به دلیل وجود مدل ها و برندهای زیاد مانیتور، انتخاب بهترین گزینه برای به نمایش درآوردن تصاویری باکیفیت می تواند تبدیل به یک چالش سخت و جدی شود. در این مقاله قصد معرفی و بررسی یکی از بهترین و مناسب ترین مانیتورهای تولید شده را داریم که با عنوان VK278Q توسط شرکت معتبر و نام آشنای ASUS عرضه شده است. این مدل مانیتور به دلیل برخورداری از قابلیت ها و ویژگی های مختلف همچون قابلیت به نمایش درآوردن تصاویر تاریک با وضوح بالا، تصاویری با پایین ترین لگ، پشتیبانی از کیفیت Full HD، تنظیم اتوماتیک میزان روشنایی و ... می تواند به یکی از مناسب ترین مانیتورها بین کاربران تبدیل شود. کاربر با استفاده از این مدل مانیتور قادر خواهد بود تا یک تجربه به یاد ماندنی از تماشای فیلم و یا حتی بازی را به دست بیاورد. در ضمن با توجه به برخورداری از پورت های کاربردی که در طراحی مانیتور VK278Q ایسوس مورد استفاده قرار گرفته نیز می توان گفت که کاربر برای برقراری ارتباط با سایر دستگاه های دیجیتال نیز با هیچ چالش و مشکلی روبرو نخواهد بود. برای برقراری تماس های تصویری نیز از یک و بکم باکیفیت استفاده شده تا برای تهیه وب کم جداگانه لازم به صرف هزینه های اضافی نباشید! در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل از مانیتور شرکت ASUS خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

تماشای کامل جزئیات با مانیتور ایسوس مدل VK278Q

طراحی و ساخت مانیتور ایسوس!

ساختار مستحکم بدنه از نمونه ویژگی هایی است که شرکت ASUS در طراحی مانیتور VK278Q مورد استفاده قرار داده است. بدنه این مدل مانیتور با توجه به برخورداری از مواد اولیه مرغوب و باکیفیت می تواند در برابر ضربات احتمالی و یا سقوط از ارتفاع مقاومت زیادی از خود نشان داده و برای استفاده طولانی مدت بهترین و مناسب ترین گزینه باشد. پایه های تعبیه شده این مانیتور نیز از اندازه مناسبی برخوردار بوده و علاوه بر تحمل وزن مانیتور می تواند دید بهتر را نیز برای کاربر به ارمغان بیاورد. در ضمن این شرکت به منظور دسترسی به تنظیمات تصویر از چندین دکمه استفاده کرده است. با استفاده از این دکمه ها می توانید به تنظیماتی همچون خاموش/روشن کردن و منوی تنظیمات تصویر دسترسی داشته باشید. با توجه به ابعاد جمع و جور 643x460x220 میلی متری این مانیتور می توان گفت که فضای زیادی از میز شما اشغال نکرده و به لطف وزن مناسب 6.5 کیلوگرمی نیز می توانید از حمل و نقل آسان نیز بهره مند شوید. در قسمت بالایی مانیتور نیز از یک وب کم باکیفیت استفاده شده تا کاربر برای انجام مکالمات تصویری با هیچ چالشی روبرو نشود. در ضمن جهت برقراری ارتباط نیز از پورت های متعدد در قسمت پشتی مانیتور استفاده شده است. قابلیت تنظیم زاویه قرار گیری مانیتور نیز از دیگر ویژگی های طراحی شده مانیتور VK278Q ایسوس محسوب می شود. این ویژگی نیز باعث می شود تا کاربر نسبت به قد و میزان ارتفاع صندلی اقدام به تنظیم زاویه مانیتور کرده و از دید بهتر بهره مند شود. در ضمن این ویژگی باعث می شود تا کاربر بدون خستگی و احساس درد در قسمت گردن و ستون فقرات خود به استفاده از مانیتور بپردازد.

تماشای کامل جزئیات با مانیتور ایسوس مدل VK278Q

دارای پنل 27 اینچی و نرخ پاسخ گویی مناسب!

شرکت ایسوس مانیتور VK278Q خود را در اندازه 27 اینچ طراحی کرده تا تصاویر با اندازه بزرگ برای کاربر به نمایش گذاشته شود. با استفاده از این مانیتور قادر خواهید بود از تماشای تصاویری با وضوح (1920x1080) پیکسل و رزولوشن Full HD لذت ببرید. نسبت تصویر به کار رفته در این مانیتور برابر با 16:9 بوده تا قادر باشد محتوای تصویری بیشتری را برای نمایش دادن داشته تا کوچک ترین جزئیات از بازی یا تماشای فیلم را از دست ندهید. کنتراست هوشمند 1000:1 (ASCR) این مانیتور ایسوس نیز نواحی مشکی را با عمق زیاد و نواحی روشن را با شفافیت بالایی نمایش می دهد. از دیگر ویژگی های موجود در این مدل مانیتور می توان به زاویه دید 170 درجه افقی و 160 درجه عمودی اشاره کرد. زاویه دید شما را قادر می سازد تا بتوانید از هر زاویه ای امکان مشاهده تصویر را داشته باشید! این مدل از مانیتور شرکت گیگابایت دارای روشنایی 300 cd/m2 بوده که این امکان را به شما می دهد تا در محیط هایی با نور استاندارد نیز بتوانید بدون کاهش کیفیت از مشاهده تصاویری با وضوح بالا لذت ببرید.

