لپ تاپ های سری Classic به خانواده بزرگ Vivobook ایسوس اضافه می شوند! این لپ تاپ های جدید در سه مدل به بازار می آیند و در آنها از پردازنده های AMD Ryzen 7000 استفاده شده است. همچنین این لپ تاپ ها به صفحه نمایش اولد با نسبت تصویر 16:10 مجهز هستند. نکته قابل توجه در این رابطه، استفاده از پردازنده های مبتنی بر معماری Zen 3 در این دستگاه ها است. AMD در چند وقت اخیر معماری های جدیدتر Zen 3+ و Zen 4 را نیز معرفی کرده است که باعث ارتقای قدرت عملکرد پردازنده می شوند. با این حال ایسوس تصمیم گرفته تا پردازنده های مبتنی بر این معماری ها در لپ تاپ های جدید سری Classic خود استفاده نکند.

ایسوس لپ تاپ های جدید ویووبوک سری Classic را با صفحه نمایش OLED معرفی کرد

سه مدل عرضه شده در سری Classic شامل Vivobook 14 OLED، Vivobook 15 OLED و Vivobook 16 می شوند. این دستگاه ها به ترتیب با مدل نامبرهای M1405، M1505 و M1605 به بازار می آیند.

هر سه مدل موجود در سری Vivobook Classic دارای 8 گیگابایت حافظه رم هستند و یک اسلات SO-DIMM برای ارتقای حافظه به میزان 8 گیگابایت دیگر در آنها تعبیه شده است. همچنین این لپ تاپ ها به حافظه ذخیره سازی PCIe 3.0 NVMe، یک جک 3.5 میلی متری، یک ورودی برق DC، پورت HDMI 1.4 و پورت های USB (تایپ A و C) مجهزند.

ایسوس لپ تاپ های جدید ویووبوک سری Classic را با صفحه نمایش OLED معرفی کرد

در مدل هایی از سری Vivobook Classic که در آنها از پنل IPS استفاده شده، باتری 42 وات ساعت به کار رفته است؛ اما مدل های مجهز به نمایشگر OLED از باتری 50 وات ساعت بهره می برند. به این ترتیب لپ تاپ مدل Vivobook 16، که تنها مدل مجهز به پنل IPS در این سری است، به باتری 42 وات ساعتی مجهز است. لازم به ذکر است که مدل Vivobook 14 با هر دو پنل IPS و OLED عرضه می شود؛ اما مدل Vivobook 15 فقط از پنل OLED بهره می گیرد و نسخه IPS نخواهد داشت.

ایسوس لپ تاپ های جدید ویووبوک سری Classic را با صفحه نمایش OLED معرفی کرد

لپ تاپ Vivobook 14 OLED از نرخ نوسازی تصویر 90 هرتز پشتیبانی می کند و توانایی دستیابی به روشنایی 600nits را دارد. اما مشخصات نسخه IPS این لپ تاپ شامل نرخ نوسازی 60 هرتز و حداکثر روشنایی 300nits می شود. در رابطه با لپ تاپ Vivobook 15 OLED نیز باید گفت که صفحه نمایش این مدل از نسبت تصویر 16:9 و حداکثر روشنایی 600nits بهره می برد. این مدل قرار است در دو نسخه با رفرش ریت های 60 و 120 هرتز به بازار عرضه شود.

در نهایت باید به لپ تاپ ASUS Vivobook 16 اشاره کنیم که از نسبت تصویر 16:10 برخوردار است و روشنایی صفحه نمایش آن حداکثر به 300nits می رسد. همان طور که اشاره شد، این مدل فقط با پنل IPS عرضه می شود.

در حال حاضر اطلاعاتی در رابطه با قیمت لپ تاپ های سری Vivobook Classic ایسوس در دسترس قرار نگرفته است. اطلاعات تکمیلی در این رابطه ظرف چند هفته آینده از جانب ایسوس اعلام خواهد شد.

منبع: gizmochina