از قدیمی ترین و برترین شرکت های تولید کننده هدست می توان به شرکت ASRTO اشاره کرد. این شرکت با تولید هدست های رده بالا توانسته برند خود را به کاربران سراسر دنیا معرفی کند. از محصولات برتر این شرکت می توان به هدست گیمینگ A10 GEN 2 اشاره کرد. اولین مدل از سری هدست های A10 در سال 2018 طراحی و جهت استفاده گیمرهای حرفه ای ساخته شده بود. این هدست به دلیل ویژگی ها و قابلیت های متعددی که در اختیار دارد لقب محبوب ترین هدست ASRTO را نیز یدک می کشد. این شرکت در ساخت هدست گیمینگ A10 GEN 2 نیز از ویژگی ها و قابلیت های متعددی استفاده کرده و موفق به طراحی یکی از برترین هدست های بازار شده است! این هدست با هدف استفاده در کنسول های بازی (ترجیحا PS5)، انواع مختلف گوشی هوشمند، لپ تاپ، PC و ... طراحی شده است! بر روی کاپ نیز از یک میکروفون 6 میلی متری استفاده شده است و با توجه به تک جهته بودن می تواند باکیفیت ترین و شفاف ترین صدا را به طرف مقابل ارسال کند! در ضمن این مدل هدست از وزن سبک 246 گرمی بهره مند بوده که به لطف مواد تشکیل دهنده بدنه هدست که از کیفیت بالایی برخوردار هستند به وجود آمده است. لازم به ذکر است که درایورهای استفاده شده در هدست گیمینگ A10 GEN 2 با توجه به فرکانس پاسخ دهی مناسب می تواند صدای واضح و باکیفیتی را پخش کند! در ادامه سعی داریم با بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل هدست شرکت ASTRO در کنار شما باشیم، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

هدست گیمینگ ASTRO A10 GEN 2

طراحی و ساخت هدست گیمینگ!

هدست گیمینگ A10 GEN 2 آسترو یکی از انعظاف پذیرترین هدست های بازار محسوب می شود. این ویژگی باعث می شود تا کاربر بدون نگرانی بابت خم شدن و یا دیگر آسیب های احتمالی به استفاده از هدست بپردازد! لازم به ذکر است که هدست های گیمینگ با توجه به طراحی های خاصی که دارند مخصوص کاربرانی ساخته می شوند که به دنبال جذاب تر کردن سیستم گیمینگ خود هستند! این نوع هدست ها علاوه بر ظاهر خاص می بایست از راحتی بیش از اندازه نیز برخوردار باشند تا کاربر برای استفاده طولانی مدت با هیچ گونه چالش و مشکلی روبرو نشود. هدست گیمینگ A10 GEN 2 آسترو نیز یکی از این مدل هدست ها محسوب شده و می تواند رضایت اکثر کاربران را به دلیل طراحی ارگونومیک جلب کند! از ویژگی های طراحی این هدست می توان به بالشتک هایی اشاره کرد که به صورت نرم و لطیف طراحی شده اند! بالشتک های نرم نیز می تواند امکان استفاده هدست به صورت متداول و طولانی مدت را بدون کوچک ترین خستگی به ارمغان بیاورد! در ضمن جهت برقراری ارتباط به صورت سیمی نیز از رابط جک 3.5 میلی متری استفاده کرده است. رابط استفاده شده نیز با توجه به طول مناسبی که در اختیار دارد می تواند آزادی عمل بیشتری را برای کاربر به ارمغان بیاورد! لازم به ذکر است که درایورهای استفاده شده در این هدست از ابعاد 35 میلی متری برخوردار بوده تا قادر باشد کیفیت بالای صدا را برای پخش ارائه کند! جهت مکالمه صوتی و یا تماس های تصویری نیز از یک میکروفون باکیفیت با قابلیت جابجایی بر روی کاپ هدست استفاده شده است!

هدست گیمینگ ASTRO A10 GEN 2

مجهز به درایورها و میکروفون باکیفیت!

