شرکت ایسوس با طراحی و تولید PRIME H510M-K به کمک آن دسته از کاربرانی آمده است که به دنبال مادربردی هستند تا با آن به استفاده از نسل 10 و 11 پردازنده های اینتل بپردازند. این مدل مادربرد با توجه به قابلیت ها و ویژگی هایی که در ادامه مطلب به آن ها خواهیم پرداخت می تواند بهترین گزینه برای استفاده کارهای روزانه و عادی باشد. از قابلیت ها و ویژگی های مهم این مادربرد ایسوس می توان به سازگاری با سوکت LGA1200 و چیپست H510 اینتل، پورت ها و هدرهای متعدد، فناوری حفاظتی، سیستم خنک کننده، سیستم برق رسانی پایدار و ... اشاره کرد. ایسوس این مدل از مادربرد خود را با فرم فاکتور microATX و ابعاد مناسب طراحی کرده تا برای استفاده در اکثر سیستم ها مناسب باشد! کارت شبکه نیز از دیگر ویژگی های مهم PRIME H510M-K محسوب شده و با توجه به قدرت بالایی که در اختیار دارد می تواند پایدارترین اتصال را برای کاربر به ارمغان بیاورد. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل از مادربرد شرکت ASUS خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

مشخصات مادربرد ایسوس PRIME H510M-K

سیستم خنک کنندگی و حافظه!

طراحان شرکت ایسوس در ساخت مادربرد PRIME H510M-K از سیستم خنک کنندگی بسیار مناسب استفاده کرده اند! سیستم خنک کنندگی استفاده شده در این مدل مادربرد شامل هیت سینک PCH، یک عدد اسلات M.2، نرم افزار Fan Xpert، بایوس UEFI و هدرهای متعدد می شود. هیت سینک اضافه شده در این مدل مادربرد از ساختار ضخیم و حجم بزرگی برخوردار بوده که به پوشش فلزی پورت های ورودی/خروجی مادربرد اتصال داده شده اند. در ضمن هیت سینک PCH اضافه شده علاوه بر حجم بزرگ دارای مساحت گسترده ای نیز بوده تا قادر به دفع موثر حرارت ایجاد شده پردازنده های نسل جدید اینتل باشد! اسلات M.2 نیز جهت کمک به هیت سینک های اختصاصی اضافه شده تا به ایده آل کردن میزان حرارت اس اس دی های M.2 بپردازند. با این روش دیگر شاهد افت عملکرد و کارایی این نوع اس اس دی های نخواهیم بود. هدرهای اختصاص یافته جهت خنک سازی پردازنده نیز می تواند از موثرترین روش های خنک سازی قطعات محسوب شود.

ساختار حافظه دو کاناله و قابلیت پشتیبانی از 2 عدد ماژول حافظه رم DDR4 با حداکثر ظرفیت 64 گیگابایت از ویژگی های مثبتی است که مهندسان شرکت ایسوس در طراحی و ساخت مادربرد PRIME H510M-K استفاده کرده اند! با توجه به برخورداری از اسلات های M.2 با نسل سوم و چهارم PCIe قادر است عملکرد خیره کننده ای را برای گیمرهای حرفه ای به ارمغان بیاورد. در ضمن حداکثر فرکانس پشتیبانی شده این مدل مادربرد ایسوس در حالت اورکلاک برابر با 2300 مگاهرتز بوده و حداقل فرکانسی که توسط اسلات های DDR4 در حالت عادی پشتیبانی می شود نیز برابر با 2933 مگاهرتز است!  فرم فاکتور mATX و ابعاد 226x203 میلی متری که این مادربرد در اختیار دارد به شما این امکان را می دهد تا برای نصب بر روی انوع کیس های رایج با هیچ چالشی روبرو نشوید! پشتیبانی از فناوری X.M.P را نیز می توان یکی دیگر از ویژگی های مثبت مادربرد PRIME H510M-K محسوب کرد. این فناوری به شما این امکان را می دهد تا بتوانید فرکانس کاری حافظه را متناسب با نیاز و توانایی سیستم تنظیم کنید. در ضمن شرکت ASUS در طراحی و ساخت این مدل مادربرد گیمینگ از چیپست H510 شرکت اینتل بهره برده است. چیپست استفاده شده در این مدل از مادربرد دارای یک سوکت پردازنده از نوع LGA1200 بوده تا به شما این امکان را بدهد تا بتوانید از پردازنده های نسل 10 (Core, Pentium Gold, Celeron) و 11 (Core) اینتل بر روی سیستم خود استفاده کنید.

مشخصات مادربرد ایسوس PRIME H510M-K

اتصالات متعدد!

