کاربرانی که قصد دارند تجربه انجام بازی های ویدئویی خود را با سطح جدیدی رسانده و میزان هیجان خود را افزایش دهند، استفاده از کارت گرافیک گیمینگ GeForce RTX 4080 16GB GDDR6X Noctua OC Edition را پیشنهاد می کنیم. این مدل کارت گرافیک به دست مهندسان و طراحان رده بالای شرکت ایسوس طراحی شده و با توجه به سیستم خنک کنندگی قدرتمند به همراه فناوری های روز دنیا قادر است بازی های ویدئویی شما را با بالاترین تنظیات گرافیکی به اجرا دربیاورد. این کارت گرافیک بر اساس معماری پیشرفته و قدرتمند شرکت انویدیا (Ada Lovelace) طراحی شده و قادر است گیم پلی بازی ها را با واقعی ترین حالت ممکن به تصویر بکشد! شرکت ایسوس سیستم خنک کنندگی این مدل کارت گرافیک را با همکاری شرکت Noctua طراحی کرده که قادر است سلامت قطعات داخلی را به صورت صد درصدی تضمین کند. با وجود شکل ظاهری متفاوت نسبت به دیگر کارت گرافیک ها نیز می تواند توجه کاربران زیادی را به سمت خود جلب کند! در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر کارت گرافیک گیمینگ GeForce RTX 4080 16GB GDDR6X Noctua OC Edition ایسوس خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

 

بررسی کارت گرافیمک ایسوس مدل GeForce RTX 4080 16GB Noctua OC Edition

مجهز به سیستم خنک کنندگی قدرتمند و معماری نوین شرکت انویدیا!

از ویژگی هایی که کارت گرافیک را تبدیل به قدرتمندترین و کارآمدترین بین سایر کارت گرافیک ها خواهد کرد می توان به سیستم خنک کنندگی کارآمد و قدرتمند اشاره کرد! ایسوس به همین دلیل در ساخت کارت گرافیک GeForce RTX 4080 16GB GDDR6X Noctua OC Edition از قدرتمندترین نوع سیستم خنک کنندگی بهره برده است! این سیستم متشکل از 2 عدد فن پرقدرت از نوع Noctua NF-A12x25، جدیدترین سیستم چرخش فن و طراحی حرفه ای به منظور خروج حرارت ایجاد شده می شود. لازم به ذکر است که این نوع فن ها نسبت به مدل های قبلی از قابلیت تبادل هوای بیشتری برخوردار بوده که موجب پایین آمدن میزان گرما و صدای کارکرد آن ها می شود! از دیگر ویژگی های سیستم دفع حرارت تعبیه شده در این مدل کارت گرافیک ایسوس می توان به هیت سینک های سفارشی و محفظه بخار می شود. ترکیب فن با هیت سینک های تعبیه شده توانسته اند قدرت سیستم دفع حرارت این مدل از کارت گرافیک را تا چندین برابر بیشتر کنند! با اضافه شدن محفظه اتاق بخار، پردازنده گرافیکی و ماژول های حافظه قادر خواهند بود گرمای ایجاد شده را با سرعت بالایی به لوله های موجود در هسته منتقل کرده و از بروز آسیب های جدی جلوگیری کنند. ASUS در ساخت این فن ها از قابلیت توقف چرخش در هنگام پایین بودن میزان دمای پردازنده گرافیکی (زیر 50 درجه سانتی گراد) بهره برده تا علاوه بر بی صدا کردن سیستم تان موجب پایین آمدن میزان مصرف انرژی نیز خواهد شد!

