ایسوس از شرکت های تولید کننده انواع مختلف پاور محسوب می شود. این شرکت علاوه بر پاور مشغول تولید دیگر قطعات کامپیوتر همچون کارت گرافیک، مادربرد، ماوس، کیبورد، مانیتور و ... بوده و با توجه به کیفیت بالا و استانداردهایی که محصولات این شرکت در اختیار دارند موفق به جذب طرفداران زیاد در سراسر دنیا شده اند! در این مقاله با بررسی یکی از پاورهای قدرتمند و استانداردی که توسط شرکت ASUS طراحی و تولید شده در کنار شما خواهیم بود. این پاور با عنوان ROG Thor 1000W Platinum II EVA Edition تولید و به منظور تامین برق مورد نیاز قطعات استفاده شده در سیستم های کامپیوتری عرضه بازارهای جهانی شده است! طراحی این مدل پاور کامپیوتر الهام گرفته شده از فناوری های تخیلی موجود در انیمه Neon Genesis Evangelion بوده و با توجه به طراحی جذابی که دارد می تواند بهترین گزینه برای تکمیل سیستم گیمینگ باشد! از ویژگی های مهم و مثبت این مدل پاور نیز می توان به راهکارهای حفاظتی متعدد، فن قدرتمند، گواهی نامه Plus Platinum 80 و Lambada A++، هیت سینک، نمایشگر OLED و نورپردازی اشاره کرد. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر پاور 1000 وات ROG Thor 1000W Platinum II EVA Edition ایسوس خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

پاور 1000 وات ایسوس مدل ROG Thor 1000W Platinum II EVA Edition

دارای گواهینامه Plus Platinum 80 و کابل های تمام ماژولار!

شرکت ASUS در طراحی و ساخت پاور 1000 وات ROG Thor 1000W Platinum II EVA Edition از خروجی قدرتمند بهره برده است. خروجی استفاده شده در این مدل پاور با توجه به قدرت بالایی که در اختیار دارد می تواند جریان پایدار و قدرتمندی را به قطعات تشنه جریان انتقال داده و آن ها را سیراب کند! راندمان بالا از نمونه ویژگی های مثبت موجود در پاور 1000 وات ROG Thor 1000W Platinum II EVA Edition محسوب می شود. این مدل پاور قادر است در بار پردازشی 50 درصدی راندمان 92 درصدی و در بار کاری 100 درصدی نیز می تواند راندمان 89 درصدی داشته باشد. هر چه راندمان پاور بالا باشد میزان هدر رفت انرژی و تولید حرارت کم تر شده و حتی میزان سر و صدای پاور نیز با کاهش محسوسی روبرو خواهد شد. این مدل پاور نیز با توجه به برخورداری از راندمان بالا می تواند علاوه بر جلوگیری از هدر رفت انرژی باعث کاهش میزان حرارت و سر و صدا نیز شود! به همین دلیل پاور 1000 وات ROG Thor 1000W Platinum II EVA Edition موفق به کسب گواهینامه Plus Platinum 80 شده است. از دیگر گواهینامه های کسب شده توسط این مدل پاور نیز می توان به گواهینامه Lambada A++ اشاره کرد. این گواهینامه به دلیل به روز رسانی هایی که در بخش سیستم خنک کنندگی و کم صدا بودن محصول اعطا می شود! ASUS همچنین به منظور ایجاد اسمبل آسان و راحت پاور 1000 وات ROG Thor 1000W Platinum II EVA Edition از کابل های تمام ماژولار استفاده کرده است. کابل های تمام ماژولار این امکان را به کاربر می دهد تا بدون هیچ ریخت و پاشی اقدام به اسمبل کردن این مدل پاور در کیس خود کند!

پاور 1000 وات ایسوس مدل ROG Thor 1000W Platinum II EVA Edition

سیستم دفع حرارت و برخورداری از قطعات باکیفیت!

ایسوس به منظور محافظت از پاور 1000 وات ROG Thor 1000W Platinum II EVA Edition در ساخت آن از سیستم دفع حرارت کاربردی استفاده کرده است. سیستم دفع حرارت استفاده شده در این مدل پاور شامل فن قدرتمند، یاتاقان هایی از نوع 2 توپی (Dual Ball Bearings) و هیت سینک ROG می شود. فن تعبیه شده در این مدل پاور از ابعادی برابر با 135 میلی متر برخوردار بوده و با توجه به مرکز محور کوچک تری که در اختیار دارد این امکان را به پره های فن می دهد تا هنگام کارکرد قادر به بلندتر شدن باشند! از دیگر ویژگی های فن تعبیه شده در این مدل پاور می توان به ساختار بیرونی آن اشاره کرد که به منظور هدایت هوا با فشار زیاد به سمت پایین طراحی شده که موجب می شود تا هنگام چرخش صدای کم تری تولید شود. یاتاقان های 2 توپی نیز جهت به چرخش درآوردن فن های موجود اضافه شده است. این مدل بلبرینگ با توجه به کارکرد کم صدایی که در اختیار دارد هنگام استفاده کم ترین نویز را ایجاد خواهد کرد!