به لطف مدت زمان پاسخ گویی 2 میلی ثانیه مانیتور VK278Q ایسوس قادر خواهید بود مناسب ترین جابجایی های به نمایش درآمده بر روی صفحه نمایش را با وضوح بالا و بدون تار شدن مشاهده کنید. در ضمن این مانیتور از نرخ تازه سازی مناسبی نیز برخوردار بوده که به شما این امکان را می دهد تا هنگام تماشای فیلم و یا حتی انجام بازی های ویدئویی بتوانید تصاویری با گرافیک مناسب را تجربه کنید. ویژگی موجود در این مدل مانیتور قادر است تصاویر دریافتی را به صورت کاملا روان پخش کرده تا کاربر بتواند تمامی جذابیت های موجود در صحنه های اکشن فیلم و یا گیم پلی بازی را مشاهده کند. در ضمن با توجه به برخورداری از این ویژگی کاربر قادر خواهد بود نسبت به رقبای خود در انواع بازی های رقابتی آنلاین مانند بازی های ورزشی، شوتر اول شخص، مسابقه ای و ... نیز برتری محسوسی داشته باشد!

تماشای کامل جزئیات با مانیتور ایسوس مدل VK278Q

پورت های متعدد و بلندگوی قدرتمند!

شرکت ASUS به منظور برقراری ارتباط مانیتور VK278Q از پورت های متنوع و کاربردی استفاده کرده است. پورت هایی که در ساخت این مدل از مانیتور شرکت ایسوس استفاده شده شامل 1 عدد پورت DVI-D، 1 عدد پورتHDMI  و 1 عدد پورتDisplayPort  می شود. پورت Display Port جایگزین پورت های قدیمی VGA بوده و قادر است تصاویر و صداهای HD را به صورت همزمان پشتیبانی کند. مجهز بودن به پورت HDMI نیز به شما این امکان را می دهد تا این مانیتور را به لپ تاپ، کنسول بازی و دیگر دستگاه های سازگار با این پورت اتصال دهید. در ضمن Display Port نسبت به پورت HDMI از سرعت انتقال داده بالاتری برخوردار است. با توجه به بهره مندی از جک هدفون این امکان را خواهید داشت تا صدای ایجاد شده در سیستم را مستقیم از مانیتور به دست آورید! از ویژگی های اختصاصی مانیتور VK278Q نیز می توان به فناوری Splendid اشاره کرد. این فناوری به صورت انحصاری توسط مهندسان شرکت ایسوس طراحی شده و با اضافه شدن آن به مانیتور می تواند تجربه بصری بهتری را برای کاربر به ارمغان بیاورد. از دیگر ویژگی های فناوری اضافه شده نیز می توان به قابلیت بهبود کنتراست، رنگ و وضوح تصویر اشاره کرد که موجب می شود تا تصاویر با وضوح بسیار بالا به نمایش دربیاید!

در ضمن این فناوری حالت های مختلفی را نیز در اختیار کاربر گذاشته که شامل حالت استاندارد، حالت منظره، حالت گیمینگ، حالت شب، SRGB و تئاتر می شود. کاربر بسته به کار خود می تواند یکی از حالت ها انتخاب کرده و از تماشای مانیتور لذت ببرد. شرکت ASUS از 2 عدد بلندگو با قدرتی برابر با 3 وات استفاده کرده است. بلندگوی موجود با توجه به کیفیت مطلوبی که در اختیار دارند می توانند نیاز کاربر برای تهیه جداگانه وسیله پخش صدا همچون هدست و ... را بی نیاز کند. در ضمن برای دستیابی صدای باکیفیت تر بهتر است اقدام به تهیه هدست و اسپیکرهای جداگانه کنید. در آخر باید به این نکات اشاره کنیم که مانیتور VK278Q ایسوس از قابلیت ها و ویژگی های دیگری همچون امکان فراهم کردن حالت تصویر در تصویر (جهت سهولت انجام چند کار به صورت همزمان) و نور پس زمینه LED اشاره کرد. نور پس زمینه استفاده شده در این مدل مانیتور باعث کاهش میزان مصرف انرژی نیز خواهد شد!

منبع: pcgamebenchmark