هدست های سری ROG شرکت نام آشنا و معروف ایسوس را می توان یکی از برترین هدست های موجود در دنیای گیمینگ محسوب کرد. این سری از هدست ها به دلیل برخورداری از قابلیت ها و ویژگی های رده بالا می توانند تمامی خواسته ها و نیازهای یک گیمر را بی نیاز کرده و لذت انجام بازی های ویدئویی را برای آن ها به ارمغان بیاورند! در این مقاله با بررسی یکی از هدست های سری ROG ایسوس در کنار شما خواهیم بود. هدست مد نظر ما جهت بررسی با عنوان ROG Delta S Animate روانه بازارهای جهانی شده است. این مدل هدست گیمینگ دارای گوشی های D شکل بوده که موجب می شود تا بدون هیچ گونه مزاحمتی بر روی گوش قرار گرفته و با سوار شدن به صورت کامل بر روی گوش می تواند از شنیدن صدای اضافی موجود در محیط جلوگیری کند. از دیگر ویژگی های مهم و مثبتی که ایسوس در ساخت این مدل هدست استفاده کرده می توان به پنل های مجهز به LED، فناوری MQA، میکروفون حساس، قابلیت پخش صدای سه بعدی، نمایشگر انحصاری AniMe Matrix، داک صدای چهارگانه از نوع ESS 9281 و ... اشاره کرد. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر هدست گیمینگ ROG Delta S Animate ایسوس خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

هدست گیمینگ ایسوس ROG Delta S Animate

راحتی بیش از حد!

ASUS در ساخت هدست گیمینگ ROG Delta S Animate از 2 نوع بالشتک استفاده شده که به صورت چرمی و ابری طراحی شده اند. این ویژگی نیز به کاربر این امکان را می دهد تا بر اساس راحتی اقدام به انتخاب نوع بالشتک مد نظر خود کند. در ساخت گوشی های این هدست نیز از طراحی D شکل استفاده شده که علاوه بر بالا رفتن میزان جذابیت باعث شده تا هدست ارگونومیک بودن خود را تا حد زیادی افزایش دهد. در ضمن این نوع گوشی ها با توجه به طراحی خاصی که در اختیار دارند قادر به هماهنگی بیشتر با گوش و سر داشته و نسبت به گوشی های بیضی شکل هدست های رایج می توانند راحتی بیشتری را برای کاربر داشته باشند. از دیگر ویژگی گوشی های D شکل این مدل هدست نیز می توان به کاهش 20 درصدی تماس با پوست کاربر اشاره کرد. مزیت های این طراحی بی شمار بوده و رسیدن مستقیم سیگنال های صدا با کم ترین افت کیفیت از مهم ترین مزیت گوشی های D شکل محسوب می شود. ایسوس با اضافه کردن گوشی هایی که دارای پنلی که مجهز به چراغ های LED هستند نیز توانسته میزان جذابیت هدست گیمینگ ROG Delta S Animate را تا چندین برابر بیشتر کند. تعداد چراغ های استفاده شده بر روی این گوشی برابر 245 عدد LED بوده و با توجه به حساسیت بالایی که به صدا دارند می توانند بر حسب صدای در حال پخش اقدام به نمایش نورپردازی کنند! کلیدهای کنترلی به منظور کنترل راحت و بدون دردسر هدست اضافه شده و با توجه به برخورداری از میکروفون حساس و باکیفیت بر روی کاپ چپ این امکان را خواهید داشت تا با استفاده از آن به مکالمه با دوستان خود بپردازید!

هدست گیمینگ ایسوس ROG Delta S Animate

مبدل دیجیتال به آنالوگ و فناوری های کاربردی!

مبدل دیجیتال به آنالوگ و یا همان مبدل DAC از ویژگی های مهم و مثبت استفاده شده در هدست گیمینگ ROG Delta S Animate محسوب می شود. این مبدل از نوع ESS 9281 بوده و از فناوری QUAD DAC بهره مند شده است. این فناوری وظیفه پردازش صدا بدون افت کیفیت و نقص را بر عهده دارد. از دیگر وظیفه های مبدل استفاده شده (مبدل های 4 گانه) در هدست گیمینگ ROG Delta S Animate ایسوس می توان به پردازش بخش هایی از طیف فرکانس صدا (فرکانس پایین، فرکانس متوسط، فرکانس بالا و فرکانس فوق بالا) اشاره کرد. با ترکیب شدن فرکانس های صدا با یکدیگر شاهد پخش صدای 130 دسی بل خواهیم بود! در نتیجه می توان گفت که کاربر هنگام انجام بازی های ویدئویی قادر به شنیدن ریزترین و جزئی ترین صداها با شفافیت و وضوح بالا خواهد بود. از دیگر قابلیت ها و امکانات مثبت و مهم استفاده شده در هدست گیمینگ ایسوس مدل ROG Delta S Animate می توان به SNR (نسبت سیگنال به نویز) اشاره کرد. با بالا بودن میزان SNR در هدست نیز این امکان را خواهید داشت تا فاصله، محل قدمها و شلیک های دشمنان را تشخیص داده و اقدام به نابودسازی آن ها کنید! فناوری های دیگری نیز در هدست گیمینگ ROG Delta S Animate استفاده شده که شامل فناوری رندر MQA و فناوری Hyper Grounding می شود.

