ماوس های سبک با توجه به قابلیت ایجاد تسلط بیشتر این امکان را به کاربر می دهند تا سرعت عملکرد خود را افزایش داده و درصد پیروزی در بازی های ویدئویی را بالا ببرد. ایسوس به همین دلیل اقدام به تولید یکی از سبک ترین و مقاوم ترین ماوس های گیمینگ بازار کرده تا نیاز اکثر گیمرهای حرفه ای را بی نیاز کند! این ماوس با عنوان TUF M4 Air طراحی و روانه بازارهای جهانی شده است. این مدل ماوس از بدنه ای لانه زنبوری برخوردار بوده تا با عبور راحت هوا و ایجاد ارگونومیک باعث راحتی هر چه بیشتر کاربر شود! در ضمن بدنه این مدل ماوس قادر به مقاومت در برابر رطوبت نیز بوده تا کاربر بدون نگرانی بابت از کار افتادگی زود هنگام اقدام به استفاده طولانی مدت از ماوس کند. از دیگر ویژگی های مهم و مثبت ماوس گیمینگ TUF M4 Air می توان به حافظه داخلی، 6 دکمه باکیفیت به همراه کفی تفلونی (PTFE) اشاره کرد که این امکان به کاربر داده می شود تا قادر باشد ماوس را بر روی سطوح مختلف استفاده کند. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل از ماوس شرکت ASUS خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

بررسی ماوس گیمینگ ایسوس TUF M4 Air

ماوس گیمینگ سبک و ارگونومیک!

به دلیل وزن 47 گرمی ماوس گیمینگ TUF M4 Air می توان گفت که با یکی از سبک ترین ماوس های شرکت ایسوس روبرو هستیم. وزن پایین ماوس این امکان را به کاربر می دهد تا میزان تسلط خود را افزایش داده و نسبت به نابودسازی دشمنان و حریفان بپردازد! بدنه طراحی شده به صورت لانه زنبوری از ویژگی هایی است که شرکت ASUS در ساخت این مدل ماوس استفاده کرده است. بدنه این مدل ماوس با توجه به سوراخ های متعددی که در اختیار دارد از تهویه هوای مناسبی برخوردار بوده تا قادر باشد هنگام استفاده ماوس در مدت زمان طولانی از عرق کردن کف دست جلوگیری کند. با این ویژگی می توان گفت که دست کاربر در هنگام استفاده به صورت طولانی مدت همواره خنک و خشک خواهد ماند! از دیگر ویژگی های مهم و مثبتی که طراحان و مهندسان شرکت ایسوس در ساخت ماوس گیمینگ TUF M4 Air استفاده کرده اند می توان به قابلیت مقاومت در برابر انواع ویروس و باکتری اشاره کرد. این ویژگی به لطف روکش باکیفیتی بوده که در ساخت این ماوس استفاده شده است.

روکش استفاده شده در این مدل ماوس همراه با سیستم ضد باکتری یون نقره ای و فناوری انحصاری ASUS طراحی و ساخته شده تا قادر باشد علاوه بر باکتری و ویروس، در برابر انواع آلودگی و حتی ساییدگی نیز مقاومت بالایی داشته باشد! طبق اعلام سایت اصلی شرکت ایسوس سیستم یون نقره ای همراه با اتم هایی که از بار مثبت برخوردار هستند به جنگ باکتری ها رفته و قادر هستند ماوس را در برابر 99 درصد باکتری در امان نگه دارند! از دیگر ویژگی های ساختاری این مدل ماوس نیز می توان به مقاومت در برابر رطوبت و برخورداری از 6 کلید مختلف اشاره کرد که با توجه به فیدبک های استانداردی که در اختیار دارند می توانند رضایت کاربر را بیش از پیش جلب کنند! جهت برقراری ارتباط با دستگاه مد نظر کاربر از کابل بسیار منعطف استفاده شده که با توجه به انعطافی که در اختیار دارد می تواند طول عمر بالایی داشته باشد. با وجود کفی تفلونی از نوع PTFE نیز می توان گفت که کاربر ماوس گیمینگ TUF M4 Air را می تواند بر روی هر سطحی استفاده کند!

بررسی ماوس گیمینگ ایسوس TUF M4 Air

کفی های PTFE و کلیدهای قابل برنامه ریزی!

