کیبورد گیمینگ STRIX SCOPE به واسطه برخورداری از ویژگی ها و قابلیت های مهم می تواند بهترین و مناسب ترین گزینه برای انجام بازی های ویدئویی باشد! این مدل کیبورد توسط شرکت مشهور ایسوس طراحی و روانه بازارهای جهانی شده است. طراحان و مهندسان شرکت ایسوس در ساخت این مدل کیبورد از ویژگی های خاصی همچون کلید Ctrl به صورت عریض، طراحی گیمرپسند، نورپردازی حرفه ای از نوع RGB، متفاوت بودن رنگ کلیدهای WASD، سوئیچ های مکانیکی، فناوری آنتی گوستینگ، حافظ آنبرد، کلیدهای ماکرو، شیارهای مدیریت کابل و ... استفاده کرده است! ایسوس همچنین جهت دسترسی به تنظیمات کلی و شخصی سازی راحت کیبورد گیمینگ STRIX SCOPE را سازگار با نرم افزار اختصاصی کرده است! بدنه ای مستحکم که از مرغوب ترین و بهترین مواد اولیه تشکیل شده نیز یکی دیگر از ویژگی های مهم و مثبت استفاده شده در این مدل کیبورد محسوب شده که موجب می شود تا کیبورد از طول عمر بالایی بهره مند باشد! در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل از کیبورد ASUS خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

 

آشنایی با کیبورد گیمینگ ASUS STRIX SCOPE

مقاوم و جذاب!

از ویژگی های مثبتی که می تواند هر گیمری را جذب خودش کند می توان به ظاهری گیمرپسند اشاره کرد. کیبورد گیمینگ STRIX SCOPE ایسوس نیز از قائله مستثنی نبوده و در طراحی آن از ظاهری خفن و گیمر پسند استفاده شده است. ظاهر گیمر پسند این مدل کیبورد شامل نورپردازی موجود در زیر تک تک کلیدها و طراحی جذاب می شود. این مدل کیبورد شرکت ایسوس دارای بدنه ای مستحکم بوده که از آلومینیوم ساخته شده است. با وجود این نوع بدنه می توان گفت که کیبورد در برابر ضربات احتمالی و سقوط از ارتفاع قادر به مقاومت زیادی بوده تا کاربر بدون صرف هزینه های اضافی بتواند سالیان زیادی از این کیبورد استفاده کند.

در ضمن طراحان و مهندسان شرکت ASUS جهت بالا بردن میزان دوام حروف حک شده، مقاومت در برابر اصطکاک و سایش از کلیدهایی استفاده کرده اند که به دارای کیفیت بی نظیری هستند. با این ویژگی می توان گفت که کلیدهای تعبیه شده حتی در استفاده به صورت بلند مدت نیز مثل روز اول خود بوده و به هیچ وجه کم رنگ نخواهند شد. با توجه به وزن 1070 گرمی (با کابل) و ابعاد مناسب 440x137x39 میلی متری نیز امکان جابجایی راحت برای کاربر فراهم خواهد شد. از دیگر طراحی هایی که به صورت اختصاصی بر روی این کیبورد اضافه شده نیز می توان به اندازه 100 درصدی کیبورد بدون حذف کلید، رابط USB 2.0 (TypeC to TypeA) و کلیدهای میان بر اشاره کرد به منظور کنترل مدیای در حال پخش و کنترل میزان صدا تعبیه شده اند!

 

آشنایی با کیبورد گیمینگ ASUS STRIX SCOPE

سوئیچ های مکانیکی و نورپردازی حرفه ای!

ایسوس جهت بالا بردن میزان دقت و سرعت کاربر در هنگام انجام بازی های ویدئویی از سوئیچ های مکانیکی باکیفیت و کاربردی در طراحی کیبورد STRIX SCOPE استفاده است! سوئیچ های مکانیکی استفاده شده در این مدل کیبورد از نوع Cherry MX Red بوده که توسط شرکت معتبر آلمانی طراحی شده اند. این نوع سوئیچ به دلیل برخورداری از پاسخگویی بی نظیر و عملکردی بی نظیر می تواند رضایت کاربران را جلب کنند. از ویژگی های مهم این نوع سوئیچ ها نیز می توان به عملکردی بی صدا اشاره کرد که موجب می شود تا کاربرانی که مشغول تایپ و یا انجام بازی های ویدئویی هستند از افزایش عملکرد بهره مند شوند! از ویژگی هایی که در ساخت این نوع سوئیچ استفاده شده می توان به فاصله فشار و نیروی مورد نیاز به منظور فعال کردن آن اشاره کرد. این ویژگی می تواند بهترین و مناسب ترین گزینه برای گیمرهایی باشد که عادت به انجام طولانی مدت بازی دارند.

