برند ایسوس یکی از برترین و پرآوازه ترین برندهایی است که بین کاربران سراسر دنیا به دلیل کیفیت و عملکرد بالا از محبوبیت بالایی برخوردار است. در این مقاله به بررسی و آشنایی با یکی از کارت گرافیک های سری 30 با شما همراه خواهیم بود که با عنوان Dual GeForce RTX 3060 Ti OC Edition توسط شرکت نام آشنای ایسوس طراحی و تولید شده است. این مدل کارت گرافیک از قدرتمندترین قابلیت ها برخوردار بوده تا کاربر برای اجرای نرم افزارهای سنگین گرافیکی و یا اجرای جدیدترین بازی های دنیا با هیچ گونه دردسر و چالشی روبرو نشود. ایسوس این مدل کارت گرافیک را همانند نسل های قبلی با شیوه Auto-Extreme طراحی کرده تا علاوه بر عملکرد بالا از صرفه جویی در مصرف انرژی نیز برخوردار باشد! سیستم خنک گنندگی قدرتمند که متشکل از فن های 2 گانه بوده از دیگر ویژگی های مثبت Dual GeForce RTX 3060 Ti OC Edition محسوب می شود. با وجود نوار ظریف نورپردازی به همراه فناوری ها و ویژگی های انحصاری انویدیا نیز می توان پی برد که با یکی از پیشرفته ترین و پرقدرت ترین کارت گرافیک های دنیا روبرو هستیم. در ادامه سعی داریم با بررسی بیشتر و تخصصی تر، قدرت واقعی این مدل از کارت گرافیک شرکت ASUS را برای شما به اثبات برسانیم، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید! در ضمن جهت دسترسی به دیگر مقاله هایی که در خصوص بررسی کارت گرافیک های گیمینگ و یا دیگر لوازم جانبی گیمینگ تولید شده اند می بایست به بخش اخبار و مقالات سایت شرکت ایده برتر پارسیان مراجعه کنید!

معرفی کارت گرافیک ایسوس RTX 3060 Ti OC

مجهز به جدیدترین نسل فن و فناوری Auto-Extreme

شرکت ایسوس در ساخت کارت گرافیک گیمینگ Dual GeForce RTX 3060 Ti OC Edition از 2 عدد فن پرقدرت از نوع AXIAL بهره برده است. پره های استفاده شده این مدل از کارت گرافیک ایسوس نسبت به مدل های قبلی از افزایش قابل ملاحظه ای برخوردار هستند! شرکت ایسوس به منظور کاهش میزان مصرف انرژی و میزان نویز از خاموشی خودکار فن ها استفاده کرده است. این ویژگی هنگام پایین آمدن مصرف برق کارت و پایین آمدن دمای GPU به زیر 50 درجه سانتیگراد فعال می شود. در ضمن شرکت ایسوس جهت دفع بهتر حرارت در قسمت پشتی کارت از بک پلیت محافظ استفاده کرده است. بک پلیت تعبیه شده با توجه به طراحی که در اختیار دارد، شیار تهویه بزرگی را ایجاد کرده و امکان خارج شدن هوای گرم بوسیله فن های موجود در داخل کیس را به وجود آورده است. کمک به سیستم خنک کنندگی از دیگر ویژگی های طراحی بک پلیت محسوب می شود. لازم به ذکر است شرکت ایسوس به منظور شخصی سازی کارت گرافیگ از سوئیچ Dual Bios بهره برده است.

تمامی کارت گرافیک های تولیدی شرکت ASUS به منظور بهره مندی از عملکرد و کیفیت فوق العاده بوسیله پروسه های تمام خودکار مونتاژ و تولید می شوند. این نوع کارت گرافیک ها پس از گذراندن مراحل ذکر شده می توانند عملکرد خیره کننده ای را به ارمغان بیاورند! از مزایای خط تولید خودکار می توان به طراحی انحصاری، بهره مندی از لحیم کاری هوشمندانه بدون به وجود آمدن سطوح برنده در مدار و روش های کنترل کیفیت فوق پیشرفته اشاره کرد!شیوه Auto-Extreme نیز از دیگر ویژگی های مهم و مثبتی است که شرکت ASUS در طراحی و ساخت کارت گرافیک گیمینگ Dual GeForce RTX 3060 Ti OC Edition مورد استفاده قرار داده است. کارت گرافیک با این شیوه توسط ماشین های دقیق و مهندسی شده تولید شده تا خیال کاربر را بابت خطاهای انسانی و دیگر مشکلات راحت کرده باشد. از مزایای این ویژگی نیز می توان به چندین مورد همچون بالا رفتن طول عمر، کیفیت، کارایی کارت گرافیک، جلوگیری از آسیب های زیست محیطی و مهم تر از همه پایین آمدن و صرفه جویی در زمینه مصرف انرژی اشاره کرد!

معرفی کارت گرافیک ایسوس RTX 3060 Ti OC

نرم افزارهای اختصاصی و قابلیت استریم حرفه ای!

