یکی از کارت گرافیک های قدرتمند و حرفه ای که توسط شرکت معتبر ASUS طراحی و ساخته شده است می توان به مدل DUAL GeForce RTX 4060 Ti OC Edition 16GB GDDR6 اشاره کرد. شرکت ایسوس از نمونه برندهای تولید کننده کارت گرافیک محسوب می شود که از طرفداران زیادی در سراسر دنیا برخوردار است. این مدل کارت گرافیک یکی از جدیدترین های ایسوس بوده که بر اساس تراشه اصلی انویدیا طراحی شده است. از ویژگی های مثبت استفاده شده نیز می توان به سیستم دفع حرات دوگانه اشاره کرد که قادر است کارت گرافیک را در برابر آسیب های جدی که ناشی از بالا رفتن دمای داخلی به وجود می آید در امان نگه دارد. در ضمن این مدل کارت گرافیک به لطف بهره مندی از معماری نوین و پیشرفته Ada Lovelace و بهره گیری از تعداد 4352 واحد هسته CUDA می تواند حداکثر فرکانس 2595 مگاهرتزی را ارائه دهد! لازم به ذکر است که این ویژگی در حالت اورکلاک به 2625 مگاهرتز ارتقا پیدا کرده و می تواند بهترین گزینه برای کاربرانی باشد که قصد انجام بازی های ویدئویی و پردازش های سنگین را دارند! حافظه اختصاصی 16 گیگابایتی، فناوری های پیشرفته انویدیا، ساخته شده بر اساس فناوری Auto-Extreme، نرم افزارهای اختصاصی و ... نیز از مشخصات مهم این مدل کارت گرافیک محسوب می شود.

معرفی کارت گرافیک RTX 4060 Ti O 16GB GDDR6

سیستم خنک سازی قدرتمند و ساخته شده بر اساس فناوری Auto-Extreme

از ویژگی هایی که کارت گرافیک را تبدیل به قدرتمندترین و کارآمدترین بین سایر کارت گرافیک ها خواهد کرد می توان به سیستم خنک کنندگی کارآمد و قدرتمند اشاره کرد! شرکت ایسوس به همین دلیل در ساخت کارت گرافیک گیمینگ DUAL GeForce RTX 4060 Ti OC Edition 16GB GDDR6 از قدرتمندترین نوع سیستم خنک کنندگی بهره برده است! این سیستم متشکل از 2 عدد فن پرقدرت از نوع Axial، جدیدترین سیستم چرخش فن و طراحی حرفه ای به منظور خروج حرارت ایجاد شده می شود. در ضمن شرکت ایسوس در طراحی فن تعبیه شده در این مدل کارت گرافیک از بلبرینگ های دوگانه نیز بهره برده است. بلبرینگ های دوگانه تعبیه شده در داخل فن ها وظیفه بی صدا کردن و بالا بردن عمر مفید فن ها را بر عهده دارد. از دیگر ویژگی هایی که در طراحی فن ها استفاده شده نیز می توان به امکان حرکت هوا با فشار زیاد اشاره کرد که به لطف ساختار حلقه بیرونی فن میسر شده است! لازم به ذکر است که این نوع فن ها نسبت به مدل های قبلی از قابلیت تبادل هوای بیشتری برخوردار بوده که موجب پایین آمدن میزان گرما و صدای کارکرد آن ها می شود! شرکت ایسوس در ساخت این فن ها از قابلیت توقف چرخش در هنگام پایین بودن میزان دمای پردازنده گرافیکی (زیر 50 درجه سانتی گراد) بهره برده تا علاوه بر بی صدا کردن سیستم تان موجب پایین آمدن میزان مصرف انرژی نیز خواهد شد! در ضمن شرکت ایسوس جهت دفع بهتر حرارت در قسمت پشتی کارت از بک پلیت محافظ استفاده کرده است. بک پلیت تعبیه شده با توجه به طراحی که در اختیار دارد، شیار تهویه بزرگی را ایجاد کرده و امکان خارج شدن هوای گرم بوسیله فن های موجود در داخل کیس را به وجود آورده است. کمک به سیستم خنک کنندگی از دیگر ویژگی های طراحی بک پلیت محسوب می شود. لازم به ذکر است شرکت ایسوس به منظور شخصی سازی کارت گرافیگ از سوئیچ Dual BIOS بهره برده است.