شرکت ASUS به منظور زیباسازی هر چه بیشتر در ساخت کیبورد بازی STRIX SCOPE از نورپردازی حرفه ای استفاده کرده است. نورپردازی اضافه شده به این مدل از کیبورد از نوع RGB Aura Sync بوده و در زیر تمامی دکمه های آن قابل مشاهده است. این قابلیت علاوه بر زیباسازی سیستم گیمینگ، به شما این امکان را خواهد تا هیجان و لذت بیشتری را هنگام انجام بازی تجربه کرده باشید! این نوع نورپردازی به گونه ای طراحی شده تا هر یک از کلیدها قادر باشند به صورت مجزا از هم تمامی رنگ ها را نمایش دهند! از ویژگی های جذاب نورپردازی استفاده شده در این مدل کیبورد می توان به قابلیت تنظیم اشاره کرد که به کاربر این امکان را می دهد تا جهت بالا بردن میزان هیجان خود و جذابیت کیبورد اقدام به شخصی سازی آن کند. در ضمن قابلیت پشتیبانی از رنگ های متعدد از ویژگی ها و قابلیت های مهم نورپردازی اضافه شده در کیبورد گیمینگ STRIX SCOPE محسوب می شود. یکی دیگر از قابلیت های جذاب نورپردازی استفاده شده در این مدل کیبورد می توان به قابلیت همگام سازی و یا همان Sync با سایر قطعات شرکت ایسوس اشاره کرد. با این قابلیت کاربر قادر خواهد بود تا سیستم کیمینگ خود را از جذابیت بیشتری بهره مند کند!

 

آشنایی با کیبورد گیمینگ ASUS STRIX SCOPE

نرم افزار اختصاصی و فناوری های کاربردی!

قابلیت شخصی سازی نورپردازی موجود در کیبورد گیمینگ ایسوس STRIX SCOPE را می توانید از طریق نرم افزار Armoury II انجام دهید. این نرم افزار را می توان یکی از جدیدترین ابزارهایی دانست که به منظور کنترل کردن محصولات گیمینگ ایسوس به صورت متمرکز و تنظیم راحت سیستم طراحی شده است. کاربر با استفاده از این نرم افزار قادر خواهد بود نورپردازی موجود را به صورت حرفه ای و تنها با چند کلیک تنظیم کرده و یا نورپردازی موجود در دیگر دستگاه های سازگار را با یکدیگر همگام سازی کنید. همگام سازی نیز به شما این امکان را می دهد تا نورپردازی سیستم گیمینگ شما از روشنایی یکپارچه برخوردار شوند! از دیگر کاربردهای موجود در نرم افزار Armoury II می توان به قابلیت شخصی سازی کلیدها، پروفایل ها، ضبط ماکروها و ... اشاره کرد. فناوری Anti-Ghosting از دیگر قابلیت های مهم و مثبت کیبورد گیمینگ STRIX SCOPE شرکت ASUS محسوب شده که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید از نیاز به فشار دادن چند دکمه که در بعضی از بازی مورد استفاده قرار می گیرد بی نیاز شوید. طراحان این کیبورد به منظور مسلط کردن کاربر از قابلیت آنتی گوستینگ در تمامی کلیدهای تعبیه شده استفاده کرده که قادر هستند حتی در شرایط سخت گیمینگ نیز بدون کوچک ترین تداخل عملکرد سریعی را برای کاربر به ارمغان بیاورند! فناوری N-Key Rollover از دیگر ویژگی های اضافه شده به این مدل از کیبورد محسوب شده که وظیفه جلوگیری از خطا رفتن ضربات کاربر و ایجاد تداخلات سیگنال را بر عهده دارد.

کلیدهای میان بر ادغام شده با کلیدهای F نیز از دیگر امکانات اضافه شده در این مدل کیبورد محسوب می شود. به منظور کنترل مالتی مدیا از 4 کلید جداگانه استفاده کرده تا کاربر با هیچ چالشی روبرو نشود! با استفاده از این کلید ها نیز قادر خواهید بود تا مدیای در حال پخش را به فایل قبلی/ بعدی هدایت کرده و یا اقدام به توقف و یا پخش آن کنید! لازم به ذکر است که جهت دسترسی به کلیدهای کنترل کننده مالتی مدیا نیز می بایست از ترکیب کلید FN با کلیدهای F5 تا F12 (F5: مکث و پخش مدیای در حال پخش، F6: توقف کامل مدیای در حال پخش، F7: پخش مدیای قبلی، F8: پخش مدیای بعدی، F9: قطع و وصل کردن صدای سیستم، F10: بالا بردن میزان صدای سیستم، F11: کاهش میزان صدای سیستم و F12: نمایش دسکتاپ و بی صدا کردن صدای سیستم) استفاده کنید. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که کیبورد گیمینگ STRIX SCOPE ایسوس از امکانات و قابلیت های دیگری همچون برخورداری از کلید Stealth (جهت پنهان کردن فوری برنامه های در حال اجرا)، قابلیت قفل کلید WIN و شیار مدیریت کابل می شود که به منظور مرتب سازی میز و جلوگیری از آسیب رسیدن به کابل اضافه شده است!

منبع: asus