه زیادی را پرداخت کنید. در واقع شما میتوانید با پرداخت مبلغی کمتر و خرید ماشین حساب های علمی HP به بودجه خود کمک کنید و امکاناتی را به مراتب بیشتر از هزینه پایینی که پرداخته اید دریافت کنید.

کارکرد

بسته به تولید کننده ماشین حساب، احتمالا عملکرد های متفاوتی در محاسبات خود خواهید داشت. در بیشتر موارد آنها قادر به انجام عملکرد های مشابهی هستند. 

مزیت های بیشتر

ممکن است برای گذراندن کلاس خود نیازی به داشتن جدیدترین مدل نداشته باشید، اما در چند سال گذشته پیشرفت های مهمی در ماشین حساب های علمی حاصل شده است. این موارد شامل WiFi و قابلیت به اشتراک گذاشتن کار شما با همکلاسی ها یا معلمتان است.

پنج مزیت استفاده از ماشین حساب های مهندسی

1-چهار عامل اصلی و اعداد نمایی

شما می توانید توابع اساسی مانند جمع ، تفریق ، ضرب و تقسیم را محاسبه کنید. باید توجه داشته باشید که علامت تفریق (-) با یک تابع منفی جداگانه متفاوت است. در ابتدا هنگام شروع به استفاده از ماشین حساب خود، ممکن است دچار سردرگمی در مورد اعداد منفی و مثبت شوید زیرا علائم مشابه هستند.

اعداد نمایی و گنگ

علاوه بر منفی کردن، می توانید اعداد را به توان دیگری نیز برسانید و یک ریشه مربع از یک عدد یا فرمول پیدا کنید. از اعداد نمایی تقریباً در هر دوره ریاضی دبیرستان استفاده می شود، اما فقط یک ماشین حساب علمی می تواند هر عملکرد جبری را انجام دهد. همچنین می توانید از ماشین حساب خود برای محاسبه اعداد گنگ استفاده کنید. این برای جبر یا هر ریاضی پیشرفته دیگری که ممکن است بخوانید مفید است.

ترتیب عملیات ها

ماشین حساب های ساده برای حل معادلاتی با یک یا دو متغیر عالی هستند، اما ماشین حساب های علمی به شما این امکان را می دهند که مسئله ای را وارد کنید که دارای چندین مرحله است. اگر یکی از این معادلات را در یک ماشین حساب معمولی وارد کنید، نمی تواند به درستی تعیین کند که کدام مراحل اولویت دارند.

با این حال هنگامی که معادله را وارد یک ماشین حساب علمی می کنید پاسخ صحیح را به شما ارائه می دهد. این به این دلیل است که پرانتزها به عنوان گزینه گنجانده شده اند و به شما امکان حل مشکلات پیچیده تر را می دهند. این به ماشین حساب می گوید که ابتدا آن عملیات را انجام دهد، دقیقاً مانند کاری که روی کاغذ انجام می دهید.

پنج مزیت استفاده از ماشین حساب های مهندسی

جذر

همچنین می توانید برای یافتن ریشه مربع یک عدد از ماشین حساب علمی استفاده کنید و این یکی از ساده ترین عملیاتی است که می توانید انجام دهید. عدد را وارد کنید، کلید SQRT را بزنید، پاسخ ظاهر می شود.

سریع یا درست؟ حالا می توانید هر دو را انجام دهید

اغلب یافتن پاسخ معادلات فقط به استفاده از یک یا دو کلید نیاز دارد، که می تواند حل مشکلات دشوار را سریعتر و آسان تر کند.

گرچه بیشتر مربیان اکنون دانش آموزان را به استفاده از ماشین حساب در کلاسهای درس خود ترغیب می کنند، اما لازم است ابتدا سوال کنید آیا این نوع دستگاه مجاز است یا خیر. البته تقریباً هر کسی می تواند از استفاده از ماشین حساب علمی بهره مند شود.

پنج مزیت استفاده از ماشین حساب های مهندسی

2- لگاریتم ها

هنگامی که دانش خود را افزایش دادید و مفاهیم جدید مربوط به حساب و مثلثات را یاد گرفتید، احتمالاً باید در مورد لگاریتم ها یاد بگیرید. این فرمول ها در محاسبه سرعت، مساحت و موارد دیگر به شما کمک می کنند.

در گذشته این کارها تقریباً کاملاً با دست انجام می شد. اکنون وارد کردن اطلاعات مناسب و حل مسئله با استفاده از ماشین حساب فقط یک لحظه طول می کشد.

پنج مزیت استفاده از ماشین حساب های مهندسی

پزشکی و مهندسی آسان تر شد

لگاریتم ها بیشتر توسط افراد درگیر در زمینه های پزشکی و مهندسی مورد استفاده قرار می گیرند، اما مشاغل دیگر ممکن است در برخی موارد با آنها روبرو شوند. حل آنها روی کاغذ مشکل است، اما با کمک یک ماشین حساب علمی، روند کار بسیار ساده تر می شود.
برخی از معلمان فقط ممکن است لگاریتم ها را با استفاده از ماشین حساب علمی توضیح دهند زیرا تنها چیزی که لازم است دانستن نحوه وارد کردن فرمول صحیح است.

حافظه کلید حل لگاریتم است

دلیل دیگری که ممکن است بخواهید از یک ماشین حساب علمی برای لگاریتم ها استفاده کنید، داشتن حافظه داخلی است که به شما امکان می دهد معادلات خاصی را ذخیره کنید.

اگر در حال کار روی موضوعی هستید که نیاز به چندین جلسه دارد، می توانید به ماشین حساب خود بگویید آنچه را که قبلاً در دستگاه وارد کرده اید ذخیره کند. اگر می خواهید کمی استراحت کنید یا اگر می خواهید ترکیبی دیگر را امتحان کنید، بازگشت به راحتی امکان پذیر است.

3-قابلیت حل معادلات سینوس، کسینوس و تانژانت

اگر شغل شما شامل هر نوع رشته مهندسی یا معماری باشد، با معادلات سینوس و کسینوس سر و کار خواهید داشت.

4- نماد علمی

یک ماشین حساب علمی فقط برای مسائل پیچیده ریاضی استفاده نمی شود. در حقیقت، یکی از بهترین کاربردهای آن این است که می تواند علامت گذاری علمی را محاسبه کند. یک ماشین حساب عادی قادر به محاسبه اعدادی که به دلیل بزرگ بودن نمی توانند به صورت رقم اعشاری نوشته شوند، نیست.

پنج مزیت استفاده از ماشین حساب های مهندسی

5-توابع باینری

مشابه نحوه وارد کردن معادلات به ماشین حساب برای محاسبه اعداد نمایی و توابع، تانژانت ها و سینوس ها، یک ماشین حساب علمی می تواند توابع باینری را نیز حل کند. این معادلات به دو ورودی نیاز دارند.

وقتی در حال حل یک مسئله ناشناخته هستید یا هنگام کسب اطلاعات درباره معادلات دکارتی و زیرمجموعه ها، با این مسئله روبرو خواهید شد.

این نوع دیگری از معادلات است که ردیابی آن بدون داشتن ماشین حساب دارای حافظه، دشوار است. زیرا اگر بتوانید نتایجی را که ماشین حساب به شما می دهد ذخیره کنید، می توانید کاری را که قبلاً انجام داده اید به اتمام برسانید یا زمان خود را برای کار دیگری صرف کنید.

منبع: hp