از نمونه هدست های گیمینگی که می تواند با اکثر دستگاه ها و پلتفورم ها سازگاری داشته باشد می توان به مدل ROG Theta Electret اشاره کرد. این مدل هدست گیمینگ توسط شرکت معتبر و نام آشنای ایسوس طراحی و ساخته شده است. از ویژگی های خاص و انحصاری که در ساخت این مدل هدست گیمینگ مورد استفاده قرار گرفته می توان به دو نوع درایور اشاره کرد. درایورهای استفاده شده در این هدست از نوع الکترواستاتیک (120 میلی متری) و درایورهای نئودمیومی مگنتی (45 میلی متر) بوده که با توجه به فرکانس پاسخ گویی مناسبی که در اختیار دارند می توانند غنی ترین و باکیفیت ترین صدا را برای ما به ارمغان بیاورند. با برخورداری از میکروفون حساس و باکیفیت نیز می توان مکالماتی با بالاترین شفافیت و کیفیت را انجام داد. از مهم ترین ویژگی هایی که در ساخت ROG Theta Electret مورد استفاده قرار گرفته نیز می توان به سیم های مسی اشاره کرد که به منظور بالا بردن میزان وضوح و شفافیت صدا اضافه شده است. بالشتک های استفاده شده در این هدست بسیار نرم بوده و از شکل ظاهری D مانند برخوردار هستند! در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر هدست گیمینگ ROG Theta Electret ایسوس در کنار شما خواهیم بود، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

بررسی هدست گیمینگ ایسوس Theta Electret

هدست ارگونومیک و راحت!

هدست گیمینگ ROG Theta Electret ایسوس نیز همانند دیگر محصولات گیمینگ در بازار از ظاهری جذاب و گیمر پسند برخوردار است. ایسوس جهت ایجاد راحتی بیشتر، در ساخت این مدل هدست از بالشتک های هیبریدی استفاده کرده است. بالشتک های تعبیه شده به صورت انحصاری توسط مهندسان شرکت ایسوس طراحی شده تا کاربران عینکی هیچ گونه فشاری بر روی دسته های عینک خود احساس نکنند! ایسوس در ساخت بالشتک های این مدل هدست از ترکیب پارچه مخصوص خنک شونده و چرم طبیعی استفاده کرده تا قادر به جلوگیری از ایجاد گرما و کاربردی همچون عایق صوتی داشته باشند! در ضمن بالشتک های استفاده شده دارای شکل D مانند هستند تا کاربر هنگام تنظیم آن با سر خود با هیچ چالشی روبرو نشود. شرکت ایسوس در طراحی هدست گیمینگ ROG Theta Electret از باکیفیت ترین متریال ها استفاده کرده است. این مدل هدست با توجه به برخورداری از متریال های باکیفیت این امکان را به کاربر می دهد تا هنگام استفاده طولانی مدت علاوه بر جلوگیری از خستگی گوش و سر، از تعریق آن ها نیز جلوگیری شود! این هدست با توجه به برخورداری از این ویژگی می تواند برای گیمرهایی که ساعت های طولانی را مشغول انجام بازی های ویدئویی هستند بهترین و مناسب ترین گزینه باشد! بدنه ای مستحکم نیز می تواند استحکام بالای این مدل هدست را در برابر ضربات احتمالی و یا حتی سقوط از ارتفاع در امان نگه دارد.

بررسی هدست گیمینگ ایسوس Theta Electret

مجهز به دو نوع درایور و میکروفون حساس!