ایسوس به منظور دسترسی آسان به تنظیمات کارت گرافیک گیمینگ Dual GeForce RTX 3060 Ti OC Edition از یک نرم افزار اختصاصی (GPU Tweak II) استفاده کرده است. کاربر با استفاده از این نرم افزار قادر خواهد بود به تنظیمات ولتاژ کارت، فرکانس حافظه و کلاهک هسته GPU دسترسی داشته باشد. در ضمن با توجه به قابلیت تنظیم 0 تا 100 این مدل کارت گرافیک توسط نرم افزار، این امکان را خواهید داشت تا با کمک آن بتوانید به حداکثر عملکرد کارت گرافیک دست پیدا کنید. از دیگر امکانات موجود در این نرم افزار نیز می توان به قابلیت اورکلاک راحت برای کاربران تازه کار، در اختیار گذاشتن متنوع ترین قابلیت ها برای کاربران حرفه ای، قابلیت متوقف کردن پردازش های جانبی و در اختیار گرفتن تمامی ظرفیت سخت افزاری سیستم جهت اجرای بازی های ویدئویی و نرم افزارهای سنگین به بهترین شکل ممکن اشاره کرد. یکی دیگر از نرم افزارهایی که به منظور راحتی کاربر اضافه شده نیز می توان به QuantumCloud اشاره کرد! این نرم افزار کاربر را قادر می سازد تا بدون زحمت خاصی و با به اشتراک گذاشتن قدرت محاسباتی کارت گرافیک خود پول بیشتری کسب کنند. جهت دسترسی به درآمد کسب شده نیز می توان از طریق حساب های PayPal و یا WeChat اقدام کرد. لازم به ذکر است که طبق اعلام سایت اصلی شرکت ایسوس از ویژگی های مهم این نرم افزار می توان به قابلیت محافظت از حریم خصوصی کاربر اشاره کرد. wtfast و XSplit نیز از دیگر نرم افزارهای اختصاصی شرکت ایسوس محسوب می شوند که وظیفه کاهش میزان پینگ، اجرای روان هنگام انجام بازی های ویدئویی و تجربه استریم باکیفیت را در اختیار دارند!
کارت گرافیک گیمینگ Dual GeForce RTX 3060 Ti OC Edition شرکت ایسوس با توجه به گرافیک فوق العاده ای که در اختیار دارد می تواند پخش زنده روان و بدون لگ را برای شما به ارمغان بیاورد. این ویژگی به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید یک استریم روان و کاملا حرفه ای داشته باشید. در ضمن این مدل از کارت گرافیک با برخورداری از ترکیب رمزگشایی و رمزگذاری نسل بعد می تواند تمامی ویدئوهای شما را با بهترین جزئیات به نمایش بگذارد. از دیگر امکاناتی که راحتی استریم کردن را برای شما فراهم می کند می توان به نرم افزار جدید NVIDIA Broadcast اشاره کرد. این نرم افزار به صورت کاملا حرفه ای طراحی شده تا بتواند به شما قابلیت های قدرتمند هوش مصنوعی را ارائه کند. قابلیت هایی که این نرم افزار در اختیار کاربر خواهد گذاشت شامل قابلیت قاب وبکم به صورت خودکار، قابلیت حذف نویز میکروفون متصل شده، قابلیت افزایش کیفیت تصاویر و صدا می شود. پس بدون نگرانی بابت کیفیت استریم می توانید بهترین لحظات خود را در استریم بگذرانید! ASUS به فکر گیمرهای حرفه ای که به صورت آنلاین اقدام به انجام بازی های خود می کنند نیز بوده و با اضافه کردن ویژگی Nvidia Reflex توانسته تا حد زیادی نیاز آن ها را برطرف کند.

معرفی کارت گرافیک ایسوس RTX 3060 Ti OC

مجهز به نورپردازی و فناوری های پیشرفته!

این مدل از کارت گرافیک دارای سیستم نورپردازی بوده که در بالای محفظه به صورت ظریف تعبیه شده است. سیستم نورپردازی استفاده شده در این مدل کارت گرافیک از نوع RGB بوده و با توجه به قابلیت شخصی سازی که در اختیار دارد به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید جلوه های نوری مختلف را بر حسب سلیقه خود به نمایش دربیاورید! شرکت ایسوس همچنین به منظور بالا بردن میزان بازدهی و عملکرد کارت گرافیک گیمینگ Dual GeForce RTX 3060 Ti OC Edition از فناوری ها و ویژگی های انحصاری شرکت انویدیا بهره برده است! ویژگی های انحصاری انویدیا که در این مدل کارت گرافیک مورد استفاده قرار گرفته شامل Nvidia G-SYNC، DLSS، Ray Tracing و Nvidia Studio می شود!

Nvidia G-SYNC: این فناوری وظیفه ارائه تصاویر روان همراه با نرخ به روز رسانی بالا را بر عهده داشته و به کاربر این امکان را می دهد بدون کوچک ترین پارگی و یا سکته تصویر مشغول انجام بازی های ویدئویی خود باشند!