هیت سینک استفاده شده در پاور 1000 وات ROG Thor 1000W Platinum II EVA Edition از نوع اختصاصی شرکت ایسوس بوده که با توجه به طراحی خاصی که در اختیار دارد (افزایش 2 برابری سطح تماس نسبت به هیت سینک های نسل قبل) می تواند با عملکرد فوق العاده خودش دفع حرارت پاور را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. هیت سینک تعبیه شده علاوه بر کاهش دما می تواند موجب بالا رفتن میزان عمر پاور نیز شود. از دیگر ویژگی های مهم سیستم دفع حرارت نیز می توان به فناوری 0dB اشاره کرد. این مدل از پاور شرکت ASUS با توجه به بهره مندی از کنترلر PWM آنبرد توانسته فناوری 0dB را در ساخت این مدل پاور پیاده سازی کند. کنترلر PWM به منظور متوقف سازی کامل چرخش فن هنگام رسیدن بار کاری پاور به پایین تر از 50 درصد اضافه شده است. از دیگر ویژگی های کنترلر اضافه شده می توان به قابلیت به چرخش درآوردن فن در هنگام رسیدن به بار کاری مشخص شده اشاره کرد.

پاور 1000 وات ایسوس مدل ROG Thor 1000W Platinum II EVA Edition

راهکارهای محفاظتی!

برخورداری از قطعات باکیفیت از نقاط قوتی است که در ساخت پاور 1000 وات ROG Thor 1000W Platinum II EVA Edition ایسوس مورد استفاده قرار گرفته است! از نمونه قطعات باکیفیت استفاده شده در این مدل پاور می توان به خازن هایی از نوع low-ESR صد در صد ژاپنی اشاره کرد. این نوع خازن با توجه به کیفیت ساخت بالایی که در اختیار دارد می تواند طول عمر بالایی داشته باشد! شرکت ایسوس به منظور زیباسازی هر چه بیشتر سیستم گیمینگ کاربر از نورپردازی استفاده کرده است. نورپردازی استفاده شده در این مدل پاور از نوع Aura Sync بوده که در بدنه پاور اضافه شده است. قابلیت سازگاری با اکوسیستم Aura Sync از ویژگی های مثبت سیستم نورپردازی محسوب می شود. این سازگاری به کاربر این امکان را می دهد تا به وسیله نرم افزار مخصوص اقدام به هماهنگ سازی نورپردازی با سایر محصولات ایسوس کند! لازم به ذکر است که این ویژگی تنها در صورت بهره مندی از مادربردهای ایسوس که قابلیت پشتیبانی از این سیستم را دارند میسر خواهد بود. در ضمن ایسوس به منظور انجام تنظیمات مورد نیاز و برای کارایی و مدیریت عملکرد پاور از نمایشگر OLED استفاده کرده است.

پاور 1000 وات ROG Thor 1000W Platinum II EVA Edition ایسوس با توجه به برخورداری از راهکارهای حفاظتی مختلف، علاوه بر عمر بالا از عملکردی پایدار نیز برخوردار است. راهکارهای حفاظتی استفاده شده در این مدل پاور شامل راهکار حفاظتی OVP (قابلیت حفاظت در برابر ولتاژ بیش از حد)، OTP (قابلیت حفاظت در برابر دمای بیش از حد)، OPP (قابلیت حفاظت در برابر انرژی دریافتی بیش از حد)، UVP (قابلیت حفاظت در برابر پایین بودن (کمبود) ولتاژ)،SCP (قابلیت حفاظت در برابر اتصال کوتاه) و OCP (قابلیت محافظت پاور در برابر اضافه دما) می شود. با توجه به راهکارهایی که در ساخت این مدل از پاور مورد استفاده قرار داده شده است می توان گفت که علاوه بر عملکرد بالا از عمر بالایی نیز برخوردار خواهد شد! در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که پاور 1000 وات ROG Thor 1000W Platinum II EVA Edition ایسوس از ابعادی برابر با 190x150x86 میلی متر و وزنی برابر با 2.35 کیلوگرم بهره مند است!

منبع: eteknix