از نمونه مانیتورهای بازار که دارای قابلیت های محافظتی بوده تا کاربر بدون نگرانی بابت آسیب دیدگی چشمان خود به استفاده از مانیتور در مدت زمان طولانی بپردازد می توان به مانیتور ایسوس مدل VA27DQSB-W اشاره کرد. این ویژگی برای گیمرهای حرفه ای مناسب ترین گزینه محسوب می شود که ساعت های زیادی از طول روز مشغول انجام بازی های ویدئویی هستند! مهندسان شرکت ایسوس از یک پنل 27 اینچی با رزولوشن FHD استفاده کرده اند که با توجه به برخورداری از نور پس زمینه LED می تواند علاوه بر کاهش میزان مصرف انرژی تصاویری با وضوح و شفافیت قابل قبولی پخش کند. نرخ به روزرسانی 75 هرتزی همراه با فناوری Adaptive-Sync می توانند زمینه ساز پخش تصاویر روان باشند! در قسمت پشتی مانیتور نیز از پورت های متعدد استفاده شده تا کاربر جهت برقراری ارتباط با سایر دستگاه های دیجیتال چالشی نداشته باشد! طراحی بدنه ای کاملا ارگونومیک که از قابلیت تنظیم میزان ارتفاع و شیب به همراه قابلیت چرخش 180 درجه ای نیز از دیگر ویژگی های مهم VA27DQSB-W که قادر است حس دست یابی به مانیتور رده بالا را برای کاربر تداعی کند! لازم به ذکر است که این مدل مانیتور شرکت ایسوس از قابلیت همگام سازی فناوری روان کننده تصاویر با کارت گرافیک های NVIDIA GeForce و قابلیت همگام سازی FreeSync با کارت گرافیک های AMD Radeon را دارد. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر مانیتور VA27DQSB-W خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

مشخصات مانیتور ایسوس ASUS VA27DQSB-W

مجهز به پنل IPS و نرخ به روزرسانی استاندارد!

مانیتور VA27DQSB-W ایسوس دارای روشنایی 250 cd/m2 بوده که این امکان را به شما می دهد تا در محیط هایی با نور استاندارد بتوانید بدون کاهش کیفیت از مشاهده تصاویری با وضوح بالا لذت ببرید. همچنین این مانیتور دارای قابلیت نور پس زمینه LED نیز هست که نقش زیادی در بهبود کیفیت تصویر خواهد داشت. مانیتور VA27DQSB-W ایسوس از پنل IPS در سایز 27 اینچی بهره برده تا جذابیت دوچندانی برخوردار باشد. با استفاده از این مانیتور قادر خواهید بود از تماشای تصاویری با وضوح (1920x1080) پیکسل و رزولوشن FHD لذت ببرید. نسبت تصویر به کار رفته در این مانیتور برابر با 16:9 بوده تا قادر باشد محتوای تصویری بیشتری را برای نمایش دادن داشته تا کوچک ترین جزئیات از بازی یا تماشای فیلم را از دست ندهید. به لطف مدت زمان پاسخ گویی فوق العاده 5 میلی ثانیه ای که مانیتور VA27DQSB-W ایسوس در اختیار دارد قادر خواهید بود سریع ترین جابجایی های به نمایش درآمده بر روی صفحه نمایش را با وضوح بالا و بدون تار شدن مشاهده کنید.

این مانیتور همچنین با توجه به بهره مندی از نرخ تازه سازی 75 هرتزی به شما این امکان را می دهد تا هنگام انجام بازی های ویدئویی بتوانید تصاویری با گرافیک مناسب را تجربه کنید. مهندسان ایسوس با اضافه کردن فناوری Adaptive-Sync توانسته میزان امکان پخش تصاویر بدون لگ را فراهم کند! ویژگی های موجود در این مدل مانیتور قادر است تصاویر دریافتی را به صورت کاملا روان پخش کرده تا کاربر بتواند تمامی جذابیت های موجود در گیم پلی بازی را مشاهده کند. در ضمن با توجه به برخورداری از این ویژگی کاربر قادر خواهد بود نسبت به رقیبان خود در انواع بازی های رقابتی آنلاین مانند بازی های ورزشی، شوتر اول شخص، مسابقه ای و ... برتری محسوسی داشته باشد!

مشخصات مانیتور ایسوس ASUS VA27DQSB-W

دارای طراحی ارگونومیک و پورت های متعدد!

