شرکت های زیادی مشغول تولید انواع مختلف لپ تاپ در اندازه و ویژگی های مختلف هستند. هر کدام از شرکت های تولید کننده به دلیل جایگاه ویژه ای که لپ تاپ های رده بالا و قدرتمند در میان کاربران مختلف پیدا کرده اند دست به تولید لپ تاپ های گیمینگ می زنند! از نمونه شرکت های تولید کننده انواع مختلف لپ تاپ می توان به ASUS اشاره کرد که یکی از شناخته شده ترین شرکت های دنیا محسوب می شود. این شرکت به تولید محصولات رده بالا و قدرتمند مشهور بوده و به همین دلیل نیز از طرفدران زیادی در سراسر دنیا برخوردار است! با بررسی و معرفی یکی از جدیدترین و قدرتمندترین لپ تاپ های گیمینگ این شرکت در کنار شما خواهیم بود که با عنوان ROG Strix Scar 17 (2023) G733PY-LL023X روانه بازارهای جهانی شده است. این مدل لپ تاپ خصوصیات کامل یک لپ تاپ گیمینگ که شامل ظاهری جذاب و گیمر پسند، سخت افزارهای قدرتمند، صفحه نمایش بی نظیر، سیستم صوتی قابل قبول، حافظه داخلی و رم قابل ارتقا، باتری قدرتمند و پورت های ورودی می شود. ویژگی های یاد شده در کنار هم باعث می شود تا این مدل لپ تاپ برای اجرای بازی هایی با بالاترین تنظیمات گرافیکی و یا پردازش های سنگین بهترین و مناسب ترین گزینه باشد! در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر لپ تاپ گیمینگ ROG Strix Scar 17 (2023) G733PY-LL023X ایسوس خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

بررسی لپ تاپ ایسوس ROG Strix Scar 17

ظاهر گیمر پسند و صفحه نمایش بی نظیر!

از ویژگی های برتر لپ تاپ های گیمینگ نسبت به لپ تاپ های معمولی می توان به ظاهر جذاب و خاص اشاره کرد. لپ تاپ گیمینگ ROG Strix Scar 17 (2023) G733PY-LL023X ایسوس نیز از قائله مستثنی نبوده و در ساخت آن از ظاهری خفن و گیمر پسند استفاده شده است. با مشاهده این مدل لپ تاپ می توان به لوکس بودن و قدرتمند بودن آن پی برد! از ویژگی های ظاهری این لپ تاپ می توان به قسمت پشتی درب لپ تاپ اشاره کرد که به صورت حرفه ای طراحی شده است. نقش های برجسته و لوگوی سری محصولات ROG نیز بر روی درب پشتی نقش بسته که به جذابیت آن اضافه کرده است! از دیگر ویژگی هایی که باعث شده تا لپ تاپ از زیبایی ظاهری بیشتری بهره مند باشد نیز می توان به نورپردازی اشاره کرد که در زیر تک تک کلیدهای کیبورد و قسمت حاشیه پایینی لپ تاپ قابل مشاهده خواهد بود. پورت های ورودی نیز در کناره های لپ تاپ تعبیه شده تا کاربر برای اتصال ورودی های مختلف با چالشی روبرو نشود! در ضمن این مدل لپ تاپ از ابعاد 395x282x28.3 میلی متر و وزن 3 کیلوگرمی برخوردار بوده تا علاوه بر حمل و نقل آسان، فضای زیادی را اشغال نکند! لپ تاپ گیمینگ ROG Strix Scar 17 (2023) G733PY-LL023X ایسوس علاوه بر زیبایی ظاهری، از ویژگی های برجسته دیگری همچون صفحه نمایش نیز برخوردار بوده تا کاربر از تماشای محتوای در حال نمایش لذت و هیجان بیشتری را کسب کند. صفحه نمایش تعبیه شده در این مدل لپ تاپ ایسوس همانطور که از عنوانش پیداست دارای ابعاد 17 اینچی بوده تا کاربر تسلط بیشتری را هنگام انجام بازی های ویدئویی داشته باشد! پنل استفاده شده در این صفحه نمایش نیز از نوع IPS بوده و با توجه به رزولوشن بی نظیر WQHD (2560x1440) می تواند تصاویر را با فوق العاده ترین حالت به نمایش دربیاورد!

