در قسمت اخبار و مقالات سایت شرکت ایده برتر پارسیان انواع مختلف کارت گرافیک که از قابلیت، قدرت و امکانات متنوعی برخوردار هستند را معرفی و مورد بررسی قرار داده ایم. در این مقاله نیز با بررسی یکی دیگر از کارت گرافیک های قدرتمند دنیای گیمینگ در کنار شما خواهیم بود. با مطالعه مقاله هایی که مربوط به بررسی کارت گرافیک هستند می توانید به شناخت خوبی از این نوع محصول رسیده و نسبت به سیستم مد نظر خود اقدام به تهیه یکی از آن ها کنید! محصول مد نظر ما جهت بررسی با عنوان Dual GeForce RTX 3060 TI V2 OC Edition 8GB به وسیله مهندسان و طراحان شرکت ایسوس روانه بازارهای جهانی شده است. این مدل کارت گرافیک با توجه به برخورداری از قابلیت های قدرتمندی که در اختیار دارد می تواند انواع نرم افزارها و بازی های سنگین را اجرا کرده و رضایت 100 درصدی کاربر را در پی داشته باشد! از نمونه قابلیت های مهم این مدل کارت گرافیک می توان به ساخته شده بر اساس معماری Nvidia Ampere، برخورداری از نسل دوم هسته های RT و نسل سوم هسته های TENSOR، فناوری های پیشرفته و کاربردی، سیستم دفع حرارت قدرتمند، نرم افزارهای اختصاصی به همراه پورت های خروجی می شود. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر کارت گرافیک Dual GeForce RTX 3060 TI V2 OC Edition 8GB ایسوس خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

کارت گرافیک ایسوس مدل Dual GeForce RTX 3060 TI V2 OC Edition 8GB

معماری Ampere انویدیا و پخش زنده بدون لگ!

شرکت ASUS در ساخت کارت گرافیک Dual GeForce RTX 3060 TI V2 OC Edition 8GB از جدیدترین سیستم و پیشرفته ترین قطعات استفاده کرده است. قلب تپنده این مدل کارت گرافیک توسط شرکت انویدیا و بر اساس معماری پیشرفته Ampere، نسل سوم هسته های Tensor و نسل دوم هسته های Ray Tracing طراحی شده است. معماری نسل دوم RTX و یا همان Ampere نسبت به معماری های نسل قبلی (Turing) مجهز به ترانزیستورهای بیشتر (2 برابر)، قدرت عملیاتی بیشتر، عملکرد دو برابری Ray Tracing است. این طراحی باعث می شود تا کارت گرافیک قادر باشد بیشترین توان عملکرد خود را در اختیار کاربر قرار دهد! کارت گرافیک Dual GeForce RTX 3060 TI V2 OC Edition 8GB شرکت ایسوس با توجه به گرافیک فوق العاده ای که در اختیار دارد می تواند پخش زنده روان و بدون لگ را برای شما به ارمغان بیاورد. این ویژگی به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید یک استریم روان و کاملا حرفه ای داشته باشید. از دیگر امکاناتی که راحتی استریم کردن را برای شما فراهم می کند می توان به نرم افزار جدید NVIDIA Broadcast اشاره کرد. این نرم افزار به صورت کاملا حرفه ای طراحی شده تا بتواند به شما قابلیت های قدرتمند هوش مصنوعی را ارائه کند. امکاناتی که این نرم افزار در اختیار کاربر خواهد گذاشت شامل قابلیت قاب وبکم به صورت خودکار، قابلیت حذف نویز میکروفون متصل شده، قابلیت افزایش کیفیت تصاویر و صدا می شود. پس بدون نگرانی بابت کیفیت می توانید بهترین لحظات خود را در استریم بگذرانید!

لازم به ذکر است که ASUS به منظور بالا بردن هر چه بیشتر میزان بازدهی و عملکرد گرافیک گیمینگ Dual GeForce RTX 3060 TI V2 OC Edition 8GB از دیگر فناوری ها و ویژگی های انحصاری شرکت انویدیا بهره برده است! ویژگی های انحصاری انویدیا که در این مدل کارت گرافیک ایسوس مورد استفاده قرار گرفته شامل فناوری Nvidia Reflex، Ray Tracing، Nvidia Studio و Nvidia G-Sync می شود!

