اگر فضای کاری شما محدود است و به یک PC نیاز دارید، کمی کارتان سخت است! چرا که در ابتدا ممکن است فکر کنید که به جز دستگاه های Mac mini اپل و سری NUC اینتل انتخاب دیگری ندارید! درست است که مینی کامپیوترهای این دو شرکت کیفیت عملکرد بالایی را ارائه می دهند، اما فراموش نکنید که شرکت های دیگری نیز در بازار مینی پی سی فعال هستند. یکی از این شرکت ها Azulle نام دارد که اخیراً یک کامپیوتر کوچک با نام Elite را معرفی کرده است. بسیاری معتقدند که مینی کامپیوتر Azulle Elite می تواند جایگزین قابل اعتمادی برای سری NUC اینتل باشد. در ادامه با مشخصات این کامپیوتر بیشتر آشنا می شویم.

بررسی فنی مینی پی سی Azulle Elite

کامپیوترهای کوچک سری NUC اینتل به دلیل ابعاد جمع و جور و عملکرد قدرتمند خود محبوبیت بالایی در میان علاقه مندان به دنیای سخت افزار دارند. این شرکت به تازگی مینی پی سی NUC 13 Pro را عرضه کرده که با استقبال خوبی از جانب کاربران مواجه شده است. با این حال اینتل به تازگی اعلام کرده است که خط تولید NUC را متوقف می کند و دیگر دستگاه جدیدی را به این خانواده اضافه نخواهد کرد. با وجود اینکه اینتل اعلام کرده به همکاری با شرکت های دیگر مانند ایسوس برای تولید مینی کامپیوتر NUC ادامه خواهد داد، اما مصرف کنندگان به دنبال یک جایگزین برای محصولات این سری هستند. همان طور که اشاره کردیم مینی کامپیوتر Azulle Elite برای این منظور کاملاً مناسب خواهد بود.

بررسی فنی مینی پی سی Azulle Elite

کامپیوتر کوچک Azulle Elite به پردازنده های نسل 13 اینتل رپتور لیک مجهز است و به همین دلیل به یکی از قدرتمند ترین مینی پی سی های موجود در بازار تبدیل شده است. این دستگاه همچنین به 64 گیگابایت حافظه رم و حداکثر 2 ترابایت حافظه ذخیره سازی PCIe NVMe SSD مجهز است. این ترکیب سخت افزاری قدرتمند باعث شده تا مینی کامپیوتر Elite برای استفاده در طیف وسیعی از کسب و کارها کارایی داشته باشد.

بررسی فنی مینی پی سی Azulle Elite

به عنوان مثال فرم فاکتور کوچک و مصرف برق پایین مینی کامپیوتر Azulle Elite آن را برای استفاده در محیط های محاسباتی به گزینه ای ایده آل تبدیل کرده است. همچنین این دستگاه برای استفاده های ریموت کاملاً مناسب است. این در حالی است که کامپیوترهای PC رایج برق زیادی مصرف می کنند و هزینه های زیادی را به شرکت ها و سازمان ها تحمیل می کنند. لازم به ذکر است که مینی پی سی Azulle Elite توانایی نمایش محتوای 4K را دارد و در محیط های تبلیغاتی، فروشگاهی و نمایشگاهی نیز کاربرد خواهد داشت.

به طور کلی مشخصات فنی مینی کامپیوتر Azulle Elite را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:

بررسی فنی مینی پی سی Azulle Elite

آیا مینی کامپیوتر Azulle Elite به عنوان جانشین سری NUC اینتل در بازار پذیرفته خواهد شد؟ باید منتظر بمانیم و ببینیم.

منبع: gizmochina