شرکت ASRock تصمیم گرفته تا اولین مادربرد PCB سفید رنگ خود را به بازار عرضه کند. این مادربرد جدید با مدل B550M Pro SE معرفی شده و به سوکت پردازنده AM4 مجهز است. اگر قصد راه اندازی یک کامپیوتر میان رده و اقتصادی با ظاهری خاص و متفاوت را دارید، مادربرد ASRock B550M Pro SE انتخاب ایده آلی برای شما خواهد بود. بیایید با این محصول جدید کمی بیشتر آشنا شویم.

عرضه اولین مادربرد PCB سفید توسط شرکت ASRock

ازراک نشان داده است که به تم های خاص و بعضاً عجیب علاقه خاصی دارد! شاید بتوان اوج تابو شکنی این شرکت در طراحی مادربرد را به سری LiveMixer و استفاده از رنگ های نارنجی و بنفش در آنها مربوط دانست! با این حال این شرکت تا به حال یک مادربرد سفید رنگ را به بازار عرضه نکرده بود که اکنون به نظر می رسد قصد دارد تا این مورد را هم تجربه کند!

مادربرد ازراک B550M PRO SE به اولین مادربرد سفید رنگ تاریخ این شرکت تبدیل شده است. با این حال این مادربرد مشخصات چندان به روزی ندارد و صرفاً برای راه اندازی کامپیوترهای میان رده مناسب است. به طور دقیق تر باید گفت که مادربرد سفید ازراک به سوکت پردازنده قدیمی AM4 مجهز است و از سیستم توزیع برق 8 فازی بهره می برد. همچنین کانکتور پردازنده این مادربرد از نوع 8 پین است.

هیت سینک های مادربرد ازراک B550M Pro SE بسیار ساده و مینیمال هستند. البته از یک مادربرد اقتصادی بیش از این هم انتظار نمی رود! با این حال بر روی این مادربرد کاور و شیلد محافظ I/O به صورت پیش فرض نصب شده است. لازم به ذکر است که مادربرد جدید ازراک دارای چهار اسلات حافظه است و امکان نصب حداکثر 128 گیگابایت حافظه DDR4 بر روی آن وجود دارد.

در زمینه امکانات ورودی و خروجی باید گفت که مادربرد ازراک B550M Pro SE به دو اسلات PCIe 4.0 x16 و یک اسلات PCIe 3.0 x1 مجهز است. همچنین دو اسلات M.2 و یک اسلات Hyper M.2 بر روی این مادربرد قرار دارند که از استاندارد PCIe Gen 4x4 پشتیبانی می کنند. اسلات های ذخیره سازی این مادربرد نیز شامل چهار پورت SATA III می شود.

بر روی پنل پشتی این مدل از مادربرد ازراک می توانید مجموعه ای از پورت های USB را پیدا کنید! همچنین در این بخش یک پورت LAN، جک صدای سه کاناله (با کیفیت HD) و یک پورت PS/2 کومبو تعبیه شده است. چنانچه قصد استفاده از کارت گرافیک مجزا یا گرافیک تجمیع شده شده با پردازنده های رایزن را دارید، می توانید از طریق پورت های HDMI و DP این مادربرد از آنها خروجی تصویر بگیرید.

عرضه اولین مادربرد PCB سفید توسط شرکت ASRock

بسیاری معتقدند که مادربرد مدل B550M Pro SE تنها یک نمونه تمرینی از جانب ازراک برای عرضۀ یک مدل سفید رنگ به بازار بوده است! به عبارت دیگر، این احتمال وجود دارد که در آینده ای نزدیک شاهد رونمایی این برند از مادربردهای مدرن تر و پیشرفته تر با سوکت AM5 و با رنگ بدنه کاملاً سفید باشیم. به هر حال همان طور که اشاره کردیم، چنانچه قصد راه اندازی یک کامپیوتر خانگی یا اداری با طراحی ظاهری خاص و متفاوت را دارید، می توانید بر روی مادربرد ازراک B550M Pro SE حساب باز کنید!

منبع: wccftech