فناوری Ray Tracing: از بنیادی ترین عناصری که باعث می شود تا کاربر هنگام انجام بازی از گرافیک سطح بالا برخوردار شده و از بازی کردن لذت ببرند می توان به فناوری رهگیری پرتو (Ray Tracing) اشاره کرد. شرکت ASUS در طراحی و ساخت کارت گرافیک گیمینگ Dual GeForce RTX 3060 TI V2 OC Edition 8GB از این فناوری بهره برده تا قادر به فراهم کردن رندرینگ باورپذیر و کاملا طبیعی و شبیه سازی رفتار فیزیکی نور باشد. از دیگر ویژگی های این فناوری نیز می توان به قابلیت نزدیک کردن جلوه های بصری و محیط انواع بازی ها اشاره کرد.

فناوری Nvidia Reflex: شرکت ASUS به فکر گیمرهای حرفه ای که به صورت آنلاین اقدام به انجام بازی های خود می کنند نیز بوده و با اضافه کردن ویژگی Nvidia Reflex توانسته تا حد زیادی نیاز آن ها را برطرف کند. در واقع این فناوری وظیفه همگام سازی پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی را برعهده داشته که باعث می شود تا صف رندر از بین رفته و فشار بر روی پردازنده مرکزی تا حد زیادی کاهش یابد!

Nvidia Studi: این فناوری به صورت درایور در اختیار کاربر قرار می گیرد. درایور اختصاصی Nvidia Studio وظیفه بهبود بخشیدن به راندمان کارت گرافیک در انوع مختلف نرم افزارهای تولید محتوا را بر عهده دارد. این ویژگی به لطف ترکیب شدن پردازنده های گرافیکی شرکت Nvidia با درایورهای اختصاصی انویدیا استودیو به وجود آمده و این امکان را به کاربر می دهد تا علاوه بر کنار گذاشتن موانع سخت افزاری، پایداری کارت گرافیک را نیز به طرز چشمگیری افزایش دهید!

Nvidia G-Sync: این فناوری وظیفه ارائه تصاویر روان همراه با نرخ به روز رسانی بالا را بر عهده داشته و به کاربر این امکان را می دهد بدون کوچک ترین پارگی و یا سکته تصویر مشغول انجام بازی های ویدئویی خود باشند!

کارت گرافیک ایسوس مدل Dual GeForce RTX 3060 TI V2 OC Edition 8GB

فناوری Auto-Extreme و پل های ارتباطی!

تمامی کارت گرافیک های تولیدی شرکت ASUS به منظور بهره مندی از عملکرد و کیفیت فوق العاده بوسیله پروسه های تمام خودکار مونتاژ و تولید می شوند. این نوع کارت گرافیک ها پس از گذراندن مراحل ذکر شده می توانند عملکرد خیره کننده ای را به ارمغان بیاورند! از مزایای خط تولید خودکار می توان به طراحی انحصاری، بهره مندی از لحیم کاری هوشمندانه بدون به وجود آمدن سطوح برنده در مدار و روش های کنترل کیفیت فوق پیشرفته اشاره کرد! شیوه Auto-Extreme نیز از دیگر ویژگی های مهم و مثبتی است که شرکت ASUS در طراحی و ساخت کارت گرافیک کارت Dual GeForce RTX 3060 TI V2 OC Edition 8GB مورد استفاده قرار داده است. کارت گرافیک با این شیوه توسط ماشین های دقیق و مهندسی شده تولید شده تا خیال کاربر را بابت خطاهای انسانی و دیگر مشکلات راحت کرده باشد. از مزایای این ویژگی نیز می توان به چندین مورد همچون بالا رفتن طول عمر، کیفیت، کارایی کارت گرافیک، جلوگیری از آسیب های زیست محیطی و مهم تر از همه پایین آمدن و صرفه جویی در زمینه مصرف انرژی اشاره کرد! شرکت ایسوس در طراحی و ساخت این مدل کارت گرافیک از چراغ های نواری با نور ظریف در قسمت بالایی استفاده کرده است. این ویژگی جذابیت بیشتری به سیستم گیمینگ شما خواهد داد.