بررسی لپ تاپ ایسوس ROG Strix Scar 17

از ویژگی های برجسته صفحه نمایش نیز می توان به نرخ به روز رسانی 240 هرتزی اشاره کرد. با توجه به بهره مندی صفحه نمایش از نرخ تازه سازی 240 هرتزی به شما این امکان داده خواهد شد تا هنگام انجام بازی های ویدئویی بتوانید تصاویری با بالاترین گرافیک را تجربه کنید. ویژگی موجود در این مدل صفحه نمایش قادر است تصاویر دریافتی را به صورت کاملا روان پخش کرده تا کاربر بتواند تمامی جذابیت های موجود در گیم پلی بازی را مشاهده کند. در ضمن با توجه به برخورداری از این ویژگی کاربر قادر خواهد بود نسبت به رقیبان خود در انواع بازی های رقابتی آنلاین مانند بازی های ورزشی، شوتر اول شخص، مسابقه ای و ... برتری محسوسی داشته باشد! طبق بررسی هایی که در صفحه اصلی شرکت انجام گرفت مشخص شده که این صفحه نمایش همچنین دارای روشنایی برابر با 150 nits بوده تا در محیط هایی با نور استاندارد نیز بتوانید بدون کاهش کیفیت از مشاهده تصاویری با وضوح بالا لذت ببرید. نسبت تصویر به کار رفته در این صفحه نمایش برابر با 16:9 بوده تا قادر باشد محتوای تصویری بیشتری را برای نمایش دادن داشته تا کوچک ترین جزئیات از بازی یا تماشای فیلم را از دست ندهید. به لطف مدت زمان پاسخ گویی 3 میلی ثانیه ای که در اختیار دارد نیز قادر خواهید بود سریع ترین جابجایی های به نمایش درآمده بر روی صفحه نمایش را با وضوح بالا و بدون تار شدن مشاهده کنید. مهندسان و طراحان حرفه ای ایسوس در ساخت صفحه نمایش لپ تاپ گیمینگ ROG Strix Scar 17 (2023) G733PY-LL023X از فناوری کاربردی و پیشرفته HDR نیز استفاده کرده اند. این فناوری با بهبود شدت روشنایی و کنتراست می تواند تصاویری با بیشترین جزئیات و بالاترین کیفیت را به ارمغان بیاورد. لازم به ذکر است که فناوری HDR قادر است پس از فعال سازی گوشه های تاریکی که در صفحه نمایش وجود دارد را به صورت شفاف و واضح در معرض نمایش قرار داده تا کاربر هیچ نقطه ای از گیم پلی بازی را از دست ندهد! بالاتر رساندن شدت رنگ های به نمایش درآمده به همراه تنظیم میزان تعادل و تراکم رنگی محتوای به نمایش درآمده از دیگر قابلیت های این فناوری محسوب می شود.

بررسی لپ تاپ ایسوس ROG Strix Scar 17

مجهز به سخت افزار قدرتمند!

شرکت ایسوس به منظور قدرتمند کردن لپ تاپ گیمینگ ROG Strix Scar 17 (2023) G733PY-LL023X از پردازنده های پرقدرت استفاده کرده است. سخت افزارهای قدرتمند به شما این امکان می دهند تا برای اجرای بازی ها و کارهای سنگین همچون استریم کردن و ... با هیچ چالشی روبرو نشوید. از نمونه سخت افزارهای تعبیه شده در این مدل لپ تاپ می توان به پردازنده مرکزی اشاره کرد. پردازنده مرکزی استفاده شده در این لپ تاپ از نوع Ryzen 9 7945HX بوده که توسط شرکت AMD طراحی و تولید شده است! از مشخصات پردازنده مرکزی لپ تاپ گیمینگ ROG Strix Scar 17 (2023) G733PY-LL023X می توان به 16 هسته، 32 رشته به همراه حافظه پنهان 64 مگاباتی از نوع L3 اشاره کرد. پردازنده مرکزی استفاده شده در این مدل لپ تاپ با توجه به قدرت بسیار بالایی که در اختیار دارد قادر است اجرای تمامی برنامه ها و بازی های سنگین روز را بدون هیچ مشکلی برای شما به ارمغان بیاورد! پردازنده گرافیکی را می توان از دیگر سخت افزارهای مهم و مثبت این مدل لپ تاپ محسوب کرد. پردزانده گرافیکی استفاده شده از نوعGeForce RTX 4090  بوده که توسط شرکت نام آشنای NVIDIA طراحی و تولید شده است! کارت گرافیک استفاده شده در این مدل لپ تاپ با توجه به رم 32 گیگابایتی دو کاناله از نوع DDR5-4800 با قابلیت ارتقا تا 64 گیگابایت به همراه فرکانس 2090 مگاهرتزی در حالت Boost و اورکلاک و 2040 مگاهرتز در حالت Boost Clock که در اختیار دارد می تواند بازی های سنگین و به روز را با بهترین کیفیت و بالاترین تنظیمات گرافیکی برای شما اجرا کند. لازم به ذکر است که لپ تاپ گیمینگ ROG Strix Scar 17 (2023) G733PY-LL023X ایسوس از حافظه داخلی دو ترابایتی از نوع SSD نیز برخوردار است!

