گروه تولید محتوای شرکت ایده برتر پارسیان مانیتور گیمینگ منحنی XG49VQ را برای ادیتورها و گیمرهای حرفه ای که به دنبال مانیتوری با صفحه نمایش بسیار بزرگ هستند تا با استفاده از آن به انجام بازی های ویدئویی و یا ویرایش عکس و فیلم با بالاترین کیفیت بپردازند پیشنهاد می کنیم! این مدل مانیتور از سری مانیتورهای ROG Strix ایسوس محسوب شده که به برطرف کردن تمامی نیازهای کاربران معروف هستند. طراحان و مهندسان خلاق ایسوس در ساخت این مدل مانیتور ایسوس از صفحه نمایش 49 اینچی استفاده کرده اند که با توجه به برخورداری از نرخ تازه سازی 144 هرتزی می تواند محتوای مد نظر کاربر را با کیفیت بالا و روان ترین شکل ممکن به نمایش دربیاورد! با وجود تکنولوژی هایی همچون FreeSync، HDR و بهره مندی از گواهی نامه DisplayHDR 400 می توان گفت که با یکی از پیشرفته ترین و رده بالاترین مانیتورهای بازار روبرو هستیم. از ویژگی های مهم و مثبتی که ایسوس در طراحی مانیتور گیمینگ منحنی ROG Strix XG49VQ مورد استفاده قرار داده نیز می توان به انحنایی برابر با 1800R، نسبت تصویر 32:9، قابلیت تصویر در تصویر (نمایش همزمان 3 تصویر)، نرم افزار انحصاری و پورت های متعدد اشاره کرد. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل از مانیتور شرکت ASUS خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

بررسی مانیتور گیمینگ ایسوس XG49VQ

طراحی و ساخت مانیتور ایسوس!

شرکت ASUS در طراحی و ساخت مانیتور گیمینگ منحنی ROG Strix XG49VQ از بدنه ای با کم ترین ضخامت استفاده کرده تا کاربر بدون حواس پرتی اقدام به تماشای محتوای خود کند! ساختار هنرمندانه نیز از دیگر ویژگی هایی است که شرکت ایسوس در طراحی و ساخت این مدل از مانیتور مورد استفاده قرار داده و ترکیب این دو ویژگی با یکدیگر منجر به درک بهتر قوه بینایی انسان نسبت به تصاویر در حال پخش خواهد شد. میزان خمیدگی این مدل مانیتور برابر با 1800R بوده و با توجه به بهینه سازی که در طراحی آن مورد استفاده قرار گرفته می تواند تصاویر را با واقعی ترین حالت خود به نمایش دربیاورد! شرکت ایسوس به منظور ایجاد شرایط بهتر دید از یک پایه استفاده کرده است. پایه استفاده شده در این مدل مانیتور با توجه به طراحی خاصی که در اختیار دارد توانسته فضایی مدرن و حرفه ای را به وجود آورد. در ضمن جهت کنترل کابل های متصل به مانیتور نیز از یک حفره استفاده شده که با قرار دادن کابل ها در درون آن می توان از سازماندهی و مدیریت بهتر کابل ها بهره مند شد. بدنه این مانیتور از مواد باکیفیت و مرغوب بوده که می تواند در برابر ضربات احتمالی و حتی سقوط از ارتفاع مقاومت بالایی داشته باشد. رنگ مات و کیفیت مواد استفاده شده در این مانیتور نیز می تواند احساس دستیابی به یک مانیتور مدرن را به شما القا کند! پورت های متعددی را نیز در قسمت پشتی مانیتور تعبیه کرده تا کاربر برای برقراری ارتباط با هیچ چالشی روبرو نشود! لازم به ذکر است که مانیتور گیمینگ منحنی ROG Strix XG49VQ ایسوس از ابعادی برابر با 1193.33x529.1x344.74 میلی متر (با پایه) و وزن 13.3 کیلوگرم (با پایه) برخوردار است!

بررسی مانیتور گیمینگ ایسوس XG49VQ

مجهز به پورت های متعدد و قابلیت تصویر در تصویر!

