رویداد Computex 2023 به تازگی برگزار شده و ایسوس از جدیدترین محصولات خود در آن رونمایی کرده است. مانیتور ROG Swift PG38UQ یکی از همین محصولات است که از پنل IPS با سایز 38 اینچ قدرت می گیرد. این مانیتور کامپیوتر تا اواخر سال جاری میلادی به بازار عرضه می شود و از مشخصاتی رده بالایی مانند رزولوشن 4K و نرخ نوسازی تصویر 144 هرتز بهره می برد. پورت های مدرن و سازگاری با استاندارد VESA DisplayHDR 600 سایر مشخصات مانیتور ایسوس ROG Swift PG38UQ را تشکیل می دهند که در ادامه بیشتر به بررسی آنها می پردازیم.

معرفی مانیتور گیمینگ ایسوس ROG Swift PG38UQ

در چند وقت اخیر ایسوس در زمینه تولید مانیتورهای گیمینگ فعالیت زیادی داشته است و چند مدل جدید مانند ROG Swift OLED PG49WDCD را به این بازار کرده است. اکنون این شرکت از مدل جدید ROG Swift PG38UQ در جریان رویداد کامپیوتکس 2023 رونمایی کرده است. انتظار می رود که این مانیتور در سه ماهه سوم سال میلادی جاری به بازار عرضه شود. در حال حاضر ایسوس در مورد قیمت این گجت جدید اطلاعاتی را منتشر نکرده است، با این حال مشخصات فنی آن را در دسترس قرار داده است.

معرفی مانیتور گیمینگ ایسوس ROG Swift PG38UQ

بر اساس عکس بالا، مانیتور ایسوس ROG Swift PG38UQ به پنل IPS با سایز 38 اینچ مجهز است و از زمان پاسخ دهی 1 میلی ثانیه (GtG) بهره می برد. این مانیتور گیمینگ با فناوری های AMD FreeSync Premium Pro و Nvidia G-Sync سازگار است و از مات شدن تصویر در هنگام نمایش صحنه های سریع و اکشن جلوگیری می کند. این فناوری ها امکان تجربه گیمینگ با بالاترین نرخ فریم را برای شما فراهم می آورند.

مانیتور ایسوس ROG Swift PG38UQ از رزولوشن طبیعی 4K (معادل با 3840x2160 پیکسل) با نسبت تصویر 16:9 برخوردار است و توانایی دستیابی به نرخ نوسازی تصویر حداکثر 144 هرتز را دارد. این مشخصات کیفیت تصویر عالی این دستگاه را تضمین می کنند.
بر روی پنل پشتی مانیتور ایسوس ROG Swift PG38UQ یک درگاه دیسپلی پورت 1.4 مجهز است که بالاترین سرعت را برای تجربه گیمینگ 4K/144Hz ارائه می دهد. این مانیتور دارای پورت HDMI 2.1 نیز هست که از کیفیت تصویر 4K با نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز پشتیبانی می کند. به این ترتیب محدودیتی برای اتصال این مانیتور به نسل جدید کنسول های بازی نخواهید داشت. لازم به ذکر است که یک هاب USB نیز برای این مانیتور در نظر گرفته شده است.

معرفی مانیتور گیمینگ ایسوس ROG Swift PG38UQ

ایسوس همچنین خاطر نشان کرده است که مانیتور ROG Swift PG38UQ موفق به دریافت استاندارد VESA DisplayHDR 600 شده است و از پردازش تصویر 10 وات پشتیبانی می کند. به این ترتیب این مانیتور توانایی نمایش محتوای HDR با روشنایی حداکثر 600 نیت را دارد. در نهایت باید به این نکته هم اشاره کنیم که این مانیتور 98 درصد از محدوده رنگ DCI-P3 را پوشش می دهد و رنگ هایی دقیق و طبیعی را ارائه می دهد.

با توجه به سابقه درخشانی که از ایسوس سراغ داریم، پیش بینی می شود که استقبال خوبی از مانیتور ROG Swift PG38UQ در بازار به عمل آید. باید منتظر بمانیم و ببینیم که این پیش بینی تا چه اندازه درست از آب در خواهد آمد.

منبع: notebookcheck