اپلیکیشن Signal یکی از امن ترین اپلیکیشن های پیام رسان است که اطلاعات ارسال شده در آن را بر روی هیچ گونه سرویس ابری ذخیره نمی کند؛ نه سرویس ابری خودِ سیگنال و نه هیچ یک از سرویس های ابری معروف مانند Apple iCloud، Google Drive، Google One و... . در واقع دیتاهای این اپلیکیشن به صورت لوکال بر روی گوشی ذخیره می شود. اما اگر یکی از کاربران سیگنال قصد داشت تا گوشی موبایل خود را عوض کند، چه باید بکند؟! چرا که در این صورت تمام سابقه چت های او بر روی گوشی قبلی باقی می ماند و با نصب اپلیکیشن Signal بر روی گوشی جدید، باید از نو شروع کند! خوشبختانه برای کاربران گوشی های اندرویدی یک راه حل در این زمینه وجود دارد. شما می توانید با تغییر در تنظیمات سیگنال، از دیتاهای آن به صورت منظم و اتوماتیک بک آپ تهیه کنید و در هنگام انتقال گوشی فایل بک آپ را به گوشی جدید انتقال دهید. لازم به ذکر است که این فایل بک آپ به صورت رمزنگاری شده ایجاد می شود و کاملاً ایمن خواهد بود.

چگونه قابلیت بک آپ اتوماتیک را در اپلیکیشن سیگنال در گوشی های اندرویدی فعال کنیم؟

اما چگونه قابلیت بک آپ اتوماتیک سیگنال را در گوشی های اندرویدی فعال کنیم؟ برای این منظور مراحل زیر را انجام دهید:

1- اپلیکیشن سیگنال را در گوشی اندرویدی خود باز کنید.
2- بر روی آیکون Settings (به شکل سه نقطه) که در قسمت سمت راست بالای صفحه قرار دارد، ضربه بزنید.
3- به سمت پایین اسکرول کنید و بر روی Chats ضربه بزنید.

چگونه قابلیت بک آپ اتوماتیک را در اپلیکیشن سیگنال در گوشی های اندرویدی فعال کنیم؟

4- به سمت پایین اسکرول کنید و بر روی Chat backups ضربه بزنید.

5- بر روی دکمه TURN ON ضربه بزنید.

6- در این مرحله یک فولدر جدید بر روی گوشی خود ایجاد کنید تا فایل های بک آپ در آن ذخیره شوند. همچنین می توانید یکی از فولدرهایی را که پیش از این بر روی گوشی تان موجود بودند، انتخاب کنید. برای این منظور بر روی Choose Folder ضربه بزنید. اگر می خواهید فولدر جدیدی ایجاد شود، بر روی Create New Folder ضربه بزنید.

چگونه قابلیت بک آپ اتوماتیک را در اپلیکیشن سیگنال در گوشی های اندرویدی فعال کنیم؟

7- پس از انتخاب فولدر مورد نظرتان، بر روی Use This Folder که در پایین صفحه قرار دارد، ضربه بزنید.

چگونه قابلیت بک آپ اتوماتیک را در اپلیکیشن سیگنال در گوشی های اندرویدی فعال کنیم؟

8- در این بخش پیامی به شما نشان داده می شود مبنی بر اینکه آیا به سیگنال اجازه دسترسی به فایل های موجود در فولدر انتخاب شده را می دهید یا خیر. بر روی Allow ضربه بزنید.

9- در این مرحله پسورد دسترسی به فایل های بک آپ سیگنال به شما نمایش داده می شود. آن را در یک جای امن (مانند اپلیکیشن های مدیریت پسورد) کپی و ذخیره نمایید.

10- تیک گزینه موجود در این پنجره را بزنید و سپس بر روی Enable Backups ضربه بزنید.

با طی کردن این مراحل شما قابلیت بک آپ لوکال سیگنال را فعال کرده اید. این بک آپ گیری به صورت اتوماتیک انجام می شود. فقط فولدری را که فایل های بک آپ در آن ذخیره می شوند و همچنین رمز عبورهای سیگنال خود را به یاد داشته باشید. چرا که در صورت نصب سیگنال بر روی گوشی جدید به آنها نیاز خواهید داشت! اکنون شما می توانید پس از نصب سیگنال بر روی گوشی جدید، فایل بک آپ آن را ری استور کرده و به تمام سابقه چت های خود در گوشی جدید دسترسی داشته باشید.

منبع: androidcentral