شرکت ASUS به منظور برقراری ارتباط مانیتور گیمینگ منحنی ROG Strix XG49VQ با سایر دستگاه های دیجیتال از پورت های متنوع و کاربردی استفاده کرده است. پورت هایی که در ساخت این مدل از مانیتور استفاده شده شامل یک عدد پورت DisplayPort 1.2، USB HUB (2x USB 3.2 Gen 1 Type-A) و دو عدد پورت HDMI 2.0 می شود. پورت DisplayPort جایگزین پورت های قدیمی VGA بوده و قادر است تصاویر و صداهای HD را به صورت همزمان پشتیبانی کند. مجهز بودن به پورت HDMI نیز به شما این امکان را می دهد تا این مانیتور را به لپ تاپ، کنسول بازی و دیگر دستگاه های سازگار با این پورت اتصال دهید. در ضمن DisplayPort نسبت به پورت HDMI از سرعت انتقال داده بالاتری برخوردار است. از دیگر ورودی های تعبیه شده در این مدل مانیتور نیز می توان به جک هدفون اشاره کرد. با استفاده از این جک قادر خواهید بود انواع هدفون، هدست، هندزفری و ... را به مانتیور متصل کنید. قابلیت تصویر در تصویر از امکانات مثبتی است که شرکت ایسوس در طراحی مانیتور گیمینگ منحنی ROG Strix XG49VQ مورد استفاده قرار داده است! این ویژگی کاربر را قادر می سازد تا از قابلیت پخش 3 تصویر همزمان بهره مند شود. به عنوان مثال می توانید به صورت همزمان محتوای موجود در دو پلتفرم متفاوت را پخش کرده و به طور مستقیم آن ها را استریم کنید!

ایسوس از پنل منحنی مانیتور گیمینگ ROG Strix XG49VQ استفاده کرده است. میزان منحنی طراحی شده این مدل مانیتور برابر با 1800R بوده و با توجه به برخورداری از این ویژگی می توان گفت که برای مشاهده تصاویر دیگر مهم نیست کاربر در چه زاویه ای از مانیتور گرفته باشد. از دیگر ویژگی مانیتورهای منحنی می توان به قابلیت جلوگیری از اعوجاج و تغییر رنگ تصاویر به نمایش درآمده اشاره کرد. روشنایی 450 cd/m2 نیز از دیگر ویژگی های مثبت این مدل مانیتور بوده که این امکان را به شما می دهد تا در محیط هایی با نور استاندارد و یا حتی زیاد بتوانید بدون کاهش کیفیت از مشاهده تصاویری با وضوح بالا لذت ببرید. همچنین این مانیتور دارای قابلیت نور پس زمینه مناسب نیز هست که نقش زیادی در بهبود کیفیت تصویر خواهد داشت. مانیتور گیمینگ منحنی ROG Strix XG49VQ از پنل VA در سایز 49 اینچی بهره برده تا از جذابیت دو چندانی برخوردار باشد. با استفاده از این مانیتور قادر خواهید بود از تماشای تصاویری با وضوح (3440x1440) پیکسل لذت ببرید. این رزولوشن نسبت به رزولوشن 1080 از فضای دسکتاپ بیشتری (77 درصد) برخوردار است. نسبت تصویر به کار رفته در این مانیتور برابر با 32:9 بوده تا قادر باشد محتوای تصویری بیشتری را برای نمایش دادن داشته تا کوچک ترین جزئیات از بازی یا تماشای فیلم را از دست ندهید. به لطف مدت زمان پاسخ گویی فوق العاده 4 میلی ثانیه ای که مانیتور گیمینگ منحنی ROG Strix XG49VQ ایسوس در اختیار دارد قادر خواهید بود جابجایی های به نمایش درآمده بر روی صفحه نمایش را با وضوح بالا و بدون تار شدن مشاهده کنید.

بررسی مانیتور گیمینگ ایسوس XG49VQ

فناوری های پیشرفته و قابلیت پخش تصاویر روان!