شرکت ASUS جهت بالا بردن میزان عملکرد و بازدهی بیشتر GeForce RTX 4080 16GB GDDR6X Noctua OC Edition را با استفاده از جدیدترین معماری گرافیکی انویدیا Ada Lovelace طراحی کرده است. این معماری قدرتمند توسط شرکت معتبر و نام آشنای Nvidia طراحی و جهت استفاده در کارت گرافیک های سری RTX 4000 تولید شده است. مصرف انرژی این معماری نسبت به معماری نسل قبلی (Ampere) تغییری نکرده و با توجه به قدرت 2 برابری که در اختیار دارد این امکان را به گیمرهای حرفه ای می دهد تا جهت اجرای سنگین ترین بازی های گرافیکی اقدام کنند! از دیگر ویژگی های معماری استفاده شده در این کارت گرافیک نیز می توان به چهارمین نسل از هسته های Tensor و سومین نسل از هسته های Ray Tracing اشاره کرد. کارت گرافیک ایسوس GeForce RTX 4080 16GB GDDR6X Noctua OC Edition دارای حافظه 16 گیگابایتی از نوع GDDR6X بوده و از قابلیت دستیابی به فرکانس 2595 مگاهرتزی (Boost Clock) در حالت پیش فرض و 2625 مگاهرتزی در حالت اورکلاک نیز بهره مند است!

 

بررسی کارت گرافیمک ایسوس مدل GeForce RTX 4080 16GB Noctua OC Edition

بهره مندی از پورت ها و فناوری های پیشرفته!

مجهز بودن به پورت های متعدد یکی دیگر از امکانات و قابلیت های کارت گرافیک گیمینگ GeForce RTX 4080 Noctua OC Edition ایسوس محسوب می شود. پورت های استفاده شده در این مدل از کارت گرافیک شامل سه عدد پورت Native DisplayPort 1.4a و دو عدد پورت Native HDMI 2.1a می شود. پورت های تعبیه شده در این کارت به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید از حداکثر 4 مانیتور به صورت همزمان خروجی تصویر بگیرد! این مدل کارت گرافیک با توجه به برخورداری از این ویژگی می تواند بهترین و مناسب ترین گزینه برای استودیوها، ادیتورها و گیمرها باشد. لازم به ذکر است که این مدل کارت گرافیک از رزولوشن حداکثر 7680x4320 پیکسل پشتیبانی می کند و قادر است تصاویری با وضوح Full HD، 4K و 8K را به شما ارائه دهد. ضمن اینکه این کارت گرافیک از باس حافظه 256 بیت و فرکانس حافظه 22.4 گیگابیت بر ثانیه بهره می برد. به این ترتیب هیچ گونه مشکلی برای اجرای پردازش های گرافیکی سنگین و اجرای بازی های روز با آن نخواهید داشت. کارت گرافیک GeForce RTX 4080 Noctua OC Edition از رابط PCI Express 4.0 برای اتصال به سیستم پشتیبانی می کند. این رابط در اکثر مادربردهای گیمینگ وجود دارد. بنابراین به سادگی می توانید از این کارت گرافیک بر روی یک مادربرد گیمینگ استفاده کرده و یک سیستم قدرتمند را راه اندازی کنید! شرکت ایسوس همچنین به منظور بالا بردن میزان بازدهی و عملکرد کارت کارت گرافیک گیمینگ GeForce RTX 4080 16GB GDDR6X Noctua از فناوری ها و ویژگی های انحصاری شرکت انویدیا بهره برده است! ویژگی های انحصاری انویدیا که در این مدل کارت گرافیک مورد استفاده قرار گرفته شامل Nvidia DLSS 3، Nvidia Reflex، Nvidia Encoder، Nvidia Broadcast، Nvidia Studio، Game Ready، Nvidia Ansel، Resizable BAR، Nvidia G-Sync، Virtual Reality، GeForce Experience و Ray Tracing می شود!

