به نظر می رسد داستان هوش مصنوعی تمامی ندارد و همچنان اخبار مربوط به این فناوری فضای اینترنت را به تسخیر خود در آورده اند! این روزها تقریباً تمامی شرکت ها در تلاش اند تا به هر طریقی که شده، هوش مصنوعی را با محصولات و سرویس های خود ادغام کنند. در این میان برخی کمپانی های بزرگ هستند که یک قدم فراتر رفته و مدل های زبانی هوش مصنوعی اختصاصی خود را طراحی کرده اند. یکی از این شرکت ها، Baidu است که بالاخره پای چین را هم به بازار رقابتی هوش مصنوعی باز کرده است!

آشنایی با چت بات هوش مصنوعی Ernie Bot

در اوایل سال جاری میلادی بود که عنوان شد شرکت چینی بایدو در حال کار کردن بر روی یک چت بات هوش مصنوعی برای رقابت با هوش مصنوعی ChatGPT است. در ادامه خبرهای بیشتری در مورد این چت بات چینی منتشر شد و اعلام شد که نام رسمی آن Ernie Bot است. اکنون این چت بات در دسترس قرار گرفته است و در کمتر از 24 ساعت، بیش از 1 میلیون کاربر جذب کرده است!

آشنایی با چت بات هوش مصنوعی Ernie Bot

چت بات Ernie Bot نمایندۀ چین برای رقابت با ChatGPT است

سرویس چت هوش مصنوعی بایدو Ernie Bot در بامداد پنج شنبه، 9 شهریور 1402، برای استفادۀ عمومی در دسترس قرار گرفته و تا قبل از رسیدن به بامداد جمعه، 10 شهریور، تعداد کاربران آن از مرز 1 میلیون نفر گذشته است! از آنجایی که بسیاری از کارشناسان Ernie Bot را نمایندۀ اصلی چین برای رقابت با ChatGPT می دانند، هیجان زیادی در میان افراد برای کار کردن با آن ایجاد شده است. این چت بات هوش مصنوعی توسط مقامات کشور چین رسماً تأیید شده است و اکنون کاربران از سرتاسر این کشور پهناور و پرجمعیت می توانند به آن دسترسی داشته باشند. بر اساس آمار ارائه شده از جانب بایدو، چت بات Ernie Bot در روز اول حیات خود به 33.4 میلیون درخواست کاربران پاسخ داده و نشان داده است که پتانسیل رقابت با چت جی پی تی را دارد.

چت بات هوش مصنوعی Ernie Bot از مدل زبانی بزرگ انحصاری Baidu قدرت گرفته و بر اساس مجموعه های فوق العاده بزرگی از متن ها و کدها آموزش دیده است. این چت بات قادر است تا بر مبنای همین آموزش ها، پاسخ های متنیِ مشابه با انسان تولید کند و در طیف وسیعی از موضوعات، پاسخ هایی دقیق و صحیح را به درخواست های کاربران ارائه دهد. به عنوان مثال کاربران می توانند از چت بات هوش مصنوعی Ernie بخواهند برایشان شعر بنویسد، متن های ورودی را به زبان های دیگر ترجمه کند یا حتی به سؤال هایشان در رابطه با جهان هستی پاسخ دهد!

آشنایی با چت بات هوش مصنوعی Ernie Bot

باید منتظر بمانیم و ببینیم که چت بات هوش مصنوعی Ernie Bot تا چه اندازه می تواند ChatGPT را به چالش بکشد! به هر حال شروع طوفانی این چت بات و موفقیت های اولیۀ آن در جذب کاربر، آیندۀ درخشانی را برای آن متصور شده و نشان داده است که Ernie اصلاً رقیب دست و پا بسته ای نخواهد بود! این چت بات هوش مصنوعی با بهره بردن از قابلیت های قدرتمند و پوشش دهی موضوعات و دسته بندی های متنوع، پتانسیل تبدیل شدن به یک بازیگر اصلی در دنیای AI را دارد!

منبع: gizmochina