Ray Tracing: از بنیادی ترین عناصری که باعث می شود تا کاربر هنگام انجام بازی از گرافیک سطح بالا برخوردار شده و از بازی کردن لذت ببرند می توان به فناوری رهگیری پرتو (Ray Tracing) اشاره کرد. شرکت ایسوس در طراحی و ساخت کارت گرافیک گیمینگ Dual GeForce RTX 3060 Ti OC Edition از این فناوری بهره برده تا قادر به فراهم کردن رندرینگ باورپذیر و کاملا طبیعی و شبیه سازی رفتار فیزیکی نور باشد. از دیگر ویژگی های این فناوری نیز می توان به قابلیت نزدیک کردن جلوه های بصری و محیط انواع بازی ها اشاره کرد.

Nvidia Studio: درایور اختصاصی Nvidia Studio وظیفه بهبود بخشیدن به راندمان کارت گرافیک در انوع مختلف نرم افزارهای تولید محتوا را بر عهده دارد. این ویژگی به لطف ترکیب شدن پردازنده های گرافیکی شرکت Nvidia با درایورهای اختصاصی انویدیا استودیو به وجود آمده و این امکان را به کاربر می دهد تا علاوه بر کنار گذاشتن موانع سخت افزاری، پایداری کارت گرافیک را نیز به طرز چشمگیری افزایش دهید!

DLSS: این ویژگی را می توان یکی از روش های فوق پیشرفته محسوب کرد که به منظور رندر گرفتن به کمک هوش مصنوعی مورد استفاده قرار می گیرد. DLSS با استفاده از نسل چهارم هسته های Tensor اقدام به کاهش دادن نرخ فریم بدون از دست دادن کیفیت تصاویر کرده و به کاربر این امکان می دهد تا بتواند از بالاترین تنظیمات گرافیکی استفاده کند!

معرفی کارت گرافیک ایسوس RTX 3060 Ti OC

معماری قدرتمند و پورت های متعدد!

شرکت ASUS در ساخت کارت گرافیک گیمینگ Dual GeForce RTX 3060 Ti OC Edition از جدیدترین سیستم و پیشرفته ترین قطعات نیز استفاده کرده است. قلب تپنده این مدل کارت گرافیک توسط شرکت انویدیا و بر اساس معماری پیشرفته Ampere، نسل سوم هسته های Tensor و نسل دوم هسته های Ray Tracing طراحی شده است. فناوری DLSS از ویژگی های موجود در این مدل کارت گرافیک محسوب می شود. این فناوری با بهبود دادن تصاویر می تواند باعث افزایش چشم گیر فریم ریت آن ها شود. از دیگر ویژگی هایی که در ساخت کارت گرافیک گیمینگ Dual GeForce RTX 3060 Ti OC Edition ایسوس استفاده شده می توان به قابلیت پشتیبانی از آخرین نسخه DirectX12 Ultimate اشاره کرد. پشتیبانی از دایرکت ایکس 12 را می توان یکی از ویژگی های پیشرفته این کارت گرافیک محسوب کرد که به شما این امکان را خواهد داد تا از قابلیت ردیابی اشعه، سایه زنی با نرخ متغیر، سریع تر شدن فریم ریت و اضافه شدن جلوه های بصری خارق العاده در بازی بهره مند شوید! مجهز بودن به پورت های متعدد یکی دیگر از امکانات و قابلیت های مهم کارت گرافیک گیمینگ Dual GeForce RTX 3060 Ti OC Edition ایسوس محسوب می شود. پورت های استفاده شده در این مدل از کارت گرافیک شامل سه عدد پورت Native DisplayPort 1.4a و دو عدد پورت Native HDMI 2.1 می شود.

پورت های تعبیه شده در این کارت به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید از حداکثر 4 مانیتور به صورت همزمان خروجی تصویر بگیرد! این مدل کارت گرافیک با توجه به برخورداری از این ویژگی می تواند بهترین و مناسب ترین گزینه برای استودیوها، ادیتورها و گیمرها باشد. لازم به ذکر است که این مدل کارت گرافیک از رزولوشن حداکثر 7680x4320 پیکسل پشتیبانی می کند و قادر است تصاویری با وضوح Full HD، 4K و 8K را به شما ارائه دهد. ضمن اینکه این کارت گرافیک از باس حافظه 256 بیت و فرکانس حافظه 14 گیگابیت بر ثانیه بهره می برد. به این ترتیب هیچ گونه مشکلی برای اجرای پردازش های گرافیکی سنگین و اجرای بازی های روز با آن نخواهید داشت. کارت گرافیک گیمینگ Dual GeForce RTX 3060 Ti OC Edition از رابط PCI Express 4.0 برای اتصال به سیستم پشتیبانی می کند. این رابط در اکثر مادربردهای گیمینگ وجود دارد. بنابراین به سادگی می توانید از این کارت گرافیک بر روی یک مادربرد گیمینگ استفاده کرده و یک سیستم قدرتمند را راه اندازی کنید! باید به این نکته اشاره کنیم که در صورت استفاده از این مدل کارت گرافیک بهتر است از پاوری با حداقل توان 750 وات بر روی کامپیوتر خود بهره ببرید.

منبع: asus