برای آن دسته از کاربرانی که به دنبال کیبوردی هستند تا با استفاده از آن به انجام بازی های ویدئویی پرداخته و میزان عملکرد خود را تا حد زیادی افزایش دهند می توان به یکی از کیبوردهای گیمینگ شرکت ایسوس اشاره کرد. ROG Strix Flare II Animate از نمونه کیبوردهای گیمینگ ایسوس محسوب می شود که با وجود ویژگی ها و مشخصات مخصوص گیم می تواند بهترین و مناسب ترین گزینه برای گیمرها باشد تا با استفاده از آن به تقویت میزان عملکرد خود بپردازند! نوآوری های زیادی در این مدل کیبورد گیمینگ قابل مشاهده است که باعث می شود نسبت به دیگر کیبوردهای بازار یک سر و گردن بالاتر باشد! از نمونه نوآوری های این مدل کیبورد می توان به نمایشگر LED قابل تنظیم، سوئیچ های مکانیکی، کلیدهایی از نوع دابل شات PBT، نرخ پاسخگویی بی نظیر 0.125 میلی ثانیه، نورپردازی حرفه ای و ... اشاره کرد. با ویژگی های یاد شده می توان گفت که با یکی از مجهزترین و رده بالاترین کیبوردهای دنیا سر و کار داریم!

کلیدهای کنترل مالتی مدیا نیز در ROG Strix Flare II Animate استفاده شده تا کاربر بدون حواس پرتی و انجام حرکات اضافی به قابلیت تنظیم محتوای در حال پخش بپردازد! جهت راحتی استفاده کاربر نیز از استراحتگاه مچ دست استفاده شده تا انجام بازی در طولانی مدت میسر شود. با وجود فوم استفاده شده در زیر کلیدها می توان گفت که هنگام تایپ و یا بازی صدای کلیدها به کم ترین میزان خود خواهد رسید! حافظه آنبرد، رابط سیمی، کلیدهای ماکرو، فناوری های کاربردی و قابلیت قفل کلید ویندوز نیز از دیگر ویژگی های مهم و مثبت این مدل از کیبورد محسوب می شود. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر کیبورد گیمینگ ROG Strix Flare II Animate ایسوس خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

بررسی تخصصی کیبورد ایسوس Flare II Animate

مجهز به صفحه نمایش LED و طراحی کاملا ارگونومیک!

شرکت ایسوس به استفاده از ویژگی ها و امکانات خاص بر روی محصولات خود مشهور بوده و همیشه چیزی برای سورپرایز طرفداران خود دارد. این بار نیز دست به خلاقیت جالبی زده و در ساخت کیبورد گیمینگ ROG Strix Flare II Animate از یک صفحه نمایش خاص و جذاب استفاده کرده است! صفحه نمایش این مدل کیبورد از نوع Anime Matrix LED بوده که در قسمت بالایی کیبورد تعبیه شده است. از ویژگی های صفحه نمایش تعبیه شده می توان به 312 عدد مینی LED اشاره کرد که تشکیل دهنده صفحه نمایش محسوب می شوند. قابلیت برنامه ریزی صفحه نمایش این امکان را به کاربران می دهد تا قادر باشند نسبت به سلیقه خود اقدام به انتخاب نوع نمایش کنند! طبق اعلام سایت اصلی شرکت ASUS صفحه نمایش کیبورد گیمینگ ROG Strix Flare II Animate قابلیت به نمایش درآوردن تصاویر، انیمیشن های سفارشی، وضعیت سیستم، سطح روشنایی، افکت های نورپردازی استفاده شده در زیر کلیدها، عمر باتری، زمان و تاریخ را در اختیار دارد!

