چت جی پی تی طوفانی در جهان به پا کرده است و جنبه های جدیدی از تکنولوژی را وارد زندگی روزمره بشر کرده است! پتانسیل های بالای این ربات هوش مصنوعی هیجان زیادی را در دنیای برنامه نویسی ایجاد کرده است! بسیاری از توسعه دهندگان و برنامه نویسان، به دنبال روش های خلاقانه ای هستند تا بتوانند از ظرفیت های ChatGPT در پروژه های خود استفاده کنند. به عنوان مثال اخیراً یک تیم برنامه نویسی ناشناس، رباتی را با نام ChaosGPT بر اساس ظرفیت های چت جی پی تی طراحی کرده بود که هدف آن، نابودی بشر بود! با این حال، استفاده از توانمندی های هوش مصنوعی ChatGPT به یک بحث داغ در فضای برنامه نویسی تبدیل شده است.

یکی از جدیدترین دستاوردهای توسعه دهندگان در این زمینه، AutoGPT است. AutoGPT یک اپلیکیشن اوپن سورس است که وظایف محول شده به چت جی پی تی را اتوماتیک سازی می کند. این اپلیکیشن بر مبنای GPT-4 عمل می کند که آخرین نسخه از مدل های زبانی OpenAI به حساب می آید. این برنامه لیست وظایف مورد نظر کاربر را دریافت می کند و آنها را به صورت اتوماتیک به ChatGPT ارسال می کند تا مطابق با برنامه زمان بندی اعلام شده، آنها را تکمیل کند.

اتوماتیک سازی وظایف ChatGPT با AutoGPT

AutoGPT می تواند چندین درخواست را بپذیرد

این اپلیکیشن می تواند برای کسانی که از ChatGPT برای برنامه نویسی یا به عنوان دستیار فنی استفاده می کنند، کارایی فوق العاده ای داشته باشد. AutoGPT تمام وظایف مورد نیاز کاربر را به صورت یکجا به چت جی پی تی می فرستد و خروجی این چت بات را به کاربر ارائه می دهد. به این ترتیب دیگر نیازی نیست تا کاربران به طور مستقیم به چت جی پی تی مراجعه کنند و وظایف را به صورت تک تک در آن وارد نمایند.

کاربردهای AutoGPT فوق العاده متنوع است! به عنوان مثال می توانید از این اپلیکیشن هوش مصنوعی برای پاسخ دهی اتوماتیک به ایمیل ها استفاده کنید یا از آن برای ایجاد لیست های to-do برای کسب و کارهای کوچک بهره ببرید. حتی می توان AutoGPT را به عنوان سرویس چتِ پاسخگویی به مشتریان در وب سایت ها مورد استفاده قرار داد. می توان گفت در هر جایی که نیاز به دادن اطلاعات اضافه به کاربر وجود دارد، اوتو جی پی تی می تواند مؤثر واقع شود.

اتوماتیک سازی وظایف ChatGPT با AutoGPT

به عنوان مثال اگر از AutoGPT در یک موزه استفاده شود، مراجعه کنندگان می توانند به سادگی سؤالات خود را در مورد بخش های مختلف موزه، سالن هایی که نمایشگاه در آن برپا است، برنامه به روز تورها و... از او بپرسند. همچنین می توان از طریق این بات هوش مصنوعی، فرآیند رزرو بلیت را بهینه سازی کرد و برنامه های زمان بندی دقیق را با آن طراحی نمود.

با این وجود حذف تعاملات انسانی می تواند همانند یک شمشیر دو لبه عمل کند. چرا که AutoGPT ممکن است تمام تمرکز خود را بر روی اجرای وظایف معطوف کند و جنبه های کلان تر را در نظر نگیرد. این موضوع می تواند به مرور زمان مشکلاتی را ایجاد کند. بیایید با یک مثال این موضوع را دقیق تر بررسی کنیم:

اتوماتیک سازی وظایف ChatGPT با AutoGPT

فرض کنید از AutoGPT به عنوان سرویس چت آنلاین در فروشگاه اینترنتی خود استفاده کرده اید. کاربران می توانند از طریق این سرویس با محصولات و خدمات شما آشنا شوند و راهنمایی های لازم در مورد کالاها را دریافت کنند. تا اینجا همه چیز خوب است! اما وقتی بحث ترغیب کاربر به خرید مطرح می شود به مشکل می خورید! AutoGPT صرفاً یک سری اطلاعات را به کاربر ارائه می دهد و او را راهنمایی می کند، اما با متدهای جذب مشتری و بازاریابی آشنا نیست و نمی تواند کالاهای شما را بفروشد! در صورتی که یک کارشناس فروش می تواند با استفاده از تجربه، تخصص و تکنیک های خود، علاوه بر پاسخ دادن به سؤالات کاربر او را به سمت خرید کالا سوق دهد.

در مجموع AutoGPT می تواند تحولی در کسب و کارهای مختلف ایجاد کند، اما به شرطی که از آن هوشمندانه استفاده شود!

منبع: gizmochina