برای گیمرهای حرفه ای علاوه بر هدست، ماوس و کیبورد حرفه ای، وجود مانیتور گیمینگ که بتواند تصاویری با بالاترین کیفیت و روان ترین شکل به اجرا در بیاورد نیز می تواند یکی از واجبات باشد! از شرکت های تولید کننده انواع مختلف مانیتورهای گیمینگ می توان به شرکت ایسوس اشاره کرد! ایسوس با تولید محصولات متعدد گیمینگ که از کیفیت و قابلیت های فراوانی برخوردار هستند توانسته به یکی از برترین و معتبرترین برندهای دنیا تبدیل شود. در این مطلب با یکی از مانیتورهای گیمینگ ایسوس در کنار شما خواهیم بود که با عنوان TUF GAMING VG27VQ طراحی و به منظور رفع نیاز گیمرهای حرفه ای تولید شده است! ایسوس در ساخت این مدل مانیتور از امکانات و ویژگی های متعددی همچون نرخ به روز رسانی 165 هرتزی، فناوری ها، حالت ها و قابلیت های متعدد، پورت های ارتباطی و ... استفاده کرده تا کاربر هنگام انجام بازی های ویدئویی با هیچ چالشی روبرو نشود! در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر مانیتور گیمینگ ایسوس TUF GAMING VG27VQ خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

آشنایی با مانیتور گیمینگ ایسوس مدل TUF GAMING VG27VQ

دارای رزولوشن FHD و روشنایی مناسب!

مانیتور گیمینگ TUF GAMING VG27VQ ایسوس دارای روشنایی 400 cd/m2 بوده که این امکان را به شما می دهد تا در محیط هایی با نور استاندارد و یا حتی زیاد بتوانید بدون کاهش کیفیت از مشاهده تصاویری با وضوح بالا لذت ببرید. همچنین این مانیتور دارای قابلیت نور پس زمینه مناسب نیز هست که نقش زیادی در بهبود کیفیت تصویر خواهد داشت. مانیتور گیمینگ TUF GAMING VG27VQ از پنل VA در سایز 27 اینچی بهره برده تا از جذابیت دو چندانی برخوردار باشد. با استفاده از این مانیتور کامپیوتر قادر خواهید بود از تماشای تصاویری با وضوح (1920x1080) پیکسل و رزولوشن FHD لذت ببرید. این رزولوشن نسبت به رزولوشن WQHD از فضای دسکتاپ کم تری (77 درصد) برخوردار است. نسبت تصویر به کار رفته در این مانیتور برابر با 16:9 بوده تا قادر باشد محتوای تصویری بیشتری را برای نمایش دادن داشته باشد و شما بتوانید کوچک ترین جزئیات از بازی یا تماشای فیلم را از دست ندهید. به لطف مدت زمان پاسخ گویی فوق العاده 1 میلی ثانیه ای که مانیتور گیمینگ TUF GAMING VG27VQ ایسوس در اختیار دارد قادر خواهید بود سریع ترین جابجایی های به نمایش درآمده بر روی صفحه نمایش را با وضوح بالا و بدون تار شدن مشاهده کنید.

این مانیتور با توجه به بهره مندی از نرخ تازه سازی 165 هرتزی به شما این امکان را می دهد تا هنگام انجام بازی های ویدئویی بتوانید تصاویری با بالاترین گرافیک را تجربه کنید. ویژگی موجود در این مدل مانیتور قادر است تصاویر دریافتی را به صورت کاملا روان پخش کرده تا کاربر بتواند تمامی جذابیت های موجود در گیم پلی بازی را مشاهده کند. در ضمن با توجه به برخورداری از این ویژگی کاربر قادر خواهد بود نسبت به رقیبان خود در انواع بازی های رقابتی آنلاین مانند بازی های ورزشی، شوتر اول شخص، مسابقه ای و ... برتری محسوسی داشته باشد!  کنتراست استاندارد 3000:1 این مانیتور نیز نواحی مشکی را با عمق زیاد و نواحی روشن را با شفافیت بالایی نمایش می دهد. از دیگر ویژگی های موجود در این مدل مانیتور می توان به زاویه دید 178 درجه ای اشاره کرد. زاویه دید 178 درجه ای شما را قادر می سازد تا بتوانید از هر زاویه ای امکان مشاهده تصویر را داشته باشید!

آشنایی با مانیتور گیمینگ ایسوس مدل TUF GAMING VG27VQ

انحنای همه جانبه و فناوری های متعدد!