ظاهر شیک از ویژگی های مهم و مثبتی است که طراحان خوش ذوق شرکت ایسوس در ساخت کیبورد گیمینگ ایسوس مدل ROG Strix Flare II Animate استفاده کرده اند! ظاهر شیک این مدل کیبورد همراه با نورپردازی حرفه ای توانسته یک ترکیب گیمر پسند را به وجود بیاورد. ایسوس در طراحی این مدل کیبورد از کلیدهای متعددی همچون کلید چرخش (اسکرولی) در قسمت بالایی کیبورد استفاده کرده تا کاربر هنگام تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی بدون انجام دادن کارهای اضافی و غیر ضروری بتواند آن ها را کنترل کنند. از دیگر کلیدهای میان بر که در طراحی این کیبورد استفاده شده نیز می توان به کلید کنترل نورپردازی و قفل اشاره کرد. نورپردازی RGB به صورت کاملا حرفه ای طراحی شده و زیبایی کیبورد را چندین برابر کرده است. کلید هایی که در ساخت این کیبورد استفاده شده از فاصله استانداردی برخوردار بوده و با توجه به جنس باکیفیت و مرغوب می تواند در برابر ضربات احتمالی و یا سقوط از ارتفاع مقاومت زیادی داشته باشد. ابعاد 435x165x38 میلی متری فضای زیادی از میز شما اشغال نکرده و با توجه به وزن مناسب 1.157 کیلوگرمی که در اختیار دارد، از قابلیت حمل و نقل آسان نیز برخوردار است. این ویژگی نیز می تواند یکی از مهم ترین ویژگی های یک کیبورد برای انجام بازی های ویدئویی و دیگر کارهای روزمره باشد! در ضمن این مدل از کیبورد دارای یک تکیه گاه مخصوص مچ نیز بوده و با توجه به جنس چرم و حالت نرم مانندی که در اختیار دارد می تواند فشار وارد بر مچ ها را تا حد زیادی کاهش داده تا کاربر قادر باشد ساعت های زیادی مشغول استفاده از این کیبورد باشد. کابل استفاده شده در این کیبورد نیز از نوع USB 2.0 بوده که با توجه به برخورداری از طول مناسب 2 متری قادر است آزادی عمل بیشتری را برای کاربر به ارمغان بیاورد.

بررسی تخصصی کیبورد ایسوس Flare II Animate

دارای کلیدهای مالتی مدیا و استراحتگاه مچ دست!

شرکت ASUS به منظور دسترسی آسان و راحت به کنترل کردن صدای سیستم کاربر از 1 دکمه چرخشی به منظور کنترل و تنظیم صدا استفاده کرده است. با استفاده از دکمه می توانید علاوه بر قطع کامل صدا می توانید اقدام به کاهش و یا افزایش صدا کنید! از دیگر کلیدهای میان بر استفاده شده در کیبورد گیمینگ ROG Strix Flare II Animate ایسوس می توان به کلیدهای کنترل مالتی مدیا اشاره کرد. با استفاده از این کلید ها که در کنار کلید چرخشی تنظیم صدا تعبیه شده و کاربردی به صورت تقه ای دارد نیز قادر خواهید بود تا مدیای در حال پخش را به فایل قبلی/ بعدی هدایت کرده و یا اقدام به توقف و یا پخش آن بکنید! فناوری Anti-Ghosting از قابلیت های مهم و مثبت این مدل از کیبورد شرکت لاجیتک محسوب شده که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید از نیاز به فشار دادن چند دکمه که در بعضی از بازی مورد استفاده قرار می گیرد بی نیاز شوید. در ضمن لاین فناوری برای تمامی کلیدهای کیبورد کاربرد خواهد داشت! فناوری N-Key Rollover از دیگر ویژگی های اضافه شده به این مدل از کیبورد محسوب شده که وظیفه جلوگیری از خطا رفتن ضربات کاربر و ایجاد تداخلات سیگنال را بر عهده دارد.

از امکاناتی که شرکت ایسوس در ساخت کیبورد گیمینگ TUF GAMING K1 RGB استفاده کرده می توان به استراحت گاه مچ دست اشاره کرد. این قابلیت علاوه بر جلوگیری از خستگی، تعرق و احساس درد در قسمت دست، توانسته طراحی ارگونومیکی را در این مدل کیبورد به وجود بیاورد. این قابلیت به شما این امکان را خواهد داد تا برای خلاص شدن از درد مچ دست خود آن را بر روی استراحتگاه تعبیه شده قرار دهید. در ضمن با توجه به برخورداری این مدل کیبورد از پایه این امکان را خواهید داشت تا زاویه قرارگیری کیبورد را بر حسب راحتی مچ دستانتان تنظیم کنید! از دیگر قابلیت های مثبت و مهم استفاده شده در این کیبورد نیز می توان به قابلیت مقاومت در برابر آب و رطوبت اشاره کرد. در نتیجه می توان گفت که کاربر هنگام استفاده از کیبورد گیمینگ TUF GAMING K1 RGB ایسوس بدون نگرانی بابت خراب شدن می تواند به نوشیدن مایعات خود بپردازد! در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که این مدل کیبورد از نرخ نمونه برداری 1000 هرتزی، 8 عدد کلید قابل برنامه ریزی، کابل رابط USB جهت متصل شدن به سیستم مورد نظر و حافظه داخلی به منظور ذخیره تغییرات بهره مند است!