طراحان خوش ذوق شرکت ایسوس جهت روان تر کردن حرکات ماوس گیمینگ TUF M4 Air و فراهم سازی سریع ترین عملکرد گیمر در هنگام انجام بازی های ویدئویی از کفی های PTFE استفاده کرده است. از ویژگی های کفی تعبیه شده می توان به قابلیت رسیدن به کم ترین اصطکاک ممکن، افزایش سرعت پیمایش ماوس تعبیه شده اشاره کرد که قابلیت استفاده بر روی هر سطحی را برای شما فراهم می سازد. در ضمن ایسوس در ساخت این مدل ماوس گیمینگ ایسوس از 6 عدد کلید باکیفیت استفاده کرده که شامل کلیدهای چپ و راست، اسکرول، کلید تغییر دقت ماوس و کلیدهای کناری می شود. کلیدهای کناری تعبیه شده در این ماوس از قابلیت برنامه ریزی برخوردار بوده تا کاربر برحسب نیاز خود اقدام به تنظیم عملکرد کلید کند. برنامه ریزی کلید کار چندان سختی نبوده و با توجه به نرم افزار اختصاصی شرکت ایسوس (Armoury Crate) می توانید اقدام به شخصی سازی عملکرد آن ها کنید. شرکت ایسوس این نرم افزار را به منظور کنترل سخت افزارهای گیمینگ برند خود عرضه کرده است. شرکت ایسوس این نرم افزار را به منظور کنترل سخت افزارهای گیمینگ برند خود عرضه کرده است.

بررسی ماوس گیمینگ ایسوس TUF M4 Air

ASUS به منظور بالا بردن دقت و بهره مندی از عملکردی دقیق و بی نقص در ساخت ماوس گیمینگ TUF M4 Air از سنسور اپتیکال گیمینگ بهره برده است. این سنسور از نوع PAW3335 ساخت شرکت PixArt بوده و دارای نرخ نمونه برداری برابر با 1000 هرتز برخوردار است. سنسور استفاده شده موجب می شود تا این مدل از ماوس ایسوس دقتی تا 16000dpi را داشته باشد. در ضمن با توجه به کلید تغییر DPI این امکان به کاربر داده می شود تا برای تغییر میزان دقت ماوس اقدام کند. از دیگر ویژگی های این نوع سنسور نیز می توان به افزایش سرعت عمل کاربر هنگام انجام بازی های ویدئویی و ارائه عملکردی بی نقص و دقیق اشاره کرد. این ویژگی به بازیکن این امکان را می دهد که بتواند بهترین و لذت بخش ترین لحظات خود را در هنگام انجام بازی های ویدئویی را به دست آورد! ایسوس همچنین به منظور بالا بردن عمر کلید های تعبیه شده ماوس از سوئیچ باکیفیت استفاده کرده است. طبق اعلام سایت اصلی شرکت ایسوس سوئیچ تعبیه شده در ماوس گیمینگ TUF M4 Air از طول عمری برابر با 60 میلیون کلیک برخوردار است!

بررسی ماوس گیمینگ ایسوس TUF M4 Air

قابلیت مقاومت در برابر رطوبت و باکتری!

از ویژگی های مهم و مثبتی که شرکت ایسوس در طراحی و ساخت ماوس گیمینگ TUF M4 Air مورد استفاده قرار داده است می توان به قابلیت مقاومت در برابر آب اشاره کرد. این ویژگی باعث می شود تا کاربر بدون نگرانی بابت خرابی و از کار افتادگی به نوشیدن مایعات در هنگام استفاده از ماوس بپردازد. از دیگر ویژگی های مهم و مثبتی که طراحان و مهندسان شرکت ایسوس در ساخت ماوس گیمینگ TUF M4 Air استفاده کرده اند می توان به قابلیت مقاومت در برابر انواع ویروس و باکتری اشاره کرد. این ویژگی به لطف روکش باکیفیتی بوده که در ساخت این ماوس استفاده شده است. روکش استفاده شده در این مدل ماوس همراه با سیستم ضد باکتری یون نقره ای و فناوری انحصاری ASUS طراحی و ساخته شده تا قادر باشد علاوه بر باکتری و ویروس، در برابر انواع آلودگی و حتی ساییدگی نیز مقاومت بالایی داشته باشد! طراحان این ماوس جهت برقراری ارتباط نیز از پورت USB 2.0 استفاده کرده اند تا کاربر برای متصل شدن به دستگاه هایی که از این پورت پشتیبانی می کنند با هیچگونه چالشی روبرو نشوند! در آخر باید به این نکته اشاره کرد که این مدل ماوس شرکت ایسوس از دیگر ویژگی هایی همچون از شتابی برابر با 40G، سرعتی برابر با 400 IPS و ابعادی برابر با 126x63.5x39.6 میلی متر برابر برخوردار است.

منبع: asus