شرکت AYN Technologies فروش کنسول بازی دستی Loki Zero را آغاز کرده است. این کنسول همراه از سیستم عامل ویندوز بهره می برد و از پردازنده AMD Athlon Silver 3050e قدرت می گیرد. جالب اینجا است که این کنسول بازی حدود یک سال پیش معرفی شد و پس از گذشت یک مدت زمان طولانی، اکنون با قیمت 249 دلار برای خرید عمومی در دسترس قرار گرفته است.

معرفی کنسول بازی همراه AYN Loki Zero

همین چند هفتۀ پیش بود که شرکت AYN Technologies فروش کنسول بازی دستی Odin2 را آغاز کرد و اکنون مدل جدید Loki Zero را نیز به بازار فرستاده است. این کنسول دستی ابتدا در ماه جولای 2022 معرفی شده بود و قرار بود تا در سه ماهه آخر سال 2022 برای خرید عمومی عرضه شود. اما بنا به دلایل نامعلوم عرضۀ این گجت تا اواخر فصل تابستان 2023 به تعویق افتاده است. به هر حال اکنون کنسول بازی دستی AYN Loki Zero عرضه شده و علاقه مندان می توانند نسبت به تهیه آن اقدام کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه باید به وب سایت رسمی شرکت AYN مراجعه کنید.

معرفی کنسول بازی همراه AYN Loki Zero

مدل های مختلفی از کنسول های بازی دستی سری Loki توسط برند AYN تولید شده که مدل Loki Zero با قیمت 249 دلار، ارزان ترین آنها است. این کنسول بازی پرتابل از پردازنده AMD Athlon Silver 3050e قدرت می گیرد و به یک صفحه نمایش 6 اینچ با پنل IPS مجهز است. این صفحه نمایش از رزولوشن 1280x720 پیکسل و نرخ تازه سازی تصویر 60 هرتز پشتیبانی می کند. درست است که این مشخصات در مقایسه با کنسول های دستی پرچم داری مانند استیم دک یا ایسوس ROG Ally چندان جالب به نظر نمی رسند، اما فراموش نکنید که Loki Zero در واقع یک مدل اقتصادی است که برای استفادۀ کاربران معمولی و تازه کار طراحی شده است. با در نظر گرفتن این موضوع می توان مشخصات صفحه نمایش آن را مناسب دانست.

کنسول بازی دستی AYN Loki Zero به طور پیش فرض به 4 گیگابایت حافظه رم DDR4-2400 مجهز است و در مجموع از 8 گیگابایت رم پشتیبانی می کند. همچنین این گجت در دو نسخه با حافظه های داخلی 64 گیگابایت (از نوع eMMC) و 128 گیگابایت (از نوع M.2 2230) ارائه شده است. ذکر این نکته ضروری است که این کنسول بازی پرتابل بر خلاف بسیاری از رقبایش، از قابلیت ارتقای حافظه توسط کاربر برخوردار است. این ویژگی کنسول بازی دستی AYN Loki Zero را به یک گزینه انعطاف پذیر و کاربردی برای طیف وسیعی از گیمرهای خانگی تبدیل کرده است.

معرفی کنسول بازی همراه AYN Loki Zero

باتری به کار رفته در کنسول دستی AYN Loki Zero از ظرفیتی معادل با 40.5 وات ساعت برخوردار است و از طریق پورت YUB 3.2 Type-C شارژ می شود. این کنسول به یک گیمپد استاندارد مجهز است و از این جهت تفاوت چندانی با مدل های هم رده اش ندارد. هنوز در مورد طول عمر باتری این کنسول دستی و سرعت شارژ آن اطلاعات دقیقی منتشر نشده است. باید دید در روزهایی که بازار کنسول های بازی دستی از همیشه داغ تر است، میزان استقبال از این محصول جدید به چه میزان خواهد بود.

منبع: notebookcheck