بررسی تخصصی کیبورد ایسوس Flare II Animate

سوئیچ های مکانیکی و نورپردازی حرفه ای!

ایسوس جهت بالا بردن میزان دقت و سرعت کاربر در هنگام انجام بازی های ویدئویی از دو نوع سوئیچ مکانیکی باکیفیت و کاربردی در طراحی کیبورد گیمینگ ROG Strix Flare II Animate استفاده است! سوئیچ های مکانیکی استفاده شده در این مدل کیبورد از نوع Cherry MX  و ROG NX بوده که با توجه به کیفیت بالا می تواند برای استفاده طولانی مدت بهترین گزینه باشد. در ضمن سوئیچ های استفاده شده به دلیل برخورداری از پاسخگویی بی نظیر و عملکردی بی نظیر می تواند رضایت کاربران را جلب کنند. از دیگر ویژگی های مهم این نوع سوئیچ ها نیز می توان به عملکردی بی صدا اشاره کرد که موجب می شود تا کاربرانی که مشغول تایپ و یا انجام بازی های ویدئویی هستند از افزایش عملکرد بهره مند شوند! از ویژگی هایی که در ساخت این نوع سوئیچ استفاده شده می توان به فاصله فشار و نیروی مورد نیاز به منظور فعال کردن آن اشاره کرد. این ویژگی می تواند بهترین و مناسب ترین گزینه برای گیمرهایی باشد که عادت به انجام طولانی مدت بازی دارند. ایسوس همچنین برای ذخیره و جلوگیری از تنظیم دوباره کیبورد گیمینگ ROG Strix Flare II Animate را مجهز به حافظه ذخیره سازی کرده است. حافظه استفاده شده در این مدل کیبورد از نوع آنبرد بوده و با توجه به پروفایل های موجود این امکان به شما داده می شود تا پس از اعمال تغییرات اقدام به ذخیره آن در 6 پروفایل جداگانه کنید.

بررسی تخصصی کیبورد ایسوس Flare II Animate

شرکت ASUS به منظور زیباسازی هر چه بیشتر در ساخت کیبورد گیمینگ ROG Strix Flare II Animate از نورپردازی حرفه ای استفاده کرده است. نورپردازی اضافه شده به این مدل از کیبورد از نوع RGB Aura Sync بوده و در زیر تمامی دکمه های آن قابل مشاهده است. این قابلیت علاوه بر زیباسازی سیستم گیمینگ، به شما این امکان را خواهد تا هیجان و لذت بیشتری را هنگام انجام بازی تجربه کرده باشید! این نوع نورپردازی به گونه ای طراحی شده تا هر یک از کلیدها قادر باشند به صورت مجزا از هم تمامی رنگ ها را نمایش دهند! از ویژگی های جذاب نورپردازی استفاده شده در این مدل کیبورد می توان به قابلیت تنظیم اشاره کرد که به کاربر این امکان را می دهد تا جهت بالا بردن میزان هیجان خود و جذابیت کیبورد اقدام به شخصی سازی آن کند. در ضمن قابلیت پشتیبانی از رنگ های متعدد از ویژگی ها و قابلیت های مهم نورپردازی اضافه شده در کیبورد گیمینگ ROG Strix Flare II Animate محسوب می شود. یکی دیگر از قابلیت های جذاب نورپردازی استفاده شده در این مدل کیبورد می توان به قابلیت همگام سازی و یا همان Sync با سایر قطعات شرکت ایسوس اشاره کرد. با این قابلیت کاربر قادر خواهد بود تا سیستم کیمینگ خود را از جذابیت بیشتری بهره مند کند! قابلیت شخصی سازی نورپردازی موجود در این مدل کبیورد را می توانید از طریق نرم افزار Armoury Crate انجام دهید. این نرم افزار را می توان یکی از جدیدترین ابزارهایی دانست که به منظور کنترل کردن محصولات گیمینگ به صورت متمرکز و تنظیم راحت سیستم طراحی شده است. کاربر با استفاده از این نرم افزار قادر خواهد بود نورپردازی موجود را به صورت حرفه ای و تنها با چند کلیک تنظیم کرده و یا نورپردازی موجود در دیگر دستگاه های سازگار را با یکدیگر همگام سازی کنید.

منبع: rtings