گیمرهای حرفه ای معمولا مدت زمان زیادی را صرف انجام بازی های ویدئویی می کنند. از لوازم جانبی ضروری گیمرهای حرفه ای که می تواند راحتی بیش از حد انجام بازی های ویدئویی را به وجود آورد می توان به صندلی کیمینگ اشاره کرد. اگر صندلی استفاده شده به صورت استاندارد طراحی نشده باشد علاوه بر پایین آمدن میزان مهارت، باعث بروز دردهای عضلانی و خستگی های مفرط نیز خواهد شد! صندلی هایی که مخصوص استفاده گیمرها ساخته می شوند از ویژگی ها و قابلیت هایی برخوردار هستند که می تواند از دردهای مختلف و یا خستگی های مفرط جلوگیری کرده و قادر است میزان مهارت و عملکرد بازیکن را نیز تا حد زیادی بالا ببرد! شرکت ایسوس از نمونه تولید کنندگان انواع مختلف صندلی های گیمینگ محسوب می شود. این شرکت علاوه بر تولید سخت افزارها و لوازم جانبی گیمینگ مشغول تولید صندلی نیز است! ROG Chariot SL300C RGB از نمونه صندلی های گیمینگی است که توسط مهندسان و طراحان شرکت ایسوس ساخته شده است. فوم هایی که در ساخت این صندلی گیمینگ استفاده شده علاوه بر تراکم دارای چگالی بسیار بالایی نیز بوده تا کاربر از راحتی بی نظیری برخوردار شود! قابلیت تنظیم نقاط مختلف نیز از دیگر ویژگی های این صندلی محسوب شده که کاربر با تنظیم آن می تواند راحتی خود را به وجود آورد! در ضمن طراحان ایسوس با اضافه کردن روکش تنفس پذیر نیز توانسته اند علاوه بر بالا بردن میزان مقاومت، از تعریق بدن نیز جلوگیری کنند! در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر صندلی گیمینگ ROG Chariot SL300C RGB ایسوس خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

بررسی صندلی گیمینگ ایسوس Chariot SL300C

طراحی شده برای استفاده طولانی مدت!

ارگونومیک بودن طراحی اولین و مهم ترین ویژگی هایی که می بایست یک صندلی گیمینگ حرفه ای در اختیار داشته باشد. این ویژگی باعث می شود تا کاربر بدون جابجایی که به منطور کاهش درد و خستگی انجام می پذیرد به انجام بازی های خود ادامه دهد. صندلی گیمینگ ROG Chariot SL300C RGB نیز از این ویژگی برخوردار بوده تا به کاربر این امکان را بدهد که پس از استفاده طولانی مدت از این صندلی با هیچ چالشی روبرو نشود. از دیگر ویژگی های طراحی شده این مدل صندلی نیز می توان به بالشتک هایی اشاره کرد که در قسمت بالایی و انتهایی صندلی تعبیه شده اند تا کاربر در ناحیه گردن و کمر خود با هیچ دردی روبرو نشود. طراحان این مدل صندلی با توجه به استفاده از روکش تنفس پذیر PU توانسته اند یکی از مقاوم ترین صندلی های شرکت ایسوس را طراحی کنند. در قسمت زیرین صندلی نیز شاهد چرخ های استانداردی هستیم که همانند دیگر قسمت های صندلی از کیفیت بالا و استانداردهای لازم برخوردار بوده تا قادر باشد مدت زمان زیادی بدون هیچ مشکل خاصی برای کاربر کارایی داشته باشد. چرخ های موجود با توجه به طراحی حرفه ای که دارند می توانند نیروی وارده در اثر نشستن را به خوبی کنترل کرده و قابلیت چرخش 360 درجه ای را در اختیار کاربر قرار دهند. طراحی این صندلی به رنگ مشکی همراه با نورپردازی RGB بوده و توانسته چهره جذابی به صندلی اضافه کند. از دیگر ویژگی های طراحی این مدل صندلی نیز می توان به لوگوی اصلی سری محصولات ROG ایسوس اشاره کرد که در قسمت بالایی و انتهایی پشتی اضافه شده که موجب شده تا میزان جذابیت صندلی تا حد زیادی بیشتر شود. در ضمن با توجه به قابلیت تنظیم نقاط مختلف صندلی (دسته ها، ارتفاع و پشتی) می توان گفت که با یکی از راحت ترین صندلی های بازار روبرو هستیم.

بررسی صندلی گیمینگ ایسوس Chariot SL300C

مجهز به دسته های قابل تنظیم و تکیه گاه متحرک!

