TUF Gaming VG24VQE از نمونه مانیتورهای میان رده شرکت ایسوس محسوب می شود که با توجه به قابلیت های متعدد می تواند اکثر نیاز گیمرها را برآروده کرده و لحظات هیجان انگیزی را برای آن ها به وجود آورد. کیفیت Full HD همراه با نرخ به روزرسانی 165 هرتزی و نرخ پاسخگویی 1 میلی ثانیه ای به شما این امکان را می دهد تا برای اجرای بازی های ویدئویی با تنظیمات گرافیکی بالا اقدام کرده و از مشاهده تصاویری بی نظیر بهره مند شوید! مهندسان و طراحان ایسوس جهت بالا بردن هر چه بیشتر کیفیت محتوا و محافظت از چشمان کاربر در ساخت مانیتور گیمینگ TUF Gaming VG24VQE از فناوری های پیشرفته و حالت های متعدد تصویر استفاده کرده است. در ضمن این مدل مانیتور در ابعاد 23.6 اینچی و به صورت منحنی طراحی شده تا علاوه بر بالا رفتن میزان دید کاربر از اعوجاج و تغییر رنگ محتوا نیز جلوگیری شود! با وجود پورت های متعدد و میزان روشنایی بالا می توان گفت که با یکی از مجهزترین مانیتورهای ایسوس روبرو هستیم. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل از مانیتور شرکت ASUS در کنار شما خواهیم بود، پس لطفا با ما همراه باشید!

بررسی مانیتور گیمینگ ایسوس VG24VQE

مجهز به پنل منحنی و کیفیت Full HD

شرکت ASUS در طراحی و ساخت مانیتور گیمینگ TUF Gaming VG24VQE از بدنه ای با کم ترین ضخامت استفاده کرده تا کاربر بدون حواس پرتی اقدام به تماشای محتوای خود کند! ساختار هنرمندانه نیز از دیگر ویژگی هایی است که شرکت ایسوس در طراحی و ساخت این مدل از مانیتور مورد استفاده قرار داده و ترکیب این دو ویژگی با یکدیگر منجر به درک بهتر قوه بینایی انسان نسبت به تصاویر در حال پخش خواهد شد. میزان خمیدگی این مدل مانیتور برابر با 1500R بوده و با توجه به بهینه سازی که در طراحی آن مورد استفاده قرار گرفته می تواند تصاویر را با واقعی ترین حالت خود به نمایش دربیاورد! با توجه به برخورداری از این ویژگی می توان گفت که برای مشاهده تصاویر دیگر مهم نیست کاربر در چه زاویه ای از مانیتور گرفته باشد. از دیگر ویژگی مانیتورهای منحنی می توان به قابلیت جلوگیری از اعوجاج و تغییر رنگ تصاویر به نمایش درآمده اشاره کرد. مانیتور گیمینگ TUF Gaming VG24VQE از پنل VA در سایز 23.6 اینچی بهره برده تا از جذابیت دو چندانی برخوردار باشد. با استفاده از این مانیتور قادر خواهید بود از تماشای تصاویری با وضوح (1920x1080) پیکسل لذت ببرید. این رزولوشن نسبت به رزولوشن WQHD از فضای دسکتاپ کم تری (77 درصد) برخوردار است. نسبت تصویر به کار رفته در این مانیتور گیمینگ برابر با 16:9 بوده تا قادر باشد محتوای تصویری بیشتری را برای نمایش دادن داشته تا کوچک ترین جزئیات از بازی یا تماشای فیلم را از دست ندهید. به لطف مدت زمان پاسخ گویی فوق العاده 1 میلی ثانیه ای که مانیتور گیمینگ TUF Gaming VG24VQE ایسوس در اختیار دارد قادر خواهید بود جابجایی های به نمایش درآمده بر روی صفحه نمایش را با وضوح بالا و بدون تار شدن مشاهده کنید.

شرکت ASUS به منظور برقراری ارتباط این مدل مانیتور با سایر دستگاه های دیجیتال از پورت های متنوع و کاربردی استفاده کرده است. پورت هایی که در ساخت این مدل از مانیتور استفاده شده شامل یک عدد پورت DisplayPort 1.2 و دو عدد پورت HDMI 1.4 می شود. پورت DisplayPort جایگزین پورت های قدیمی VGA بوده و قادر است تصاویر و صداهای HD را به صورت همزمان پشتیبانی کند. مجهز بودن به پورت HDMI نیز به شما این امکان را می دهد تا این مانیتور را به لپ تاپ، کنسول بازی و دیگر دستگاه های سازگار با این پورت اتصال دهید. در ضمن DisplayPort نسبت به پورت HDMI از سرعت انتقال داده بالاتری برخوردار است. از دیگر ورودی های تعبیه شده در این مدل مانیتور نیز می توان به جک هدفون اشاره کرد. با استفاده از این جک قادر خواهید بود انواع هدفون، هدست، هندزفری و ... را به مانتیور متصل کنید. لازم به ذکر است که در صورت استفاده از پورت HDMI 1.4 می توانید در حالت عمودی از نرخ به روز رسانی بین 48 تا 144 هرتز و در حالت افقی بین 30 تا 180 کیلوهرتز بهره مند شوید. در صورت استفاده از پورت DisplayPort نیز می توانید در حالت عمودی از نرخ به روز رسانی بین 48 تا 165 هرتز و در حالت افقی نیز از نرخ به روز رسانی بین 30 تا 200 کیلوهرتزی بهره مند شوید!