مهندسان و طراحان شرکت ایسوس در ساخت هدست گیمینگ ROG Theta Electret از دو نوع درایور استفاده کرده اند. درایورهای استفاده شده در این مدل هدست از نوع الکترواستاتیک (120 میلی متر) و نئودیمیوم مگنتی (45 میلی متر) بوده که به منظور بالا بردن میزان کیفیت پخش صدا اضافه شده است. درایور نئودیمیومی استفاده شده در این مدل هدست می تواند محتوای در حال پخش را با بیس قوی به گوش کاربر برساند! از دیگر ویژگی درایورهای تعبیه شده نیز می توان به امکان پخش صدا با شفافیت بالا، واضح و کریستالی اشاره کرد. درایورهای استفاده شده در این مدل هدست ایسوس با توجه به تنظیم اختصاصی که در اختیار دارند این امکان به کاربر داده خواهد شد تا از قابلیت شنیدن ریزترین صداها (صدای قدم ها) و صداهایی که از فرکانس پایین تری برخوردار هستند بهره مند شوید. از دیگر ویژگی های درایور استفاده شده در این مدل هدست نیز می توان به فرکانس پاسخ گویی از 20 تا 40 کیلوهرتز و امپدانس 32 اهم اشاره کرد که موجب می شود صدای در حال پخش با وضوح و شفافیت بالاتری پخش شود! درایورهای الکترواستاتیک نیز جهت بهبود بخشیدن به فرکانس های میانی و بالا اضافه شده اند. درایورهای نئودیمیومی اما به دلیل کیفیت پایین (تداخل امواج ناشی از محدودیت های فیزیکی) که نسبت به درایورهای الکترواستاتیک دارند نمی توانند کیفیت صدای مطلوب تری را نسبت به این مدل درایور به وجود بیاورند. لازم به ذکر است که درایور استفاده شده در این مدل هدست از نوع ASUS Essence بوده و با توجه به قابلیت های کاربردی که در اختیار دارد قادر است صدای تولید شده را علاوه بر تفکیک صدا در انواع فرکانس ها (بالا، متوسط و پایین) می تواند موجب پایین آمدن تداخل بین دامنه های فرکانس شود! در نتیجه این ویژگی می تواند صدایی با بالاترین وضوح را به ارمغان بیاورد!

شرکت ایسوس در طراحی هدست گیمینگ ROG Theta Electret از یک میکروفون حساس از نوع بر روی گوشی سمت چپ استفاده کرده است. میکروفون تعبیه شده با توجه به کیفیت بالایی که در اختیار دارد این امکان را به کاربر می دهد تا هنگام انجام بازی های ویدئویی یا هنگام تماس های تصویری صدای خود را به صورت کاملا واضح به طرف مقابل انتقال دهد. از ویژگی های مهم دیگری که در ساخت میکروفون استفاده شده نیز می توان به الگوی قطبی تک جهته (unidirectional) اشاره کرد. این قابلیت با حذف صداهای اضافی محیط می تواند صحبت های کاربر را با دقت بالا منتقل کند! در ضمن میکروفون تعبیه شده از حساسیت -40 دسی بل به همراه فرکانس پاسخ گویی از 100 تا 10 هزار هرتز برخوردار است. این ویژگی به شما این امکان را می دهد تا بتوانید صدای خود را هنگام برقراری تماس های تصویری، صوتی و یا چت کردن با هم تیمی های خود در داخل بازی با بالاترین وضوح و بالاترین شفافیت انتقال دهید! لازم به ذکر است که میکروفون تعبیه شده از قابلیت جداسازی نیز برخوردار بوده تا کاربر هنگام عدم نیاز به میکروفون اقدام به جداسازی آن کند!

بررسی هدست گیمینگ ایسوس Theta Electret

صدای فراگیر 7.1 کاناله!

فناوری صدای فراگیر 7.1 کاناله نیز از دیگر قابلیت های مهم هدست گیمینگ ROG Theta Electret ایسوس محسوب می شود. این فناوری به منظور بالا بردن کیفیت هر چه بیشتر محتوای در حال پخش اضافه شده و با فعال شدن این فناوری می توانید به قابلیت تفکیک صداهای دور و نزدیک دست پیدا کرده و از مکان دقیق دشمنان خود در بازی باخبر شوید! این قابلیت می تواند شما را یک قدم از دشمنان خود جلو انداخته و پیروزی شما را تضمین کند! در واقع این قابلیت به شما این امکان را خواهد داد تا در هنگام انجام بازی های ویدئویی همچون COD، God of War، PUBG، GTA 5.0 و ... صدای پا و جهت شلیک را شناسایی کرده و به موقعیت هایی که دشمنانتان در آن قرار دارند آگاهی پیدا کرده و نسبت به نابود سازی آن ها اقدام کنید. شرکت ایسوس جهت برقراری ارتباط هدست گیمینگ ROG Theta Electret با دستگاه های مختلف از رابط سیمی استفاده کرده است. رابط سیمی استفاده شده در این مدل هدست از نوع جک 3.5 میلی متری بوده که با توجه به کاربرد بالایی که در اختیار دارد می تواند سازگاری بیشتر را برای کاربر به ارمغان بیاورد! از نمونه دستگاه هایی که قابلیت سازگاری با این مدل هدست را دارند می توان به PC، کنسول های مختلف (ایکس باکس وان، سری ایکس و سری اس، نینتندو سوئیچ، VR و ...) و Mac اشاره کرد. لازم به ذکر است که رابط استفاده شده از مواد اولیه مرغوب تولید شده و با توجه به طول مناسبی که در اختیار دارد این امکان را به کاربر می دهد تا هنگام استفاده از هدست آزادی عمل بیشتری داشته باشند!

منبع: techradar