از طراحی های مثبت و مهم صندلی گیمینگ ROG Chariot SL300C RGB ایسوس می توان به دسته های استاندارد و قابل تنظیم اشاره کرد. طراحی دسته های این مدل صندلی همانند دیگر نقاط صندلی از طراحی ارگونومیک بهره مند است. کاربر هنگام استفاده از دسته های آن قادر خواهد بود آن را در 4 جهت اصلی (چپ و راست؛ بالا و پایین، جلو و عقب و یا چرخش حول محور پایه دسته) حرکت دهد! قابلیت تنظیم دسته این امکان را به کاربر خواهد داد تا قادر باشد دسته های صندلی را متناسب با قرار گیری راحت دستان خود تغییر بدهد. این ویژگی بیشتر برای PC گیمرها مفید بوده تا هنگام استفاده از ماوس و کیبورد راحتی و تسلط کامل را داشته باشند. با تنظیم درست و استاندارد دسته های صندلی می توانید از فشار وارده در بین بازو و آرنج را کاهش داده و از اثرات مخرب آن نیز جلوگیری کنید! از دیگر طراحی هایی که در ساخت صندلی گیمینگ ROG Chariot SL300C RGB به منظور راحتی کاربر استفاده شده می توان به تکیه گاه و پشتی متحرک اشاره کرد. شرکت ASUS جهت تنظیم زاویه تکیه گاه، این مدل صندلی را مجهز به اهرمی کرده که در زیر صندلی تعبیه شده است. کاربر با چرخاندن اهرم تعبیه شده در زیر صندلی می تواند اقدام به تغییر زاویه تکیه گاه از 85 تا 155 درجه کند. این ویژگی به کاربر این امکان را خواهد داد تا زاویه متناسب با راحتی خود را تنظیم کرده و با آسایش خاطر از صندلی استفاده کند. کاربر علاوه بر امکان تنظیم تکیه گاه این امکان را نیز خواهد داشت تا با تنظیم ارتفاع صندلی نیز بتواند بهترین زاویه را برای خود به وجود آورد.

طراحان خوش ذوق صندلی گیمینگ ROG Chariot SL300C RGB جهت استراحت، اذیت نشدن و جلوگیری از خستگی گردن کاربر از بالشتک های مخصوص در قسمت بالایی و انتهایی صندلی استفاده کرده اند. بالشتک استفاده شده در قسمت بالایی صندلی با توجه به جنس نرم و مرغوبی که در اختیار دارد این امکان را به کاربر می دهد تا در هنگام نیاز برای تکیه دادن سر خود از آن استفاده کنید. از ویژگی های موجود در بالشتک تعبیه شده نیز می توان به قابلیت تنظیم با فرم گردن کاربر و انعطاف پذیری به همراه قابلیت جداسازی اشاره کرد. لازم به ذکر است با توجه به قابلیت تنظیم که بالشتک در اختیار دارد به شما این امکان را می دهد تا بتوانید ارتفاع آن را بر حسب راحتی و متناسب با قد خود آن را تنظیم کنید! تکیه گاه ستون فقرات نیز همانند بالشتک تعبیه شده جهت راحتی کاربر اضافه شده و با توجه به قابلیت تنظیم این امکان به کاربر داده شده تا بر حسب راحتی خود ارتفاع آن را تنظیم کرده و به راحتی ایده آل دست پیدا کند!

بررسی صندلی گیمینگ ایسوس Chariot SL300C

نورپردازی و چرخ های استاندارد!

مهندسان و طراحان خوش ذوق شرکت ایسوس در ساخت صندلی گیمینگ ROG Chariot SL300C RGB جهت بالا بردن میزان جذابیت و زیبایی از نورپردازی حرفه ای استفاده کرده اند! نورپردازی استفاده شده از نوع RGB بوده که در قسمت بالایی صندلی تعبیه شده و در هر دو طرف صندلی قابل مشاهده خواهد بود. از ویژگی هایی که نورپردازی تعبیه شده در می توان به بهره مندی از افکت های مختلف و قابلیت کنترل آن ها اشاره کرد. شرکت ایسوس جهت تامین انرژی مورد نیاز نورپردازی جهت روشن شدن نیز از یک پاوربانک قابل حمل استفاده کرده است! این مدل از صندلی دارای پایه ها و چرخ های استاندارد 64 میلی متری باکیفیت از جنس پلی اورتان نیز است. چرخ های تعبیه شده با توجه به طراحی حرفه ای که دارند می توانند نیروی وارده در اثر نشستن را به خوبی کنترل کنند. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که صندلی گیمینگ ROG Chariot SL300C RGB ایسوس از ابعاد 730x730x1260-1350 میلی متر و وزن مناسب بوده که علاوه بر اشغال فضای کم می تواند حمل و نقل آسان را نیز برای کاربر به ارمغان بیاورد!

منبع: geekculture