طراحان شرکت ایسوس در ساخت مانیتور VA27DQSB-W از طراحی ارگونومیک و بسیار نازک استفاده کرده اند. این مدل مانیتور به لطف برخورداری از این نوع طراحی علاوه بر حس استفاده از یک مانیتور عریض و احساس غوطه ور شدن در محتوای به نمایش درآمده، می تواند قابلیت تنظیم میزان شیب از +35 تا -5 درجه، قابلیت تنظیم میزان ارتفاع از 0 تا 150 میلی متر را برای کاربر به ارمغان بیاورد. کاربر با وجود این ویژگی می تواند اقدام به تنظیم مانیتور بر اساس موقعیت دید خود و میز کار اقدام کرده و بهترین زاویه دید را برای خود به وجود آورد. شرکت ایسوس به منظور برقراری ارتباط مانیتور VA27DQSB-W با سایر دستگاه های دیجیتال از پورت های متنوع و کاربردی استفاده کرده است. پورت هایی که در ساخت این مدل از مانیتور استفاده شده شامل یک عدد پورت HDMI 1.4، یک عدد پورت DisplayPort 1.2، دو عدد پورت USB 2.0 Type-A (USB Hub)، جک Earphone، ورودی PC Audio و یک عدد پورت VGA می شود. مجهز بودن به پورت HDMI نیز به شما این امکان را می دهد تا این مانیتور را به لپ تاپ، کنسول بازی و دیگر دستگاه های سازگار با این پورت اتصال دهید. با استفاده از پورت های DisplayPort و VGA نیز می توانید به دستگاه های دیجیتالی پشتیبانی کننده از این پورت ها متصل شوید. در ضمن DisplayPort نسبت به پورت HDMI از سرعت انتقال داده بالاتری برخوردار است. از دیگر ورودی های تعبیه شده در این مدل مانیتور نیز می توان به Earphone اشاره کرد. با استفاده از این جک قادر خواهید بود انواع هدفون، هدست، هندزفری و ... را به مانتیور متصل کنید.

مشخصات مانیتور ایسوس ASUS VA27DQSB-W

کنتراست مناسب و فناوری های کاربردی!

از دیگر ویژگی های موجود در مانیتور VA27DQSB-W می توان به زاویه دید 178 درجه ای اشاره کرد. زاویه دید این مدل مانیتور شما را قادر می سازد تا بتوانید از هر زاویه ای امکان مشاهده تصویر را داشته باشید! گواهینامه TUV Rheinland نیز از دیگر ویژگی های این مدل مانیتور محسوب می شود که به دلیل برخورداری از تکنولوژی های متعدد و کاربردی کسب کرده است! کنتراست استاندارد 1000:1 این مانیتور نیز نواحی مشکی را با عمق زیاد و نواحی روشن را با شفافیت بالایی نمایش می دهد. شرکت ASUS در ساخت مانیتور VA27DQSB-W خود از حالت های متعدد تصویر و فناوری های مدرن نیز بهره برده تا کاربر بدون نگرانی از بابت خستگی و یا آسیب های چشمی قادر باشد مدت طولانی از این مانیتور استفاده کند. فناوری های موجود در این مدل از مانیتور شامل Low Blue Light، Flicker-Free، Eye Care+، VRR، HDCP، QuickFit، GamePlus، SPLENDID و Trace Free می شود!

Flicker-Free: از دیگر فناوری های هوشمند به کار رفته در این مدل از مانیتور است که به منظور جلوگیری از خستگی چشم اضافه شده است. این فناوری با از بین بردن لرزش در قسمت های روشن مانیتور می تواند از خستگی چشمان کاربر جلوگیری کند.

Low Blue Light: فناوری Low Blue Light نیز با حذف کردن نورهای آبی و جلوگیری از سوسو زدن تصاویر این امکان را به شما می دهد تا بتوانید ساعت های زیادی را بدون خستگی و آسیب به چشم، مشغول بازی کردن باشید!

GamePlus: این تکنولوژی جهت دستیابی سریع به برخی از تنظیمات اضافه شده و این امکان را به شما خواهد داد تا بتوانید از قابلیت دسترسی سریع به امکاناتی همچون نمایش تعداد فریم بر ثانیه، نشانه گیری، چیدمان نمایشگر و تایمر بهره مند شوید!

SPLENDID: این فناوری به صورت انحصاری توسط مهندسان شرکت ایسوس طراحی شده و با اضافه شدن آن به مانیتور می تواند تجربه بصری بهتری را برای کاربر به ارمغان بیاورد. از دیگر ویژگی های فناوری اضافه شده نیز می توان به قابلیت بهبود کنتراست، رنگ و وضوح تصویر اشاره کرد که موجب می شود تا تصاویر با وضوح بسیار بالا به نمایش دربیاید!

مشخصات مانیتور ایسوس ASUS VA27DQSB-W

با وجود پشتیبانی از 16.7 میلیون رنگ نیز می تواند واقعی ترین و بی نظیر تصاویر را ارائه دهد! از دیگر ویژگی های مثبت استفاده شده در مانیتور VA27DQSB-W می توان به سیستم صوتی حرفه ای اشاره کرد. شرکت ASUS به منظور حرفه ای کردن سیستم صوتی این مدل مانیتور از 2 اسپیکر بهره برده است. لازم به ذکر است که بلندگوهای اضافه شده دارای قدرتی برابر با 4 وات بوده (2 عدد اسپیکر 2 واتی) که می توانند کاربر را از نیاز به اسپیکر جداگانه بی نیاز کنند. با وجود اسپیکر می توان گفت که کاربر بدون نیاز به هدست و صرف هزینه های اضافی بابت تهیه اسپیکر جداگانه می تواند اقدام به گوش دادن موسیقی، تماشای فیلم، شرکت در جلسات، ویرایش ویدئو و ... کند! در آخر نیز باید به این نکته اشاره کرد که این مدل مانیتور شرکت ASUS از ابعادی برابر با 611.9x(373.4~523.4)x226.3 میلی متر (با پایه) و وزنی برابر با 6.8 کیلوگرم (با پایه) برخوردار است!

منبع: asus