در چند سال اخیر بازار کنسول های بازی دستی چنان رونقی گرفته که حتی برندهای معتبری مانند ایسوس هم قصد ورود به آن را دارند! این برند نام آشنای تایوانی اولین کنسول پرتابل خود را با نام کامل Asus ROG Ally معرفی کرده است و به نظر می رسد برای حضور قدرتمند در این بازار برنامه ریزی کرده است. کنسول بازی دستی ایسوس ROG Ally از چیپست های تازه معرفی شدۀ AMD Ryzen Z1 و Ryzen Z1 Extreme قدرت می گیرد و به مجموعه ای از امکانات رده بالا و جذاب مجهز شده است. بیایید به مشخصات این گجت جدید نگاه دقیق تری بیندازیم!

مشخصات کنسول بازی دستی ایسوس ROG Ally

مشخصات کنسول بازی دستی ایسوس ROG Ally

در حال حاضر مشخصات این دستگاه به صورت رسمی از جانب ایسوس منتشر نشده است؛ با این حال با مراجعه به گزارش های موجود در وب سایت های مرجع، می توان این مشخصات را گردآوری کرد. بر مبنای این گزارش ها، کنسول بازی دستی ایسوس ROG Ally به صفحه نمایش لمسی با سایز 7 اینچ مجهز است. این صفحه نمایش رزولوشن Full HD+ را ارائه می دهد و از نسبت تصویر 16:9 پشتیبانی می کند. همچنین نرخ نوسازی تصویر آن 120 هرتز اعلام شده است. به منظور محافظت از این نمایشگر، بر روی آن روکش گوریلا گلس Victus به کار رفته است.

کنسول بازی دستی ایسوس ROG Ally به صورت پیش فرض به سیستم عامل ویندوز 11 مجهز است. همان طور که اشاره کردیم، این دستگاه از لحاظ مدل پردازنده در دو نسخه عرضه شده است. نسخه اول از پردازنده AMD Ryzen Z1 قدرت می گیرد. این پردازنده دارای 6 هسته و 12 ترد است و با چهار واحد محاسباتی RDNA-3 به عنوان پردازنده گرافیکی تجمیع شده است.

در نسخه دوم از پردازنده AMD Ryzen Z1 Extreme استفاده شده است که نسبت به Z1 قدرتمندتر است. این پردازنده به 8 هسته و 16 ترد مجهز است و گرافیک مجتمع با آن از 12 واحد محاسباتیِ RDNA-3 بهره می برد.

هر دو نسخۀ کنسول بازی دستی ایسوس ROG Ally با کانفیگ حافظۀ 16 گیگابایت رم (از نوع DDR5) و 512 گیگابایت حافظه ذخیره سازی (از نوع PCIe 4.0 SSD) عرضه شده اند. ضمن اینکه یک درگاه کارت حافظه جانبی نیز برای این دستگاه ها تعبیه شده است و کاربران می توانند با قرار دادن کارت های microSD در آن حافظه ذخیره سازی کنسول خود را ارتقا دهند.

مشخصات کنسول بازی دستی ایسوس ROG Ally

دکمه پاور کنسول بازی دستی ایسوس ROG Ally کاربرد دو منظوره دارد و حسگر اثر انگشت با آن ادغام شده است. شاید برایتان جالب باشد که این کنسول پرتابل با Windows Hello نیز سازگاری دارد!

در زمینه امکانات ارتباطی باید گفت که کنسول بازی دستی ایسوس ROG Ally از وای فای 6E و بلوتوث برخوردار است و از اتصال وایرلس به خوبی پشتیبانی می کند. با این حال این کنسول با شبکه های 5G یا 4G LTE سازگاری ندارد.

ظرفیت دقیق باتری به کار رفته در اولین کنسول بازی دستی ایسوس هنوز اعلام نشده است؛ با این حال این شرکت اعلام کرده که شارژ کامل باتریِ این دستگاه تا 8 ساعت دوام می آورد. لازم به ذکر است که وزن کنسول ایسوس ROG Ally در حدود 608 گرم است و کاربران به سادگی می توانند آن را در تمام طول روز با خود به همراه داشته باشند.

مشخصات کنسول بازی دستی ایسوس ROG Ally

قیمت کنسول بازی دستی ایسوس ROG Ally

بر اساس آخرین گزارش ها قیمت کنسول پرتابل ایسوس ROG Ally چیزی بین 650 تا 700 دلار خواهد بود. به این ترتیب ایسوس ROG Ally می تواند به یک رقیب جدی برای استیم دک تبدیل شود و جایگاه این کنسول دستی پر طرفدار را با چالش مواجه کند!

منبع: gizmochina