ایسوس با توجه به تولید محصولات باکیفیت که از کاربری های مختلفی برخوردار هستند توانسته طرفداران زیادی در سراسر دنیا به دست آورد. از سری محصولات کاربردی و مهمی که به منظور اسمبل سیستم های کامپیوتری مورد استفاده قرار می گیرد می توان به مادربرد اشاره کرد. مادربردهای تولیدی شرکت ایسوس همچون سایر محصولاتش از تنوع زیادی برخوردار بوده و هر کدام از آن ها با هدف کاربری خاصی طراحی شده اند. در این مقاله با بررسی یکی از ماردبردهای تولیدی ایسوس PRIME H610M-C/PS D4 در کنار شما خواهیم بود که با هدف استفاده کاربری های اداری و تجاری طراحی شده است! طراحان این مادربرد با اضافه کردن قابلیت دفع حرارت، راهکارهای انتقال برق و قابلیت شخصی سازی به صورت هوشمند و مهم تر از همه قابلیت بهره مندی از تمام توان نسل 12 پردازندهای سری Core، Celeron و Pentium Gold شرکت نام آشنا و معتبر Intel توانستند یکی از کاربردی ترین و بهترین مادربردهای ایسوس را طراحی کنند. از دیگر ویژگی های مهم و مثبت استفاده شده در این مدل مادربرد می توان به قابلیت بهینه سازی مصرف انرژی اشاره کرد! در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر مادربرد PRIME H610M-C/PS D4 ایسوس خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

مادربرد ASUS PRIME H610M-C/PS D4

پشتیبانی از پردازند های نسل 12 اینتل و شبکه قدرتمند!

با توجه به اینکه مادربرد گیمینگ PRIME H610M-C/PS D4 در ابعاد 244x220 میلی متر و فرم فاکتور mATX عرضه شده، مشکلی برای نصب آن بر روی انواع کیس نخواهید داشت. شرکت ایسوس در این مادربرد از چیپست H610 اینتل بهره برده و دارای 1 عدد سوکت پردازنده از نوع LGA1700 است. شما می توانید از پردازنده های نسل 12 (Pentium Gold, Core, Celeron) شرکت Intel بر روی این مادربرد استفاده کرده تا تبدیل به مناسب ترین و بهترین مدل برای استفاده کاربری های اداری، تجاری و کاری شود! از ویژگی های استفاده شده در مادربرد PRIME H610M-C/PS D4 ایسوس می توان به برخورداری از 2 اسلات رم از نوع DIMM اشاره کرد. اسلات های موجود در این مادربرد قابلیت پشتیبانی از حافظه های DDR4 با ظرفیت حداکثر 64 گیگابایت را دارد. با توجه به بهره مندی از ویژگی یاد شده این امکان را خواهید داشت تا قادر باشید از حافظه های رم که دارای فرکانس های 3200/300/2933/2800/2666/2400/2133 هستند بر روی این مادربرد استفاده کنید. این مادربرد دارای پیکربندی حافظه 2 کاناله است و از فناوری XMP نیز پشتیبانی می کند. فناوری XMP به شما این امکان را می دهد تا بتوانید فرکانس کاری حافظه را متناسب با نیاز و توانایی سیستم تنظیم کنید.

از دیگر مشخصات این مدل مادربرد باید به مجهز بودن آن به 1 عدد اسلات PCI Express x16، 1 عدد کانکتور M.2 و 4 کانکتور ساتا 3.0 (برای نصب هارد دیسک و درایو نوری) اشاره کرد. در ضمن این مدل مادربرد دارای کارت صدا Realtek 7.1 Surrond HD Audio Codec است که قادر است صدایی شفاف، قدرتمند و 7.1 کاناله را به ارمغان می آورد. شما می توانید این مادربرد را از طریق 3 عدد جک 3.5 میلی متری موجود بر روی بدنه آن به انواع هدست و اسپیکرهای قدرتمند متصل کنید. کارت شبکه استفاده شده در این مدل مادربرد از نوع 1Gb Ethernet شرکت اینتل می باشد. این مادربرد عملکردی پایدار و ایمن در قالب شبکه های پرسرعت از خود نشان می دهد و امکان انجام بازی های گروهی با کیفیتی عالی را در اختیار شما قرار خواهد داد. از دیگر ویژگی های کارت شبکه استفاده شده می توان به قابلیت ارائه پهنای باند بی نظیر و سرعت انتقال داده عالی اشاره کرد.