بررسی مانیتور گیمینگ ایسوس VG24VQE

فناوری های پیشرفته و حالت های متعدد!

شرکت ASUS به منظور بالا بردن هر چه بیشتر کیفیت تصاویر و محافظت از چشمان کاربران، حالت های تصویر و فناوری های متعددی را در مانیتور گیمینگ TUF Gaming VG24VQE اضافه کرده است. فناوری های استفاده شده در این مدل مانیتور شامل فناوری AMD FreeSync Premium، Low Blue Light، Flicker-Free، Shadow Boost، GameFast، VRR، Extreme Low Motion Blur، HDCP، GamePlus، GameVisual و Trace Free Technology می شود.

GamePlus: این تکنولوژی جهت دستیابی سریع به برخی از تنظیمات اضافه شده و این امکان را به شما خواهد داد تا بتوانید از قابلیت دسترسی سریع به امکاناتی همچون نمایش تعداد فریم بر ثانیه، نشانه گیری، چیدمان نمایشگر و تایمر بهره مند شوید!

Low Blue Light: فناوری Low Blue Light نیز با حذف کردن نورهای آبی و جلوگیری از سوسو زدن تصاویر این امکان را به شما می دهد تا بتوانید ساعت های زیادی را بدون خستگی و آسیب به چشم، مشغول بازی کردن باشید!

Flicker-Free: از دیگر فناوری های هوشمند به کار رفته در این مدل از مانیتور است که به منظور جلوگیری از خستگی چشم اضافه شده است. این فناوری با از بین بردن لرزش در قسمت های روشن مانیتور می تواند از خستگی چشمان کاربر جلوگیری کند.

FreeSync Premium: فناوری FreeSync Premium Pro وظیفه کاهش لرزش تصاویر و جلوگیری از شکستگی فریم را بر عهده داشته که موجب می شود تا کاربر هنگام انجام بازی های مختلف از روان ترین، پر سرعت ترین و باکیفیت ترین تصاویر بهره مند شود.

GamePlus: این تکنولوژی جهت دستیابی سریع به برخی از تنظیمات اضافه شده و این امکان را به شما خواهد داد تا بتوانید از قابلیت دسترسی سریع به امکاناتی همچون نمایش تعداد فریم بر ثانیه، نشانه گیری، چیدمان نمایشگر و تایمر بهره مند شوید!

Shadow Boost: این فناوری با روشن تر کردن نواحی تاریک بازی بدون تغییر دادن نواحی روشن تر می تواند دید کلی کاربر را بهبود بخشیده و با نمایان کردن دشمنان پنهان شده اقدام به نابود کردن آنان بکنید!

Extreme Low Motion Blur: این فناوری نیز به منظور جلوگیری از تاری حرکت اضافه شده و می تواند تصاویری متحرک و فوق العاده ای را به نمایش دربیاورد.

بررسی مانیتور گیمینگ ایسوس VG24VQE

نرخ به روزرسانی فوق العاده و روشنایی استاندارد!

مانیتور گیمینگ TUF Gaming VG24VQE ایسوس با توجه به بهره مندی از نرخ تازه سازی 165 هرتزی به شما این امکان را می دهد تا هنگام انجام بازی های ویدئویی بتوانید تصاویری با بالاترین گرافیک را تجربه کنید. ویژگی موجود در این مدل مانیتور قادر است تصاویر دریافتی را به صورت کاملا روان پخش کرده تا کاربر بتواند تمامی جذابیت های موجود در گیم پلی بازی را مشاهده کند. در ضمن با توجه به برخورداری از این ویژگی کاربر قادر خواهد بود نسبت به رقیبان خود در انواع بازی های رقابتی آنلاین مانند بازی های ورزشی، شوتر اول شخص، مسابقه ای و ... برتری محسوسی داشته باشد! از ویژگی های مهم دیگر این مدل مانیتور می توان به زمان پاسخ گویی 1 میلی ثانیه ای (MPRT) اشاره کرد. زمان پاسخ گویی مناسب 1 میلی ثانیه ای که این مدل مانیتور در اختیار دارد به شما این امکان را خواهد داد تا اطلاعات روی صفحه نمایش را در سریع ترین زمان ممکن دریافت کنید.

بررسی مانیتور گیمینگ ایسوس VG24VQE

کنتراست تایپیکال 3000:1 مانیتور گیمینگ TUF Gaming VG24VQE نیز نواحی مشکی را با عمق زیاد و نواحی روشن را با شفافیت بالایی نمایش می دهد. از دیگر ویژگی های موجود در این مدل مانیتور می توان به زاویه دید 178درجه ای اشاره کرد. زاویه دید شما را قادر می سازد تا بتوانید از هر زاویه ای امکان مشاهده تصویر را داشته باشید! روشنایی 250 cd/m2 نیز از دیگر ویژگی های مثبت این مدل مانیتور بوده که این امکان را به شما می دهد تا در محیط هایی با نور استاندارد و یا حتی زیاد بتوانید بدون کاهش کیفیت از مشاهده تصاویری با وضوح بالا لذت ببرید. همچنین این مانیتور دارای قابلیت نور پس زمینه LED نیز هست که نقش زیادی در بهبود کیفیت تصویر خواهد داشت. در آخر باید به این نکته اشاره کرد که این مانیتور از ابعاد 537.6x404x205.9 میلی متر (با پایه)، وزن 3.37 کیلوگرمی (با پایه) و قابلیت تنظیم میزان شیب از +23 تا -5 درجه به همراه قابلیت تنظیم میزان ارتفاع برخوردار است!

منبع: asus