اگر علاقه مند به دنیای گیم بوده و قصد انجام بازی به صورت حرفه ای در سیستم کامپیوتری را دارید می بایست به تهیه لوازم جانبی حرفه ای که قادر هستند علاوه بر بالا بردن میزان لذت و هیجان، سرعت و عملکرد شما را تا حد زیادی بالا ببرند اقدام کنید! از نمونه لوازم جانبی مورد نیاز گیمرهای حرفه ای می توان به کیبورد، ماوس، مانیتور، سیستم های سخت افزاری و ... اشاره کرد. هدست های گیمینگ نیز از دیگر لوازم جانبی مورد نیاز گیمرهای حرفه ای بوده که در این مقاله قصد بررسی یکی از بهترین و برترین هدست های بازار را داریم. هدست مد نظر ما با عنوان ROG Harpe Ace Aim Lab Edition توسط شرکت معتبر ASUS روانه بازارهای جهانی شده است. این مدل ماوس به دلیل برخورداری از وزن 54 گرمی لقب سبک ترین ماوس بازار را یدک می کشد. از ویژگی های مهم و مثبت استفاده شده در این مدل ماوس می توان به سنسور پیشرفته اشاره کرد که با توجه به قدرت بالا می تواند عملکرد کاربر را در تا حد زیادی افزایش دهد. قابلیت برقراری ارتباط با روش های مختلف نیز می تواند راحتی استفاده را برای کاربر به ارمغان بیاورد. قابلیت اتصال همزمان، سوئیچ های میکرو و کفی تفلونی از دیگر مشخصات مهم این مدل از ماوس شرکت ASUS محسوب می شود. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر ماوس گیمینگ بی سیم ROG Harpe Ace Aim Lab Edition خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

بررسی ماوس ایسوس Harpe Ace Aim Lab Edition

ماوس گیمینگ جذاب و ارگونومیک!

طراحی جذاب و گیمر پسند اولین ویژگی است که کاربر با مشاهده ماوس گیمینگ بی سیم ROG Harpe Ace Aim Lab Edition با آن روبرو خواهد شد. این ماوس طوری طراحی شده که کاربر با در دست گرفتن آن از راحتی و تسلط بیشتر بهره مند شده و به همین دلیل این مدل ماوس یکی از ارگونومیک ترین محصولات شرکت ASUS محسوب می شود. در ضمن این شرکت به منظور افزایش هر چه بیشتر جذابیت لوگوی احتصاصی خود را نیز در قسمت مرکزی تعبیه کرده است! وزن سبک 54 گرمی این مدل ماوس شرایط مساعدی را برای کاربر ایجاد می کند تا بتواند برای انجام بازی های رقابتی آماده شده و با توجه به حرکت روان ماوس از نشانه گیری مطلوبی بهره مند شود! در نمایی جلویی این ماوس نیز شاهد 5 دکمه مختلف هستیم که به صورت استاندارد تعبیه شده اند. کلیدهای موجود از قابلیت برنامه ریزی برخوردار بوده و شما می توانید نوع کارکرد هر یک از دکمه ها را به راحتی تنظیم کنید. ایسوس جهت متصل کردن ماوس با دستگاه های مد نظر کاربر از روش های متعدد همچون پورت USB استفاده کرده و با توجه به طول مناسبی که دارد می تواند آزادی عملکرد بیشتری به کاربر بدهد!

در ضمن با توجه به کیفیت بالایی که در ساخت ماوس گیمینگ بی سیم ROG Harpe Ace Aim Lab Edition مورد استفاده قرار گرفته می توان گفت که این مدل ماوس قادر است در برابر ضربات احتمالی و یا سقوط از ارتفاع مقاومت زیادی از خود نشان دهد. با این ویژگی می توان گفت این مدل ماوس برای استفاده طولانی مدت یکی از مناسب ترین گزینه ها می باشد. ابعاد مناسب 127x63.7x39.6 میلی متری نیز از ویژگی های طراحی محسوب می شود تا برای کاربرانی که دارای دست های کوچک و یا متوسط هستند تبدیل به مناسب ترین گزینه شود! ابعاد مناسب این مدل از ماوس باعث می شود تا کاربر در هنگام استفاده به صورت طولانی مدت با هیچ خستگی روبرو نشود. لازم به ذکر است که شرکت ایسوس ماوس گیمینگ بی سیم ROG Harpe Ace Aim Lab Edition را در دو رنگ مشکی و سفید طراحی کرده که موجب می شود تا کاربر بر حسب سلیقه خود اقدام به انتخاب یکی از آن ها کند!

بررسی ماوس ایسوس Harpe Ace Aim Lab Edition

پل های ارتباطی متعدد و سنسور پیشرفته!

