حدود چند روز قبل بود که مدیر اجرایی AMD، خانم لیسا سو، اعلام کرد که این شرکت قصد دارد تا کارت گرافیک های سری Radeon RX 7000 خود را بیشتر وارد جریان اصلی کند و نقش آن را در بازار پر رنگ تر نماید. هنوز زمان زیادی از بیان این جملات نگذشته که شرکت ASRock لیستی از محصولات جدید خود را برای عرضه در کشورهای آسیایی منتشر کرده است. در این لیست، نام سه کارت گرافیک به چشم می خورد که در آنها از چیپ Radeon RX 7600 استفاده شده است! بیایید به این محصولات جدید نگاهی بیندازیم.

سه کارت گرافیک جدیدِ Radeon RX 7600 8GB

کارت گرافیک های جدید ازراک بر مبنای پردازنده گرافیکی Radeon RX 7600 و معماری Navi 32 طراحی شده اند. نام کامل این سه کارت گرافیک به صورت زیر اعلام شده است:

•    ASRock Radeon RX 7600 8GB Challenger OC (RX7600 CL 8GO)
•    ASRock Radeon RX 7600 8GB Phantom Gaming OC (RX7600 PG 8GO)
•    ASRock Radeon RX 7600 8GB Steel Legend OC (RX7600 SL 8GO)

نکته جالب اینجا است که تا پیش از این AMD هیچ گونه خبری مبنی بر ارائه گرافیک های RX 7600 منتشر نکرده بود. در عوض این شرکت اعلام کرده بود که به زودی گرافیک های Radeon RX 7700 XT، 7600 XT و 7500 XT را راهی بازار خواهد کرد. حال برند ازراک عنوان کرده است که قصد دارد از نسخه بدون XT کارت گرافیک 7600 در محصولات خود استفاده کند و از این موضوع می تواند آغازی باشد بر عرضه رسمی این کارت گرافیک به بازار!

سه کارت گرافیک جدیدِ Radeon RX 7600 8GB

هر سه کارت گرافیک جدید ازراک از قابلیت اورکلاک کارخانه ای برخوردار هستند و کاربران می توانند متناسب با بودجه و نیازهای خود، یکی از آنها را انتخاب نمایند. همچنین هر سه این مدل ها به 8 گیگابایت حافظه مجهزند. این میزان حافظه برای اجرای برخی بازی های روز (مانند Hogwarts Legacy) کمی پایین می رسد؛ با این حال اکثر بازی های فعلی با کارت گرافیک های جدید ازراک قابل اجرا خواهند بود. باید ببینیم که این کارت گرافیک های RDNA 3 توانایی رقابت با بهترین کارت گرافیک های گیمینگ بازار را خواهند داشت یا خیر!

از کارت گرافیک های ازراک Radeon RX 7600 هنوز عکس رسمی منتشر نشده است. به همین دلیل در حال حاضر نمی توان در مورد مشخصات فیزیکی این محصولات صحبت کرد. پس برای اطلاع از تفاوت های این کارت گرافیک ها با نسخه های استاندارد AMD، باید مدت زمانی را منتظر بمانیم.

در لیست کارت گرافیک های جدید برند ASRock، یک محصول دیگر بر مبنای گرافیک اینتل Arc A380 6GB نیز دیده می شود. این کارت گرافیک از نوع لو پروفایل است و به احتمال زیاد برای استفاده در سیستم های دسکتاپ ساده و معمولی طراحی شده است. به خصوص کاربرانی که قصد دارند تا گرافیک تجمیع شده با CPU را با یک کارت گرافیک مجزا ارتقا دهند، می توانند بر روی این مدل حساب ویژه ای باز کنند.

سه کارت گرافیک جدیدِ Radeon RX 7600 8GB

توجه داشته باشید که برند ازراک هنوز به صورت رسمی این خبر را تأیید نکرده است و لیست کارت گرافیک های جدید آن توسط یک افشاگر توییتری منتشر شده است. به همین دلیل ممکن است تا زمان عرضه این کارت گرافیک ها، اطلاعات آنها با تغییراتی مواجه شود.

منبع: tomshardware