  • Nvidia Ansel: این مدل کارت گرافیک با توجه به برخورداری از فناوری NVIDIA Ansel قادر است امکان ضبط تصاویر حرفه ای و باکیفیت برای کاربر فراهم می شود. با استفاده از این فناوری تصاویر می توانید مورد نظر خود را با رزولوشن بی نظیر دامنه داینامیک بالا به همراه تصاویر 360 درجه ای ضبط کرده و با دیگران به اشتراک بگذارید!
  • Nvidia G-Sync: این فناوری وظیفه ارائه تصاویر روان همراه با نرخ به روز رسانی بالا را بر عهده داشته و به کاربر این امکان را می دهد بدون کوچک ترین پارگی و یا سکته تصویر مشغول انجام بازی های ویدئویی خود باشند!
  • Ray Tracing: از بنیادی ترین عناصری که باعث می شود تا کاربر هنگام انجام بازی از گرافیک سطح بالا برخوردار شده و از بازی کردن لذت ببرند می توان به فناوری رهگیری پرتو (Ray Tracing) اشاره کرد. شرکت ایسوس در طراحی و ساخت کارت گرافیک گیمینگ GeForce RTX 4080 16GB GDDR6X Noctua OC Edition از این فناوری بهره برده تا قادر به فراهم کردن رندرینگ باورپذیر و کاملا طبیعی و شبیه سازی رفتار فیزیکی نور باشد. از دیگر ویژگی های این فناوری نیز می توان به قابلیت نزدیک کردن جلوه های بصری و محیط انواع بازی ها اشاره کرد.
  • Nvidia Reflex: شرکت ASUS به فکر گیمرهای حرفه ای که به صورت آنلاین اقدام به انجام بازی های خود می کنند نیز بوده و با اضافه کردن ویژگی Nvidia Reflex توانسته تا حد زیادی نیاز آن ها را برطرف کند. در واقع این فناوری وظیفه همگام سازی پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی را برعهده داشته که باعث می شود تا صف رندر از بین رفته و فشار بر روی پردازنده مرکزی تا حد زیادی کاهش یابد!
  • Nvidia Broadcast: این فناوری به صورت نرم افزار در اختیار کاربر قرار می گیرد. Broadcast به صورت کاملا حرفه ای طراحی شده تا بتواند به شما قابلیت های قدرتمند هوش مصنوعی را ارائه کند. قابلیت هایی که این نرم افزار در اختیار کاربر خواهد گذاشت شامل قابلیت قاب وبکم به صورت خودکار، قابلیت حذف نویز میکروفون متصل شده، قابلیت افزایش کیفیت تصاویر و صدا می شود. پس بدون نگرانی بابت کیفیت، می توانید بهترین لحظات خود را در استریم بگذرانید!
  • Nvidia Studio: درایور اختصاصی Nvidia Studio وظیفه بهبود بخشیدن به راندمان کارت گرافیک در انوع مختلف نرم افزارهای تولید محتوا را بر عهده دارد. این ویژگی به لطف ترکیب شدن پردازنده های گرافیکی شرکت Nvidia با درایورهای اختصاصی انویدیا استودیو به وجود آمده و این امکان را به کاربر می دهد تا علاوه بر کنار گذاشتن موانع سخت افزاری، پایداری کارت گرافیک را نیز به طرز چشمگیری افزایش دهید!
  • DLSS 3.0: این ویژگی را می توان یکی از روش های فوق پیشرفته محسوب کرد که به منظور رندر گرفتن به کمک هوش مصنوعی مورد استفاده قرار می گیرد. DLSS 3.0 با استفاده از نسل چهارم هسته های Tensor اقدام به کاهش دادن نرخ فریم بدون از دست دادن کیفیت تصاویر کرده و به کاربر این امکان می دهد تا بتواند از بالاترین تنظیمات گرافیکی استفاده کند!
  • Resizable Bar: این ویژگی به شما این مکان را خواهد داد تا از قابلیت دسترسی به همه Frame Buffer موجود در GPU (پردازنده گرافیکی) برخوردار شده تا از به بالاترین عملکرد سیستم خود در حین انجام بازی های ویدئویی برسید!