شرکت ایسوس در طراحی و ساخت مانیتور گیمینگ TUF GAMING VG27VQ از پنل منحنی استفاده کرده است. میزان منحنی طراحی شده این مدل مانیتور برابر با 1500R بوده و با توجه به برخورداری از این ویژگی می توان گفت که برای مشاهده تصاویر دیگر مهم نیست کاربر در چه زاویه ای از مانیتور گرفته باشد. از دیگر ویژگی مانیتورهای منحنی می توان به قابلیت جلوگیری از اعوجاج و تغییر رنگ تصاویر به نمایش درآمده اشاره کرد. ضخامت ناچیز نیز از دیگر ویژگی هایی است که شرکت ایسوس در طراحی و ساخت این مدل از مانیتور خود استفاده کرده است! ترکیب این دو ویژگی با یکدیگر منجر به درک بهتر قوه بینایی انسان نسبت به تصاویر در حال پخش خواهد شد. شرکت ASUS جهت بالا بردن کیفیت و وضوح تصاویر به نمایش درآمده از فناوری های متنوعی در مانیتور گیمینگ TUF GAMING VG27VQ استفاده کرده است. فناوری های استفاده شده در این مدل مانیتور شامل Color Temp، Extreme Low Motion Blur، FreeSync Premium، Flicker-Free، Game Plus، Game Fast Input، Game Visual، HDCP، Low Blue Light، Shadow Boost و Trace Free Technology می شود.

  • Flicker-Free: از فناوری های هوشمند به کار رفته در این مدل از مانیتور محسوب می شود که به منظور جلوگیری از خستگی چشم اضافه شده است. این فناوری با از بین بردن لرزش در قسمت های روشن مانیتور می تواند از خستگی چشمان کاربر جلوگیری کند.
  • FreeSync Premium: فناوری FreeSync نیز وظیفه کاهش لرزش تصاویر و جلوگیری از شکستگی فریم را بر عهده داشته که موجب می شود تا کاربر هنگام انجام بازی های مختلف از روان ترین، پر سرعت ترین و باکیفیت ترین تصاویر بهره مند شود.
  • Game Visual :Game Visual برای نمایش انواع مختلف محتوا از چند نوع تنظیم پیش فرض برخوردار بوده که شامل حالت های مخصوص بازی های مسابقه ای، حالت بازی های MOBA، حالت تصویر سینمایی، حالت RTS/RPG، حالت شوتر اول شخص، حالت sRGB و حالت Scenery می شود.
  • Low Blue Light: فناوری Low Blue Light نیز با حذف کردن نورهای آبی و جلوگیری از سوسو زدن تصاویر این امکان را به شما می دهد تا بتوانید ساعت های زیادی را بدون خستگی و آسیب به چشم، مشغول بازی کردن باشید!
  • Shadow Boost: این فناوری با روشن تر کردن نواحی تاریک بازی بدون تغییر دادن نواحی روشن تر می تواند دید کلی کاربر را بهبود بخشیده و با نمایان کردن دشمنان پنهان شده اقدام به نابود کردن آنان بکنید!
  • Extra Low Motion Blur: این فناوری نیز به منظور جلوگیری از تاری حرکت اضافه شده و می تواند تصاویری متحرک و فوق العاده ای را به نمایش دربیاورد.
  • GamePlus: این تکنولوژی جهت دستیابی سریع به برخی از تنظیمات اضافه شده و این امکان را به شما خواهد داد تا بتوانید از قابلیت دسترسی سریع به امکاناتی همچون نمایش تعداد فریم بر ثانیه، نشانه گیری، چیدمان نمایشگر و تایمر بهره مند شوید!

آشنایی با مانیتور گیمینگ ایسوس مدل TUF GAMING VG27VQ

مجهز به پل های ارتباطی متعدد!

شرکت ASUS جهت برقراری ارتباطی پایدار و آسان با سایر دستگاه های دیجیتال، مانیتور گیمینگ TUF GAMING VG27VQ خود را مجهز به پورت های متنوع و کاربردی کرده است. پورت های تعبیه شده در این مدل مانیتور شامل 1 عدد پورت DisplayPort 1.2، 1 عدد پورت HDMI 2.0، 1 عدد پورت Dual-Link DVI، ورودی صوتی کامپیوتر و ورودی هدفون می شود! مجهز بودن به پورت HDMI به شما این امکان را می دهد تا این مانیتور را به لپ تاپ، کنسول بازی و دیگر دستگاه های سازگار با این پورت اتصال دهید. با استفاده از پورت DisplayPort نیز می توانید به دستگاه های دیجیتالی پشتیبانی کننده از این پورت متصل شوید. با استفاده از ورودی هدفون نیز می توانید با متصل کردن هدفون های مختلف بدون نیاز به اسپیکر جداگانه صدای موجود در سیستم را بشنوید! در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که مانیتور گیمینگ TUF GAMING VG27VQ ایسوس از دیگر امکاناتی همچون قابلیت پشتیبانی از 16.7 میلیون رنگ، 2 عدد اسپیکر 2 واتی و قابلیت همگام سازی با کارت گرافیک های انویدیا و AMD اشاره کرد.

منبع: asus