مادربرد ASUS PRIME H610M-C/PS D4

دارای پورت ها و هدرهای متعدد!

شرکت ایسوس جهت ارتباط و متصل شدن انواع مانیتور، ماوس، کیبورد و ... از پورت ها و هدرهای متنوعی در ساخت مادربرد PRIME H610M-C/PS D4 استفاده کرده است. پورت ها تعبیه شده در این مدل از مادربرد شامل 2 عدد PS/2 (1 عدد جهت متصل کردن کیبورد و 1 عدد جهت متصل کردن ماوس)، پورت D-SUB (VGA)، پورت HDMI، پورت DisplayPort، 2 عدد پورت USB 2.0 (Type-A)، 2 عدد پورت USB 3.0 (USB 3.2 GEN 1)، پورت شبکه و پورت COM می شود. با برخورداری از پورت های تعبیه شده می توان گفت که شما برای ارتباط با لوازم جانبی کامپیوتر با هیچ چالشی روبرو نخواهید شد. لازم به ذکر است که در صورت استفاده از پردازنده های نسل 12 می توانید بوسیله پورت های یاد شده به رزولوشن 4K با نرخ به روز رسانی 60 هرتز دست پیدا کنید. کانکتورها و هدرهای تعبیه شده بر روی این مادربرد نیز شامل 4 عدد هدر USB 2.0، 2 عدد هدر USB 3.2 Gen 1، 1 عدد هدر فن سی پی یو 4 پین، 1 عدد هدر 4 پین فن Chassis، 1 عدد کانکتور 24 پین Main Power، 1 عدد کانکتور 8 پین +12V Power، 1 عدد هدر Clear CMOS، 1 عدد هدر Chassis Intrude، 1 عدد هدر COM، 1 عدد هدر Front Panel Audio (AAFP)، 1 عدد هدر COM debug، 1 عدد هدر LPT، 1 عدد هدر اسپیکر، 1 عدد هدر SPI TPM (14-1 pin) و 1 عدد هدر 10-1 pin System Panel می شود.

مادربرد ASUS PRIME H610M-C/PS D4

شرکت ایسوس به منظور کاهش میزان مصرف انرژی مادربرد ایسوس مدل PRIME H610M-C/PS D4 از فناوری EPU بهره برده است. این فناوری با کنترل و بهینه سازی مصرف انرژی به صورت اتوماتیک امکان کاهش مصرف انرژی را فراهم کرده و اقدام به ذخیره سازی انرژی با استفاده از حالت Away را برای شما به ارمغان میاورد. شرکت ایسوس به منظور انتقال پایدار و بی نقص برق به مادربرد گیمینگ PRIME H610M-C/PS D4 از ماژول VRM استفاده کرده است. ماژول VRM استفاده شده در این مدل مادربرد از نوع DIGI+ بوده که به دلیل تنظیم ولتاژ باکیفیت یکی از پرمصرف ترین ماژول ها به حساب می آید. این ماژول با توجه به تحت نظر گرفتن ولتاژ ورودی به صورت لحظه ای قادر است تنظیمات فرکانس و بهینه سازی انرژی را به صورت خودکار تغییر دهد! این شرکت همچنین به منظور حفاظت از اجزای تشکیل دهنده مادربرد از فناوری حفاظتی LANGuard استفاده کرده است. این فناوری علاوه بر محافظت از اجزای مادربرد و کمک به پایداری اتصال سیستم به شبکه، از قابلیت مقاوم سازی درگاه LAN در مقابل نوسان ولتاژ نیز برخوردار است. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که مادربرد ایسوس مدل PRIME H610M-C/PS D4 از قابلیت سازگاری با سیستم عامل هایی ویندوز 11 (64 بیت) و ویندوز 10 (64 بیت) نیز برخوردار است!

منبع: devicedb