 

بررسی کارت گرافیمک ایسوس مدل GeForce RTX 4080 16GB Noctua OC Edition

نرم افزارهای اختصاصی و ساخته شده بر اساس فناوری Auto-Extreme

تمامی کارت گرافیک های شرکت ASUS به منظور بهره مندی از عملکرد و کیفیت فوق العاده بوسیله پروسه های تمام خودکار مونتاژ و تولید می شوند. این نوع کارت گرافیک ها پس از گذراندن مراحل ذکر شده می توانند عملکرد خیره کننده ای را به ارمغان بیاورند! از مزایای خط تولید خودکار می توان به طراحی انحصاری، بهره مندی از لحیم کاری هوشمندانه بدون به وجود آمدن سطوح برنده در مدار و روش های کنترل کیفیت فوق پیشرفته اشاره کرد! شیوه Auto-Extreme نیز از دیگر ویژگی های مهم و مثبتی است که شرکت ASUS در طراحی و ساخت کارت گرافیک GeForce RTX 4080 Noctua مورد استفاده قرار داده است. کارت گرافیک با این شیوه توسط ماشین های دقیق و مهندسی شده تولید شده تا خیال کاربر را بابت خطاهای انسانی و دیگر مشکلات راحت کرده باشد. از مزایای این ویژگی نیز می توان به چندین مورد همچون بالا رفتن طول عمر، کیفیت، کارایی کارت گرافیک، جلوگیری از آسیب های زیست محیطی و مهم تر از همه پایین آمدن و صرفه جویی در زمینه مصرف انرژی اشاره کرد!

بررسی کارت گرافیمک ایسوس مدل GeForce RTX 4080 16GB Noctua OC Edition

ایسوس به منظور دسترسی آسان به تنظیمات کارت گرافیک گیمینگ GeForce RTX 4080 16GB Noctua از یک نرم افزار اختصاصی (GPU Tweak III) استفاده کرده است. کاربر با استفاده از این نرم افزار قادر خواهد بود به تنظیمات ولتاژ کارت، فرکانس حافظه و کلاهک هسته GPU دسترسی داشته باشد. در ضمن با توجه به قابلیت تنظیم 0 تا 100 این مدل کارت گرافیک توسط نرم افزار، این امکان را خواهید داشت تا با کمک آن بتوانید به حداکثر عملکرد کارت گرافیک دست پیدا کنید. از دیگر امکانات موجود در این نرم افزار نیز می توان به قابلیت اورکلاک راحت برای کاربران تازه کار، در اختیار گذاشتن متنوع ترین قابلیت ها برای کاربران حرفه ای، قابلیت متوقف کردن پردازش های جانبی و در اختیار گرفتن تمامی ظرفیت سخت افزاری سیستم جهت اجرای بازی های ویدئویی و نرم افزارهای سنگین به بهترین شکل ممکن اشاره کرد. از دیگر نرم افزارهایی که به منظور راحتی کاربر اضافه شده نیز می توان به QuantumCloud اشاره کرد! این نرم افزار کاربر را قادر می سازد تا بدون زحمت خاصی و با به اشتراک گذاشتن قدرت محاسباتی کارت گرافیک خود پول بیشتری کسب کنند. جهت دسترسی به درآمد کسب شده نیز می توان از طریق حساب های PayPal و یا WeChat اقدام کرد. لازم به ذکر است که طبق اعلام سایت اصلی شرکت ایسوس از ویژگی های مهم این نرم افزار می توان به قابلیت محافظت از حریم خصوصی کاربر اشاره کرد. در آخر باید به این نکته اشاره کرد که کارت گرافیک GeForce RTX 4080 16GB Noctua ایسوس از بایوس دوگانه نیز برخوردار است که جهت استفاده مجدد از کارت گرافیک در صورت به وجود آمدن مشکلات و خطاهای سیستمی و قابلیت انتخاب 2 حالت سایلنت (حالت بی صدا کردن فن ها) و Gaming (مخصوص بالا بردن عملکرد کارت) اضافه شده است!

منبع: asus