بررسی لپ تاپ ایسوس ROG Strix Scar 17

مجهز به سیستم صوتی باکیفیت و پورت های متعدد!

سیستم صوتی استفاده شده در لپ تاپ گیمینگ ROG Strix Scar 17 (2023) G733PY-LL023X نیز از دیگر شاهکارهای مهندسان شرکت ایسوس محسوب می شود. سیستم صوتی استفاده شده در این مدل لپ تاپ از دو عدد بلندگوی باکیفیت و رده بالا تشکیل شده که با توجه به برخورداری از تکنولوژی Dolby Atmos و گواهی صوتی Hi-Res Audio می تواند کاربر را از خرید هدست و یا اسپیکر جداگانه بی نیاز کرده و از صرف هزینه های اضافی جلوگیری کند! فناوری Dolby Atmos علاوه بر فراهم کردن قابلیت شنیدن صدا از همه جهت ها می تواند با پردازش صدا به صورت 3 بعدی هیجان کاربر را تا حد زیادی بالا خواهد برد. گواهی صوتی Hi-Res Audio نیز با توجه به پخش صدای 3 بعدی، قابلیت غرق کردن کاربر در صدای پخش شده و تضمین کیفیت بالای سیستم صوتی به این مدل لپ تاپ داده شده است. از دیگر ویژگی های مهم سیستم صوتی استفاده شده در این مدل لپ تاپ نیز می توان به قابلیت پخش صدای 5.1.2 کاناله اشاره کرد که باعث می شود تا صدا با وقعی ترین حالت خود پخش شود.

شرکت ایسوس به منظور ارتباط دادن این مدل لپ تاپ با سایر دستگاه های دیجیتال از شبکه های بی سیم و پورت های متنوع و متعددی بهره برده است. شبکه های بی سیم استفاده شده در این لپ تاپ شامل Wi-Fi 6E دو بانده و بلوتوث نسخه 5.3 می شود. پورت های تعبیه شده در کناره های لپ تاپ نیز شامل یک عدد پورت HDMI 2.1 FRL، دو عدد پورت USB 3.2 Gen 1 Type-A، یک عدد پورت USB 3.2 Gen 2 Type-C (با قابلیت پشتیبانی از پورت DisplayPort، Power Delivery و G-SYNC)، یک عدد پورت USB 3.2 Gen 2 Type-C (با قابلیت پشتیبانی از پورت DisplayPort و G-SYNC)، یک عدد پورت شبکه 2.5G و یک عدد جک 3.5 میلی متری جهت متصل کردن هدست، اسپیکر و ... می شود! از دیگر ویژگی ها و امکانات موجود در لپ تاپ گیمینگ ROG Strix Scar 17 (2023) G733PY-LL023X می توان به باتری قدرتمند 4 سلولی لیتیوم پلیمری با قدرت 90WHrs و سیستم عامل ویندوز 11 پرو اشاره کرد. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که ای مدل لپ تا مجهز به وبکم باکیفیت (720P HD)، سیستم خنک کنندگی قدرتمند و بی صدا که متشکل از فن های قدرتمند و فناری ARC FLOW است!

منبع: pcgamer