تمامی کارت گرافیک های تولیدی شرکت ASUS به منظور بهره مندی از عملکرد و کیفیت فوق العاده بوسیله پروسه های تمام خودکار مونتاژ و تولید می شوند. این نوع کارت گرافیک ها پس از گذراندن مراحل ذکر شده می توانند عملکرد خیره کننده ای را به ارمغان بیاورند! از مزایای خط تولید خودکار می توان به طراحی انحصاری، بهره مندی از لحیم کاری هوشمندانه بدون به وجود آمدن سطوح برنده در مدار و روش های کنترل کیفیت فوق پیشرفته اشاره کرد! شیوه Auto-Extreme نیز از دیگر ویژگی های مهم و مثبتی است که شرکت ASUS در طراحی و ساخت کارت گرافیک کارت گیمینگ DUAL GeForce RTX 4060 Ti OC Edition 16GB GDDR6 مورد استفاده قرار داده است. کارت گرافیک با این شیوه توسط ماشین های دقیق و مهندسی شده تولید شده تا خیال کاربر را بابت خطاهای انسانی و دیگر مشکلات راحت کرده باشد. از مزایای این ویژگی نیز می توان به چندین مورد همچون بالا رفتن طول عمر، کیفیت، کارایی کارت گرافیک، جلوگیری از آسیب های زیست محیطی و مهم تر از همه پایین آمدن و صرفه جویی در زمینه مصرف انرژی اشاره کرد!

معرفی کارت گرافیک RTX 4060 Ti O 16GB GDDR6

پورت های متعدد و معماری جدید انویدیا!

مجهز بودن به پورت های متعدد یکی دیگر از امکانات و قابلیت های مهم کارت گرافیک گیمینگ DUAL GeForce RTX 4060 Ti OC Edition 16GB GDDR6 ایسوس محسوب می شود. پورت های استفاده شده در این مدل از کارت گرافیک شامل سه عدد پورت Native DisplayPort 1.4a و یک عدد پورت Native HDMI 2.1a می شود. پورت های تعبیه شده در این کارت به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید از حداکثر 4 مانیتور به صورت همزمان خروجی تصویر بگیرد! این مدل کارت گرافیک با توجه به برخورداری از این ویژگی می تواند بهترین و مناسب ترین گزینه برای استودیوها، ادیتورها و گیمرها باشد. لازم به ذکر است که این مدل کارت گرافیک از رزولوشن حداکثر 7680x4320 پیکسل پشتیبانی می کند و قادر است تصاویری با وضوح Full HD، 4K و 8K را به شما ارائه دهد. ضمن اینکه این کارت گرافیک از باس حافظه 128 بیت و فرکانس حافظه 18 گیگابیت بر ثانیه بهره می برد. به این ترتیب هیچ گونه مشکلی برای اجرای پردازش های گرافیکی سنگین و اجرای بازی های روز با آن نخواهید داشت. کارت گرافیک گیمینگ ایسوس DUAL GeForce RTX 4060 Ti OC Edition 16GB GDDR6 از رابط PCI Express 4.0 برای اتصال به سیستم پشتیبانی می کند. این رابط در اکثر مادربردهای گیمینگ وجود دارد. بنابراین به سادگی می توانید از این کارت گرافیک بر روی یک مادربرد گیمینگ استفاده کرده و یک سیستم قدرتمند را راه اندازی کنید!

معرفی کارت گرافیک RTX 4060 Ti O 16GB GDDR6

شرکت ASUS همچنین جهت بالا بردن میزان عملکرد و بازدهی بیشتر کارت گرافیک گیمینگ DUAL GeForce RTX 4060 Ti OC Edition 16GB GDDR6 از جدیدترین معماری گرافیکی Ada Lovelace استفاده کرده است. این معماری قدرتمند توسط شرکت معتبر و نام آشنای Nvidia طراحی و جهت استفاده در کارت گرافیک های سری RTX 4000 تولید شده است. مصرف انرژی این معماری نسبت به معماری نسل قبلی (Ampere) تغییری نکرده و با توجه به قدرت 2 برابری که در اختیار دارد این امکان را به گیمرهای حرفه ای می دهد تا جهت اجرای سنگین ترین بازی های گرافیکی اقدام کنند! از دیگر ویژگی های معماری استفاده شده در این کارت گرافیک نیز می توان به چیپ 4 نانومتری به همراه چهارمین نسل از هسته های Tensor و سومین نسل از هسته های Ray Tracing اشاره کرد. کارت گرافیک گیمینگ DUAL GeForce RTX 4060 Ti OC Edition 16GB GDDR6 ایسوس دارای حافظه 16 گیگابایتی از نوع GDDR6 بوده و از قابلیت دستیابی به فرکانس 2595 مگاهرتزی (Boost) در حالت پیش فرض و 2625 مگاهرتزی در حالت اورکلاک نیز بهره مند است!