شرکت ایسوس جهت پوشش دادن سلیقه همه کاربران در ساخت ماوس گیمینگ بی سیم ROG Harpe Ace Aim Lab Edition از 2 روش بی سیم (فناوری 2.4 گیگاهرتزی و بلوتوث 5.1) و 1 روش سیمی (USB 2.0) برای متصل شدن بهره برده است. روش بی سیم تعبیه شده در این مدل از ماوس را می توانید به کمک دانگل USB بی سیم و فناوری بلوتوث راه اندازی کرده و اقدام به متصل شدن به دستگاه مد نظر خود کنید! از ویژگی های ارتباط بی سیم این مدل ماوس گیمینگ می توان به فرکانس 2.4 گیگاهرتزی اشاره کرد. این روش با توجه به قدرت اتصالی که در اختیار دارد می تواند شارژدهی 90 ساعته (بدون نورپردازی) و 79 ساعت (همراه با نورپردازی) را در هر بار شارژ برای شما به ارمغان بیاورد. برقراری اتصال از طریق بلوتوث نیز به دلیل مصرف بهتر باتری و عدم نیاز به دانگل جهت متصل شدن به همراه تاخیر خیلی اندکی که در اختیار دارد می تواند کاربر را تا حد زیادی راضی نگه دارد. در ضمن با استفاده از این روش می توانید به دستگاه های بیشتری متصل شوید! لازم به ذکر است که این روش با توجه به قدرت اتصالی که در اختیار دارد می تواند شارژدهی بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورد. متصل شدن به صورت سیمی از دیگر روش هایی است که شرکت ایسوس در طراحی و ساخت ماوس گیمینگ بی سیم ROG Harpe Ace Aim Lab Edition استفاده کرده است. این روش نیز همانند روش بی سیم از طرفداران زیادی برخوردار بوده و با توجه به عدم نیاز به شارژ باتری می توانید مدت زمان زیادی از این ماوس استفاده کنید. در ضمن طول کابل استفاده شده برای این مدل ماوس نیز از وضعیت مناسب برخوردار بوده و می تواند آزادی عمل بیشتری را در اختیار کاربر قرار دهد. کابل موجود با توجه به جنس باکیفیت (ROG Paracord) می تواند مقاومت زیادی از خود نشان دهد.

بررسی ماوس ایسوس Harpe Ace Aim Lab Edition

برای فعال سازی این روش کار دشواری پیش رو نداشته و تنها با متصل کردن کابل USB می توانید اقدام به راه اندازی آن کنید. لازم به ذکر است که با متصل شدن کابل ماوس به دستگاه مد نظر، باتری تعبیه شده نیز به صورت اتوماتیک شارژ خواهد شد. در ضمن دقت و سرعت ماوس در هر دو روش ثابت مانده تا کاربر بدون نگرانی به انجام بازی های ویدئویی خود بپردازد.  ASUSبه منظور بالا بردن دقت و بهره مندی از عملکردی دقیق و بی نقص در ساخت ماوس گیمینگ بی سیم ROG Harpe Ace Aim Lab Edition از سنسور اپتیکال بهره برده است. این سنسور از نوع ROG AimPoint که به دست مهندسان خود شرکت ساخت شده است. از ویژگی های مهم این نوع سنسور می توان به نرخ نمونه برداری 1000 هرتز اشاره کرد. سنسور استفاده شده موجب می شود تا این مدل از ماوس ایسوس دقتی تا 36000dpi را داشته باشد. از دیگر ویژگی های این نوع سنسور نیز می توان به افزایش سرعت عمل کاربر هنگام انجام بازی های ویدئویی و ارائه عملکردی بی نقص و دقیق اشاره کرد. این ویژگی به بازیکن این امکان را می دهد که بتواند بهترین و لذت بخش ترین لحظات خود را در هنگام انجام بازی های ویدئویی را به دست آورد! سنسور پیشرفته ای که در ساخت این مدل ماوس به کار رفته باعث شده تا سرعت ردیابی آن به عدد 650IPS رسیده است! با توجه به شتاب 50G که در اختیار دارد نیز می تواند گیمرها را یک قدم جلوتر از رقیبان خود قرار دهد!

بررسی ماوس ایسوس Harpe Ace Aim Lab Edition

کفی های تفلونی و سوئیچ های ROG Micro

مهندسان و طراحان شرکت ایسوس پس از بررسی ها و انجام آزمایش های گوناگون به این نتیجه رسیدند که میزان روان بودن و راحتی ماوس تاثیر مستقیمی بر روی میزان عملکرد و سرعت کاربر داشته و به همین دلیل در ساخت ماوس گیمینگ بی سیم ROG Harpe Ace Aim Lab Edition از پایه های 100 درصد تفلون استفاده کرده اند. کفی تعبیه شده در این مدل ماوس نسبت کفی به دیگر ماوس های بازار سطح صاف تری (25 درصد بیشتر) برخوردار بوده و از دیگر ویژگی های این نوع کفی ها نیز می توان به حرکت روان بر روی سطوح مختلف اشاره کرد. لازم به ذکر است که کفی های تعبیه شده در این ماوس توسط مهندسان و طراحان شرکت ایسوس ساخته شده است! از دیگر ویژگی ها و قابلیت های مهم و مثبتی که شرکت ایسوس در طراحی ماوس گیمینگ بی سیم ROG Harpe Ace Aim Lab Edition مورد استفاده قرار داده است می توان به سوئیچ های باکیفیت و مقاوم اشاره کرد. سوئیچ های استفاده شده در این مدل ماوس از نوع ROG Micro بوده که همانند کفی ماوس توسط مهندسان و طراحان شرکت ایسوس ساخته شده است. این نوع سوئیچ با توجه به عمر بالایی که در اختیار دارد (70 میلیون کلیک) می تواند برای استفاده تا چندین سال بهترین و مناسب ترین گزینه باشد! در آخر باید به این نکته اشاره کرد که این مدل ماوس از حافظه آنبرد به منظور ذخیره تنظیمات برخوردار بوده و با توجه به سازگاری با نرم افزار اختصاصی شرکت ایسوس (Armoury Crate) و فناوری Asus Aura این امکان به کاربر داده می شود تا نورپردازی ماوس را با سایر محصولات شرکت ایسوس سینک (همگام سازی) کرده و از نورپردازی یکدست بهره مند شود!

منبع: rtings