فناوری رندر MQA: فناوری MQA و یا همان Master Quality Authenticated از شناخته شده ترین و معتبرترین فناوری هایی است که به منظور پخش صدای ضبط شده با جزئیات فراوان و کیفیت استودیویی استفاده می شود. این فناوری با توجه به قابلیت برقراری با سیگنال MQA Core می تواند صدایی باور نکردنی همراه با نهایت کیفیت را برای کاربر به وجود آورد!

فناوری Hyper Grounding: فناوری Hyper-Gounding از دیگر امکاناتی است که شرکت ایسوس در طراحی و ساخت هدست گیمینگ ROG Delta S Animate مورد استفاده قرار داده است! این فناوری از نمونه فناوری های اختصاصی سری محصولات ایسوس (ROG) است تا کاربر هنگام استفاده از این سری محصولات با چالش هایی همچون صداهای اضافی محیطی و صداهای بی کیفیت روبرو نشود! این فناوری با توجه به برخورداری از طرح چیدمان خاص و PCB چند لایه قادر به برطرف کردن مشکلات رایج هدست ها خواهد بود!

میکروفون باکیفیت و حساس یکی دیگر از امکانات مثبت و مهم استفاده شده در هدست گیمینگ ROG Delta S Animate ایسوس محسوب می شود. شرکت ASUS در طراحی این مدل هدست از یک میکروفون حساس بر روی گوشی سمت چپ استفاده کرده است. از ویژگی ها و قابلیت های موجود میکروفون تعبیه شده در این مدل هدست می توان به فناوری حذف نویز، حساسیتی برابر با -40 دسی بل و فرکانس پاسخگویی از 100 تا 10 هزار هرتز اشاره کرد. حساسیت -40 دسی بل می تواند تمامی صحبت های کاربر را برای طرف مقابل به صورت کاملا شفاف و واضح ارسال کند. میکروفون تعبیه شده در این هدست با توجه به کیفیت و حساسیت بالایی که دارد شما را قادر می سازد تا برای مکالمه با دوستان خود هنگام تماس های تصویری و یا چت روم های بازی با هیچ چالشی روبرو نشوید. قابلیت حذف صداهای اضافی محیط نیز باعث می شود تا صدای شما به صورت شفاف و بدون صدای اضافی به طرف مقابل انتقال یابد. در ضمن قابلیت حذف سر و صدای پس زمینه با کمک هوش مصنوعی انجام می پذیرد.

هدست گیمینگ ایسوس ROG Delta S Animate

مجهز به درایورهای باکیفیت!

درایورهای 50 میلی متری نیز از دیگر امکاناتی است که شرکت ایسوس در ساخت هدست گیمینگ ROG Delta S Animate استفاده کرده است! درایور استفاده شده در این مدل هدست از نوع ASUS Essence بوده و قادر است صدای تولید شده را علاوه بر تفکیک صدا در انواع فرکانس ها (بالا، متوسط و بالا) موجب پایین آمدن تداخل بین دامنه های فرکانس شود! در نتیجه این ویژگی می تواند صدایی با بالاترین وضوح را به ارمغان بیاورد! در ضمن درایورهای این مدل هدست از امپدانس 32 اهم و فرکانس پاسخ گویی از 20 تا 40 هزار هرتز برخوردار است. این ویژگی نیز باعث می شود تا صداهای تولید شده در هدست از کیفیت بالایی برخوردار باشند. از ویژگی ها و قابلیت های مهم و مثبتی که هدست گیمینگ ROG Delta S Animate ایسوس که به منظور بالا بردن کیفیت هر چه بیشتر محتوای در حال پخش اضافه شده می توان به برخورداری از فناوری صدای فراگیر 7.1 کاناله اشاره کرد که به صورت مجازی اضافه شده است. با این قابلیت می توان گفت که قادر خواهید بود به قابلیت تفکیک صداهای دور و نزدیک دست پیدا کرده و از مکان دقیق دشمنان خود در بازی باخبر شوید! صدای 7.1 کاناله می تواند شما را یک قدم از دشمنان خود جلو انداخته و پیروزی شما را تضمین کند! در واقع این قابلیت به شما این امکان را خواهد داد تا در هنگام انجام بازی های ویدئویی همچون COD، God of War، PUBG، GTA 5.0 و ... صدای پا و جهت شلیک را شناسایی کرده و به موقعیت هایی که دشمنانتان در آن قرار دارند آگاهی پیدا کرده و نسبت به نابود سازی آن ها اقدام کنید. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که هدست گیمینگ ROG Delta S Animate ایسوس از ویژگی های دیگری همچون کلیدهای کنترلی (جهت کنترل میزان صدا و قطع/وصل کردن میکروفون)، نرم افزار اختصاصی (قابلیت شخصی سازی نورپردازی و دیگر تنظیمات هدست به همراه ذخیره آن ها) و وزن 310 گرمی اشاره کرد!

منبع: digitaltrends