معرفی کارت گرافیک RTX 4060 Ti O 16GB GDDR6

مجهز به فناوری های اختصاصی شرکت NVIDIA

ایسوس به منظور بالا بردن میزان بازدهی و عملکرد کارت کارت گرافیک گیمینگ DUAL GeForce RTX 4060 Ti OC Edition 16GB GDDR6 از فناوری ها و ویژگی های انحصاری شرکت انویدیا بهره برده است! ویژگی های انحصاری انویدیا که در این مدل کارت گرافیک مورد استفاده قرار گرفته شامل Resizable BAR، Virtual Reality، Nvidia Ansel، Nvidia G-SYNC، GeForce Experience، Game Ready Driver، DLSS 3، Ray Tracing، Nvidia Reflex، Nvidia Encoder، Nvidia Broadcast وNvidia Studio می شود!

Nvidia Broadcast: این فناوری به صورت نرم افزار در اختیار کاربر قرار می گیرد. Broadcast به صورت کاملا حرفه ای طراحی شده تا بتواند به شما قابلیت های قدرتمند هوش مصنوعی را ارائه کند. قابلیت هایی که این نرم افزار در اختیار کاربر خواهد گذاشت شامل قابلیت قاب وبکم به صورت خودکار، قابلیت حذف نویز میکروفون متصل شده، قابلیت افزایش کیفیت تصاویر و صدا می شود. پس بدون نگرانی بابت کیفیت، می توانید بهترین لحظات خود را در استریم بگذرانید!

Nvidia Studio: درایور اختصاصی Nvidia Studio وظیفه بهبود بخشیدن به راندمان کارت گرافیک در انوع مختلف نرم افزارهای تولید محتوا را بر عهده دارد. این ویژگی به لطف ترکیب شدن پردازنده های گرافیکی شرکت Nvidia با درایورهای اختصاصی انویدیا استودیو به وجود آمده و این امکان را به کاربر می دهد تا علاوه بر کنار گذاشتن موانع سخت افزاری، پایداری کارت گرافیک را نیز به طرز چشمگیری افزایش دهید!

DLSS 3.0: این ویژگی را می توان یکی از روش های فوق پیشرفته محسوب کرد که به منظور رندر گرفتن به کمک هوش مصنوعی مورد استفاده قرار می گیرد. DLSS 3.0 با استفاده از نسل چهارم هسته های Tensor اقدام به کاهش دادن نرخ فریم بدون از دست دادن کیفیت تصاویر کرده و به کاربر این امکان می دهد تا بتواند از بالاترین تنظیمات گرافیکی استفاده کند!

Resizable Bar: این ویژگی به شما این مکان را خواهد داد تا از قابلیت دسترسی به همه Frame Buffer موجود در GPU (پردازنده گرافیکی) برخوردار شده تا از به بالاترین عملکرد سیستم خود در حین انجام بازی های ویدئویی برسید!

Nvidia Ansel: این مدل کارت گرافیک با توجه به برخورداری از فناوری NVIDIA Ansel قادر است امکان ضبط تصاویر حرفه ای و باکیفیت برای کاربر فراهم می شود. با استفاده از این فناوری تصاویر می توانید مورد نظر خود را با رزولوشن بی نظیر دامنه داینامیک بالا به همراه تصاویر 360 درجه ای ضبط کرده و با دیگران به اشتراک بگذارید!

Nvidia G-Sync: این فناوری وظیفه ارائه تصاویر روان همراه با نرخ به روز رسانی بالا را بر عهده داشته و به کاربر این امکان را می دهد بدون کوچک ترین پارگی و یا سکته تصویر مشغول انجام بازی های ویدئویی خود باشند!

فناوری Ray Tracing: از بنیادی ترین عناصری که باعث می شود تا کاربر هنگام انجام بازی از گرافیک سطح بالا برخوردار شده و از بازی کردن لذت ببرند می توان به فناوری رهگیری پرتو (Ray Tracing) اشاره کرد. شرکت ایسوس در طراحی و ساخت کارت گرافیک گیمینگ DUAL GeForce RTX 4060 Ti OC Edition 16GB GDDR6 از این فناوری بهره برده تا قادر به فراهم کردن رندرینگ باورپذیر و کاملا طبیعی و شبیه سازی رفتار فیزیکی نور باشد. از دیگر ویژگی های این فناوری نیز می توان به قابلیت نزدیک کردن جلوه های بصری و محیط انواع بازی ها اشاره کرد.

فناوری Nvidia Reflex: شرکت ASUS به فکر گیمرهای حرفه ای که به صورت آنلاین اقدام به انجام بازی های خود می کنند نیز بوده و با اضافه کردن ویژگی Nvidia Reflex توانسته تا حد زیادی نیاز آن ها را برطرف کند. در واقع این فناوری وظیفه همگام سازی پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی را برعهده داشته که باعث می شود تا صف رندر از بین رفته و فشار بر روی پردازنده مرکزی تا حد زیادی کاهش یابد!

منبع: asus