در چند وقت اخیر شرکت Beelink سرعت عرضه مینی پی سی های جدید خود به بازار را افزایش داده است و شاهد معرفی چندین مدل جدید از این برند هستیم. از جمله این دستگاه های جدید، می توان به مینی پی سی SER6 Pro Plus اشاره کرد که در آن از پردازنده گرافیکی Ryzen 7 و گرافیک مجتمع Radeon 680M استفاده شده است. شاید برایتان جالب باشد که این دستگاه نسبت به مدل SER6 Pro که پیش از این توسط Beelink عرضه شده بود، ضعیف تر است! در ادامه بیشتر با مشخصات مینی پی سی Beelink SER6 Pro Plus آشنا می شویم؛ با ما همراه باشید.

شرکت Beelink یک مینی پی سی جدید دیگر را برای طرفداران AMD به بازار فرستاد

حدود چند ماه پیش بود که شرکت Beelink مینی پی سی SER6 Pro را به بازار فرستاد. این دستگاه هنوز هم در بازار وجود دارد و از طریق سایت هایی مانند MiniXPC می توان آن را تهیه کرد. اکنون این شرکت، یک پسوند “Plus” به آن اضافه کرده و مدل SER6 Pro Plus را به بازار فرستاده است. نحوه نام گذاری این دستگاه این فرضیه را ایجاد می کند که طبعاً باید از سخت افزار قوی تری در آن استفاده شده باشد. اما در اصل چنین نیست و مدل SER6 Pro از SER6 Pro Plus قوی تر است!

شرکت Beelink یک مینی پی سی جدید دیگر را برای طرفداران AMD به بازار فرستاد

به هر حال باید به این نکته اشاره کنیم که شرکت Beelink در مینی پی سی SER6 Pro Plus از پردازنده Ryzen 7 7735HS استفاده کرده است که فرکانس بوست آن نسبت به مدل Ryzen 7 6800HS حدود 50 هرتز بالاتر است. این پردازنده از توان طراحی حرارتی 35 وات بهره می برد که 10 وات از مدل نسل قبلی کمتر است. لازم به ذکر است که واحد پردازش منطقی به کار رفته در پردازنده های رایزن 7 بر مبنای معماری Zen3+ ای ام دی طراحی شده اند. این معماری امکان دستیابی به فرکانس های بوست بالا را فراهم می آورد. در همین راستا پردازنده Ryzen 7 7735HS از فرکانس بوست 4.75 گیگاهرتز پشتیبانی می کند. با این حال هنوز مشکل افزایش دمای پردازنده در مینی پی سی های Beelink دیده می شود. این مشکل در مدل SER6 Pro وجود داشت و به نظر می رسد که در مدل Plus هم هنوز رفع نشده است.

شرکت Beelink یک مینی پی سی جدید دیگر را برای طرفداران AMD به بازار فرستاد

مینی پی سی Beelink SER6 Pro Plus برای نیازهای گرافیکی خود به گرافیک مجتمع به کار رفته در پردازنده تکیه دارد. این گرافیک مجتمع از مدل Radeon 680M است و حداکثر فرکانس آن 2.2 گیگاهرتز اعلام شده است. از دیگر مشخصات این مینی پی سی می توان به جایگاه هارد 2.5 اینچی، اسلات های رم DDR5، کانکتور M.2 PCIe 4.0 2280، فن خنک کننده و هیت سینک اشاره کرد. ضمن اینکه بر روی بدنه این دستگاه از روکش پارچه ای بهره برده شده است.

قیمت مینی پی سی Beelink SER6 Pro Plus با کانفیگ حافظه 32 گیگابایت رم و 500 گیگابایت حافظه ذخیره سازی حدود 649 دلار اعلام شده است. به نظر می رسد کانفیگ دیگری از این دستگاه تولید نشده است.

منبع: gizmochina