برای آن دسته از کاربرانی که به دنبال راحتی بیش از حد هستند تا در هنگام انجام بازی های ویدئویی یا فعالیت های دیگر با هیچ مشکل و چالشی روبرو نشوند، استفاده از صندلی های گیمینگ را پیشنهاد می کنیم! این نوع صندلی به دلیل راحتی بیش از حدی که در اختیار دارد امکان نشستن طولانی مدن بدون مشکل را برای کاربران فراهم خواهد کرد! در میان تولید کنندگان صندلی های گیمینگ، ایسوس را می توان یکی از برترین و حرفه ای ترین برندها معرفی کرد که به دلیل طراحی و ساخت محصولات رده بالا و استاندارد توانسته طرفداران زیادی را در سراسر دنیا به دست آورد. در این مقاله به بررسی یکی از نمونه محصولات تولیدی رده بالای شرکت ایسوس را داریم که با عنوان صندلی گیمینگ ROG Chariot Core روانه بازارهای جهانی شده است!

معرفی صندلی گیمینگ ایسوس EOG Chariot Core

این مدل صندلی گیمینگ ایسوس طراحی کاملا ارگونومیک داشته و با توجه به بالشتک کمری و طراحی برآمده قسمت بالایی باعث می شود تا کاربر هنگام استفاده از صندلی دچار آسیب های جدی نشود! با وجود سازگاری از قابلیت تنظیم دسته ها در 4 جهت مختلف (4D) و قابلیت تنظیم پشتی می توان گفت که کاربر می تواند به صورت دستی راحتی بیش از حد خود را به دست آورد! در ضمن با توجه به جنس مرغوبی که از فوم با چگالی بالا و چرم باکیفیت تشکیل شده نیز علاوه بر ایجاد راحتی زیاد قادر است هوای مطبوع را به ارمغان بیاورد! از دیگر ویژگی های مهم و مثبت استفاده شده در این مدل صندلی نیز می توان به بدنه تمام فولادی، بالابر گازی کلاس 4 و پایه های استاندارد اشاره کرد. در ادامه مطلب با بررسی بیشتر و تخصصی تر صندلی گیمینگ ROG Chariot Core ایسوس خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

معرفی صندلی گیمینگ ایسوس EOG Chariot Core

راحتی بیش از حد با صندلی گیمینگ!

از عواملی که باعث می شود تا صندلی گیمینگ از راحتی بسیار زیاد بهره مند شود می توان به مواد اولیه تشکیل دهنده آن اشاره کرد. مواد اولیه ای که مهندسان و طراحان ایسوس در ساخت صندلی گیمینگ ROG Chariot Core مورد استفاده قرار داده اند می توان به فوم های باکیفیت با چگالی بالا و چرم PU اشاره کرد که از دوام بسیار بالایی برخوردار هستند! مواد اولیه ای که در ساخت این مدل صندلی استفاده شده باعث می شود تا کاربر علاوه بر احساس راحتی بسیار زیاد از امکان تمیز کردن آسان نیز بهره مند باشد! بدنه نیز همچون دیگر نقاط صندلی از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار است! بدنه صندلی گیمینگ ROG Chariot Core از یک قاب تمام فولادی تشکیل شده تا برای استفاده تا سالیان سال بهترین و مناسب ترین گزینه باشد! با وجود بالشتک های قابل تنظیمی که در قسمت بالایی و انتهایی صندلی تعبیه شده نیز می توان گفت که کاربر با تکیه دادن کمر و سر خود می تواند از بروز آسیب های جدی جلوگیری کند! قابلیت تنظیم نقاط مختلف از جمله دسته ها، پشتی و ارتفاع نیز می تواند راحتی استفاده از صندلی را تا چندین برابر بیشتر کند! در قسمت پشتی صندلی نیز از یک بند پارچه ای استفاده شده تا کاربر برای آویزان کردن کیف، کوله پشتی و ... تا 2 کیلوگرم با هیچ مشکلی روبرو نشود! ابعاد 730x730x1260-1350 میلی متر و وزن 25.2 کیلوگرم نیز از دیگر ویژگی های ساختاری صندلی گیمینگ ROG Chariot Core ایسوس محسوب می شود!

معرفی صندلی گیمینگ ایسوس EOG Chariot Core

قابلیت تنظیم نقاط مختلف صندلی!

