در جریان نمایشگاه CES 2023، ایسوس از جدیدترین مانیتور خمیده خود رونمایی کرد. این مانیتور که با نام کامل Asus ROG STRIX XG49WCR معرفی شده، از نوع خمیده است و 49 اینچ سایز دارد. نکته قابل توجه در رابطه با این مانیتور فوق عریض، پشتیبانی آن از نسبت تصویر 32:9 است. این ویژگی باعث می شود تا مانیتور جدید ایسوس کارکردی مشابه با دو مانیتورِ در کنار هم داشته باشد! دوست دارید با مشخصات این گجت جذاب بیشتر آشنا شوید؟! ادامه متن را از دست ندهید.

مانیتور خمیده 49 اینچی جدید ایسوس از سری ROG STRIX

مانیتور ایسوس ROG Strix XG49WCR رزولوشن 5120x1440 پیکسل را ارائه می دهد و می توان از آن به جای دو مانیتور 27 اینچی با رزولوشن 1440p استفاده کرد. در حال حاضر مشخصات این مانیتور بر روی وب سایت رسمی ROG قرار گرفته است و دید بهتری را نسبت به این محصول جدید به ما می دهد.

قیمت مانیتور ایسوس ROG Strix XG49WCR

بر اساس گزارش های منتشر شده، مانیتور جدید ایسوس در سه ماهه دوم سال 2023 به بازار عرضه خواهد شد. قیمت این مانیتور به طور تقریبی در حدود 1199 یورو خواهد بود.

مشخصات مانیتور ایسوس ROG Strix XG49WCR

مانیتور گیمینگ ایسوس ROG STRIX XG49WCR به یک پنل خمیده فوق عریض 49 اینچی مجهز است و تجربه غوطه وری در تصاویر را برای کاربر به ارمغان می آورد. همان طور که اشاره شد، این مانیتور از رزولوشن عالی 5120x1440 پیکسل و نسبت تصویر 32:9 پشتیبانی می کند و از طراحی منحصر به فردی بهره می برد. شما می توانید این مانیتور 49 اینچی را جایگزین دو مانیتور 27 اینچی با رزولوشن 1440p کنید. این ویژگی به خصوص در سیستم های مالتی تسکینگ باعث افزایش تجربه بصری کاربر می شود.

درجه انحنای 1800R باعث می شود تا مانیتور ایسوس ROG STRIX XG49WCR تمام فضای مقابل صورت کاربر را پوشش دهد. به این ترتیب شما به تک تک نقاط تصویر احاطه کامل خواهید داشت و می توانید خود را در دنیای تصاویر احساس کنید! به خصوص در هنگام بازی، این ویژگی به شما کمک می کند تا به گیمر حرفه ای تری تبدیل شوید.

مانیتور خمیده 49 اینچی جدید ایسوس از سری ROG STRIX

مانیتور ایسوس ROG Strix XG49WCR از نرخ نوسازی تصویر 165 هرتز پشتیبانی می کند و با فناوری های سینک سازی تصویر سازگاری دارد. از جمله این فناوری ها می توان به رفرش ریت متغیر یا VRR برای هر دو پلتفرم انویدیا و AMD اشاره کرد که باعث می شود تا تصاویر اکشن و پر تحرک بازی بدون کوچکترین مات شدگی به نمایش در آیند.

دقت رنگ بالا یکی دیگر از ویژگی های مانیتور جدید ایسوس است. این مانیتور 125 درصد از محدوده رنگ sRGB را پوشش می دهد و به صورت کارخانه ای کالیبره شده است. همچنین دلتا E این مانیتور از 2 کمتر است. این ویژگی ها دقت رنگ عالی و کیفیت تصویر ایده آل این مانیتور را تضمین می کنند.

مانیتور XG49WCR امکانات ارتباطی متعددی دارد که شامل پورت های DisplayPort 1.4، HDMI 2.0 و USB Type-C می شود. علاوه بر این، پورت های دیتای USB و اترنت نیز در پنل پشتی این گجت دیده می شود. پورت RJ45 به شما اجازه می دهد تا این مانیتور را به عنوان یک داک برای لپ تاپ مورد استفاده قرار دهید و یک شبکه کوچک را برای خود تشکیل دهید! پورت USB Type-C این مانیتور نیز از قابلیت شارژدهی معکوس با توان 65 وات برخوردار است و شما می توانید لپ تاپ خود را با آن شارژ کنید.

مانیتور خمیده 49 اینچی جدید ایسوس از سری ROG STRIX

مجهز بودن به سوییچ هوشمند Smart KVM یکی از ویژگی های خلاقانه مانیتور ایسوس XG49WCR است که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید به سادگی از طریق یک ماوس و کیبورد بین دستگاه های متصل به مانیتور سوییچ کنید. در مجموع پیش بینی می شود گیمرها از مانیتور جدید ایسوس استقبال بالایی به عمل آورند!

منبع: gizmochina