مجهز بودن به پورت های متعدد یکی دیگر از امکانات و قابلیت های مهم کارت گرافیک Dual GeForce RTX 3060 TI V2 OC Edition 8GB ایسوس محسوب می شود. پورت های استفاده شده در این مدل از کارت گرافیک شامل 3 عدد پورت Native DisplayPort 1.4a و 2 عدد پورت Native HDMI 2.1 می شود. پورت های تعبیه شده در این کارت به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید از حداکثر 4 مانیتور به صورت همزمان خروجی تصویر بگیرد! این مدل کارت گرافیک با توجه به برخورداری از این ویژگی می تواند بهترین و مناسب ترین گزینه برای استودیوها، ادیتورها و گیمرها باشد. لازم به ذکر است که این مدل کارت گرافیک از رزولوشن حداکثر 7680x4320 پیکسل پشتیبانی می کند و قادر است تصاویری با وضوح Full HD، 4K و 8K را به شما ارائه دهد. ضمن اینکه این کارت گرافیک از باس حافظه 256 بیت و فرکانس حافظه 14 گیگابیت بر ثانیه بهره می برد. به این ترتیب هیچ گونه مشکلی برای اجرای پردازش های گرافیکی سنگین و اجرای بازی های روز با آن نخواهید داشت. کارت گرافیک ایسوس Dual GeForce RTX 3060 TI V2 OC Edition 8GB از رابط PCI Express 4.0 برای اتصال به سیستم پشتیبانی می کند. این رابط در اکثر مادربردهای گیمینگ وجود دارد. بنابراین به سادگی می توانید از این کارت گرافیک بر روی یک مادربرد گیمینگ استفاده کرده و یک سیستم قدرتمند را راه اندازی کنید! باید به این نکته اشاره کنیم که در صورت استفاده از کارت گرافیک ایسوس Dual GeForce RTX 3060 TI V2 OC Edition 8GB بهتر است از پاوری با حداقل توان 750 وات بر روی کامپیوتر خود بهره ببرید.

کارت گرافیک ایسوس مدل Dual GeForce RTX 3060 TI V2 OC Edition 8GB

سیستم دفع حرارت قدرتمند

از ویژگی هایی که کارت گرافیک را تبدیل به قدرتمندترین و کارآمدترین بین سایر کارت گرافیک ها خواهد کرد می توان به سیستم خنک کنندگی کارآمد و قدرتمند اشاره کرد! شرکت ایسوس به همین دلیل در ساخت کارت گرافیک Dual GeForce RTX 3060 TI V2 OC Edition 8GB از قدرتمندترین نوع سیستم خنک کنندگی بهره برده است! این سیستم متشکل از 2 عدد فن پرقدرت از نوع Axial، جدیدترین سیستم چرخش فن و طراحی حرفه ای به منظور خروج حرارت ایجاد شده می شود. از ویژگی های این سیستم نیز می توان به پره های بزرگ تر، هاب کوچک تر و دیواره حلقوی اشاره کرد که به منظور هدایت میزان قابل توجه فشار هوا به سمت پایین خواهد شد! در ضمن شرکت ایسوس در طراحی فن تعبیه شده در این مدل کارت گرافیک از بلبرینگ های دوگانه نیز بهره برده است. بلبرینگ های دوگانه تعبیه شده در داخل فن ها وظیفه بی صدا کردن و بالا بردن عمر مفید فن ها را بر عهده دارد. لازم به ذکر است که این نوع فن ها نسبت به مدل های قبلی از قابلیت تبادل هوای بیشتری برخوردار بوده که موجب پایین آمدن میزان گرما و صدای کارکرد آن ها می شود! از ویژگی های مهم فن های تعبیه شده نیز می توان به قابلیت توقف چرخش هوشمند اشاره کرد. این ویژگی در هنگام پایین بودن دمای قطعات داخلی (زیر 50 درجه سانتی گراد) پردازنده اتفاق افتاده و می تواند موجب پایین آمدن میزان مصرف انرژی و بی سر و صدا کار کردن آن ها شود! در آخر نیز باید به این نکته اشاره کنیم که کارت گرافیک Dual GeForce RTX 3060 TI V2 Edition 8G ایسوس از دیگر امکاناتی همچون بک پلیت فلزی محافظ (جهت جلوگیری از خم شدن و در نتیجه محافظت از قطعات داخلی)، بایوس دوگانه، نرم افزارهای اختصاصی، حافظه 8 گکیگابایتی از نوع GDDR6، 4864 واحد هسته CUDA و ... بهره مند است!

منبع: asus