از طراحی های مثبت و مهم صندلی گیمینگ ROG Chariot Core می توان به دسته های استاندارد و قابل تنظیم اشاره کرد. طراحی دسته های این مدل صندلی همانند دیگر نقاط صندلی از طراحی ارگونومیک بهره مند است. کاربر هنگام استفاده از و هنگام تنظیم دسته های آن قادر خواهد بود آن را در 4 جهت اصلی (چپ و راست؛ بالا و پایین، جلو و عقب و یا چرخش حول محور پایه دسته) حرکت دهد! قابلیت تنظیم دسته این امکان را به کاربر خواهد داد تا قادر باشد دسته های صندلی را متناسب با قرار گیری راحت دستان خود تغییر بدهد. این ویژگی بیشتر برای PC گیمرها مفید بوده تا هنگام استفاده از ماوس و کیبورد راحتی و تسلط کامل را داشته باشند. با تنظیم درست و استاندارد دسته های صندلی می توانید از فشار وارده در بین بازو و آرنج را کاهش داده و از اثرات مخرب آن نیز جلوگیری کنید! از دیگر طراحی هایی که در ساخت صندلی گیمینگ ROG Chariot Core به منظور راحتی کاربر استفاده شده می توان به تکیه گاه و پشتی متحرک اشاره کرد.
شرکت ASUS به منظور ایجاد راحتی بیشتر برای کاربر در ساخت صندلی گیمینگ ROG Chariot Core از این قابلیت استفاده کرده است. این ویژگی نیز به منظور جلوگیری از ناراحتی که در هنگام نشستن به وجود می آید اضافه شده است. با خارج کردن صندلی از حالت قفل و تنظیم کردن زاویه پشتی آن از 85 تا 155 درجه (بر حسب راحتی) می توانید به راحتی کامل استفاده از این صندلی برسید! برای برخورداری از این قابلیت می بایست از اهرمی که در قسمت زیرین صندلی تعبیه شده است استفاده نمایید. در ضمن شرکت ایسوس به منظور ایجاد این قابلیت از یک پیستون باکیفیت و جک گازی مخصوص بهره برده و برای تغییر سطح مقاومت پشتی از یک پیچ چرخان در قسمت زیرین صندلی استفاده کرده است. با استفاده از این پیچ قادر خواهید بود در هنگام تغییر دادن زاویه صندلی سطح مقاومت آن را نیز کم و یا زیاد کنید.

معرفی صندلی گیمینگ ایسوس EOG Chariot Core

بالشتک های کاربردی و چرخ های استاندارد!

تکیه گاه ستون فقرات نیز از دیگر ویژگی های طراحی صندلی گیمینگ ROG Chariot Core محسوب می شود. طراحان شرکت ASUS جهت پشتیبانی صندلی از ستون فقرات کاربر، در ساخت آن از تکیه گاه مخصوصی استفاده کرده اند. با توجه به بهره مندی از تکیه گاه ستون فقرات این امکان را خواهید داشت تا مدت زمان زیادی بدون نگرانی بابت خستگی و آسیب های جدی ناشی از نشستن زیاد، مشغول بازی کردن باشید! در ضمن طراحان ASUS به منظور جلوگیری از گرفتگی احتمالی عضلات و دردهای ناشی، از یک بالشتک نرم در قسمت بالایی صندلی نیز استفاده کرده است. بالشتک تعبیه شده در صندلی گیمینگ ROG Chariot Core از فوم نرم ساخته شده و با توجه به ساختار بسیار نرمی که در اختیار دارد می تواند علاوه بر جلوگیری از وارد شدن آسیب های جدی به گردن، راحتی بیشتر را نیز فراهم کند! چرخ های استاندارد نیز از دیگر امکاناتی است که شرکت ایسوس در طراحی و ساخت صندلی گیمینگ ROG Chariot Core استفاده کرده است. چرخ های تعبیه شده همانند دیگر قسمت های صندلی از کیفیت بالا و استانداردهای لازم برخوردار بوده تا قادر باشد مدت زمان زیادی بدون هیچ مشکل خاصی برای کاربر کارایی داشته باشد. چرخ های موجود با توجه به طراحی حرفه ای که دارند می توانند نیروی وارده در اثر نشستن را به خوبی کنترل کرده و از قابلیت چرخش 360 درجه ای نیز برخوردار هستند. در آخر باید به این اشاره کنیم که چرخ های تعبیه شده دارای روکش PU بوده تا هنگام استفاده از صندلی علاوه بر مقاومت و دوام بیشتر از ایجاد سر و صدا نیز جلوگیری کند.

منبع: geekculture