شرکت ASUS به منظور بالا بردن هر چه بیشتر کیفیت تصاویر و محافظت از چشمان کاربران، حالت های تصویر و فناوری های متعددی را در مانیتور گیمینگ منحنی ROG Strix XG49VQ اضافه کرده است. فناوری های استفاده شده در این مدل مانیتور شامل فناوری AMD FreeSync Premium Pro، DisplayHDR 400، HDR، Low Blue Light، PIP (PbP)، Display Widget، Shadow Boost، VRR، Game Visual، HDCP، Flicker-Free، GamePlus و Trace Free می شود!

GamePlus: این تکنولوژی جهت دستیابی سریع به برخی از تنظیمات اضافه شده و این امکان را به شما خواهد داد تا بتوانید از قابلیت دسترسی سریع به امکاناتی همچون نمایش تعداد فریم بر ثانیه، نشانه گیری، چیدمان نمایشگر و تایمر بهره مند شوید!

Low Blue Light: فناوری Low Blue Light نیز با حذف کردن نورهای آبی و جلوگیری از سوسو زدن تصاویر این امکان را به شما می دهد تا بتوانید ساعت های زیادی را بدون خستگی و آسیب به چشم، مشغول بازی کردن باشید!

Flicker-Free: از دیگر فناوری های هوشمند به کار رفته در این مدل از مانیتور است که به منظور جلوگیری از خستگی چشم اضافه شده است. این فناوری با از بین بردن لرزش در قسمت های روشن مانیتور می تواند از خستگی چشمان کاربر جلوگیری کند.

FreeSync Premium Pro: فناوری FreeSync Premium Pro وظیفه کاهش لرزش تصاویر و جلوگیری از شکستگی فریم را بر عهده داشته که موجب می شود تا کاربر هنگام انجام بازی های مختلف از روان ترین، پر سرعت ترین و باکیفیت ترین تصاویر بهره مند شود.

GamePlus: این تکنولوژی جهت دستیابی سریع به برخی از تنظیمات اضافه شده و این امکان را به شما خواهد داد تا بتوانید از قابلیت دسترسی سریع به امکاناتی همچون نمایش تعداد فریم بر ثانیه، نشانه گیری، چیدمان نمایشگر و تایمر بهره مند شوید!

Shadow Boost: این فناوری با روشن تر کردن نواحی تاریک بازی بدون تغییر دادن نواحی روشن تر می تواند دید کلی کاربر را بهبود بخشیده و با نمایان کردن دشمنان پنهان شده اقدام به نابود کردن آنان بکنید!

HDR: این فناوری با بهبود شدت روشنایی و کنتراست می تواند تصاویری با بیشترین جزئیات و بالاترین کیفیت را به ارمغان بیاورد. لازم به ذکر است که فناوری HDR قادر است پس از فعال سازی گوشه های تاریکی که در صفحه نمایش وجود دارد را به صورت شفاف و واضح در معرض نمایش قرار داده تا کاربر هیچ نقطه ای از گیم پلی بازی را از دست ندهد! بالاتر رساندن شدت رنگ های به نمایش درآمده به همراه تنظیم میزان تعادل و تراکم رنگی محتوای به نمایش درآمده از دیگر قابلیت های این فناوری محسوب می شود.

DisplayHDR 400: با توجه به برخورداری از گواهی VESA DisplayHDR 400 می توان تضمین داد که تصاویر واقعی تری را همراه با سایه های عمیق و نقاط برجسته روشن برای شما فراهم خواهد شد!

بررسی مانیتور گیمینگ ایسوس XG49VQ

در آخر باید به این نکته اشاره کرد که مانیتور گیمینگ منحنی ROG Strix XG49VQ ایسوس از دیگر ویژگی ها و قابلیت هایی همچون استند ارگونومیک (با قابلیت تنظیم میزان زاویه، ارتفاع و شیب)، نرم افزار انحصاری (قابلیت دسترسی به بخش ها و تنظیمات مختلف مانیتور)، کلید میانبر انحصاری جهت دسترسی سریع و آسان به تنظیمات صفحه نمایش و طیف رنگی 90 درصدی DCI-P3 برخوردار است!

منبع: pcgamer