شرکت آسترو در طراحی هدست گیمینگ A10 GEN 2 از درایورهای 35 میلی متری استفاده کرده است. درایورهای 35 میلی متری استفاده شده از نوع Neodymium بوده که می تواند محتوای در حال پخش را با بیس قوی به گوش کاربر برساند! از دیگر ویژگی درایورهای تعبیه شده نیز می توان به امکان پخش صدا با شفافیت بالا، واضح و کریستالی اشاره کرد. درایورهای استفاده شده در این مدل هدست با توجه به تنظیم اختصاصی که در اختیار دارند این امکان به کاربر داده خواهد شد تا از قابلیت شنیدن ریزترین صداها (صدای قدم ها) و صداهایی که از فرکانس پایین تری برخوردار هستند بهره مند شوید. از دیگر ویژگی های درایور استفاده شده در این مدل هدست نیز می توان به حساسیت مناسب، فرکانس پاسخ گویی از 20 تا 20 هزار هرتز و امپدانس 32 اهم اشاره کرد که موجب می شود صدای در حال پخش با وضوح و شفافیت بالاتری پخش شود! A10 GEN 2 با توجه به برخورداری از میکروفون حساس و باکیفیت 6 میلی متری بر روی کاپ هدست می توان گفت که قادر است یک سر و گردن از بقیه هدست های بازار بالاتر باشد.

میکروفون تعبیه شده در این مدل هدست با توجه به قابلیت جابجایی که در اختیار دارد می تواند به شما این امکان را بدهد تا در صورت عدم نیاز اقدام به جابجایی آن کنید! لازم به ذکر است که طراحان این هدست جهت غیر فعال کردن میکروفون تعبیه شده از قابلیت جابجایی استفاده کرده و با جابجا کردن به سمت بالا می توان اقدام به قطع میکروفون کرد! از ویژگی های مهم دیگری که در ساخت میکروفون استفاده شده نیز می توان به قابلیت نویز کنسلینگ و الگوی قطبی تک جهته (uni-directional) اشاره کرد. قابلیت های ذکر شده با حذف صداهای اضافی محیط می توانند صحبت های کاربر را با دقت بالا منتقل کنند! میکروفون موجود در این هدست از حساسیت بالایی نیز برخوردار بوده و می تواند ریزترین صدا را نیز انتقال دهد. از ویژگی ها و قابلیت های موجود میکروفون تعبیه شده در این مدل هدست می توان به حساسیتی بالا و فرکانس پاسخگویی مناسب اشاره کرد. حساسیت -40dBV می تواند تمامی صحبت های کاربر را برای طرف مقابل به صورت کاملا شفاف و واضح ارسال کند.

هدست گیمینگ ASTRO A10 GEN 2

قابلیت سازگاری و کنترل بی دردسر صدا!

از دیگر امکاناتی که شرکت ASTRO در طراحی و ساخت هدست گیمینگ A10 GEN 2 مورد استفاده قرار داده می توان به قابلیت اتصال سیمی اشاره کرد. با توجه به قابلیت اتصال سیمی می توان گفت که کاربر می تواند یکی برای متصل شدن به سیستم مد نظر خود اقدام کند! روش های اتصال استفاده شده در این مدل هدست از نوع جک 3.5 میلی متری بوده و با توجه به طرفداران زیاد و استفاده در اکثر دستگاه ها این امکان را به کاربر می دهد تا برای ارتباط با دستگاه های مختلف با هیچ چالشی روبرو نشود. از نمونه دستگاه هایی که قابلیت برقراری ارتباط با آن ها میسر است می توان به انواع کنسول بازی (ترجیحا پلی استیشن 5)، انواع موبایل، تبلت، لپ تاپ، PC و ... اشاره کرد. لازم به ذکر است که رابط استفاده شده در این مدل هدست با توجه به طول مناسبی که در اختیار دارد می تواند راحتی و آزادی عمل بیشتری را برای کاربر به ارمغان بیاورد. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که هدست گیمینگ A10 GEN 2 آسترو از دیگر ویژگی هایی همچون ابعاد مناسب 173x183x77 میلی متر طراحی در رنگ های مختلف (یاسی، نعنایی، سفید، خاکستری و مشکی) برخوردار است!

منبع: astrogaming