ASUS جهت ارتباط و متصل شدن انواع مانیتور، ماوس، کیبورد و ... از پورت ها و هدرهای متنوعی در ساخت مادربرد PRIME H510M-K استفاده کرده است. پورت ها تعبیه شده در این مدل از مادربرد شامل پورت HDMI، پورت D-Sub، دو عدد پورت USB 3.2 Gen 1 (2x Type-A)، چهار عدد پورت USB 2.0 (4x Type-A و یک عدد پورت PS/2 جهت متصل کردن ماوس و کیبورد می شود. با برخورداری از پورت های تعبیه شده می توان گفت که شما برای ارتباط با لوازم جانبی کامپیوتر با هیچ چالشی روبرو نخواهید شد. هدرهای تعبیه شده بر روی این مادربرد نیز شامل 1 عدد USB Type-C (USB 3.2 Gen 2)، 4 عدد USB 2.0 و 2 عدد USB 3.0 (USB 3.2 Gen 2) می شود. هدرها و کانکتورهای متعددی نیز در طراحی این مادربرد استفاده شده که شامل هدر 4-pin CPU Fan، هدر 4-pin Chassis Fan، یک عدد هدر USB 3.2 Gen 1 با قابلیت پشتیبانی از چهار عدد پورت USB 3.2 Gen 1، یک عدد هدر USB 2.0 با قابلیت پشتیبانی از دو عدد پورت USB 2.0، یک عدد هدر RGB، یک عدد هدر Clear CMOS، یک عدد هدر COM Port، یک عدد هدر Front Panel Audio (AAFP)، یک عدد هدر S/PDIF، یک عدد هدر Speaker، یک عدد هدر SPI TPM، یک عدد هدر 10-1 pin System Panel، یک عدد کانکتور 24-pin Main Power و یک عدد کانکتور 8-pin +12V Power می شود!

از دیگر ویژگی های استفاده شده در مادربرد PRIME H510M-K می توان به برخورداری از کارت شبکه قدرتمند اشاره کرد. کارت شبکه استفاده شده در این مدل مادربرد از نوع 1Gb Ethernet ساخت شرکت Intel می باشد. این مادربرد عملکردی پایدار و ایمن در قالب شبکه های پر سرعت از خود نشان می دهد و امکان انجام بازی های گروهی با کیفیتی عالی را در اختیار شما قرار خواهد داد. کارت صدا نیز یکی دیگر از امکانات تعبیه شده در این مدل از مادربرد بوده که به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید صدایی با بالاترین کیفیت را به دست آورید. کارت صدا استفاده شده در این مدل مادربرد از نوع ALC897/887 ساخت شرکت Realtek بوده و می تواند صدایی شفاف، قدرتمند و 7.1 کاناله را به همراه 24-Bit/192 kHz playback اشاره کرد. شما می توانید این مادربرد را از طریق 3 عدد جک 3.5 میلی متری موجود بر روی بدنه آن به انواع هدست و اسپیکرهای قدرتمند متصل کنید.

مشخصات مادربرد ایسوس PRIME H510M-K

راهکارهای کاهش مصرف انرژی!

شرکت ایسوس به منظور کاهش میزان مصرف انرژی مادربرد PRIME H510M-K از فناوری EPU بهره برده است. این فناوری با کنترل و بهینه سازی مصرف انرژی به صورت اتوماتیک امکان کاهش مصرف انرژی را فراهم کرده و اقدام به ذخیره سازی انرژی با استفاده از حالت Away را برای شما به ارمغان میاورد. شرکت ایسوس به منظور انتقال پایدار و بی نقص برق به مادربرد PRIME H510M-K از ماژول VRM استفاده کرده است. ماژول VRM استفاده شده در این مدل مادربرد از نوع DIGI+ بوده که به دلیل تنظیم ولتاژ باکیفیت یکی از پرمصرف ترین ماژول ها به حساب می آید. این ماژول با توجه به تحت نظر گرفتن ولتاژ ورودی به صورت لحظه ای قادر است تنظیمات فرکانس و بهینه سازی انرژی را به صورت خودکار تغییر دهد! این شرکت همچنین به منظور حفاظت از اجزای تشکیل دهنده مادربرد از فناوری حفاظتی LANGuard استفاده کرده است. این فناوری علاوه بر محافظت از اجزای مادربرد و کمک به پایداری اتصال سیستم به شبکه، از قابلیت مقاوم سازی درگاه LAN در مقابل نوسان ولتاژ نیز برخوردار است. در آخر باید به این نکته اشاره کرد که مادربرد PRIME H510M-K ایسوس از دیگر ویژگی ها و قابلیت هایی همچون چهار عدد پورت SATA III، یک عدد اسلات PCI Express X1 و نرم افزار اختصاصی (Armoury Crate) جهت دسترسی به تنظیمات کلی مادربرد برخوردار است!

منبع: asus