سامسونگ به تازگی از آخرین نسل ساعت های هوشمند تحت عنوان گلکسی واچ 5 رونمایی کرده است. اگرچه این ساعت هنوز منتشر نشده است اما دوست داریم آن را با ساعت پرچمدار اپل یعنی اپل واچ 7 مقایسه کنیم! مطمئنا این یکی از بزرگترین نبردهای سال است! چرا که به نظر می رسد گلکسی واچ ارتقاهای جذابی داشته است.

در همین ابتدا باید توجه داشته باشید که هر ساعت بسته به پلتفرمی که از آن استفاده می کنید، کاربرد های متفاوت دارد. به عبارت دیگر، Galaxy Watch ارتباط نزدیک تر و تعامل بیشتری با سیستم اندروید دارد در حالیکه برای کاربران آیفون، همیشه اپل واچ بهترین بوده است.

همچنین باید به این نکته نیز اشاره کنیم در وب سایت ما مقالاتی از جمله مقاله اپل واچ سری 7 در مقابل اپل واچ SE نیز وجود دارد که میتواند به شما در شناخت بهتر Apple Watch 7 و انتخاب بهتر کمک کند.

مقایسه دو ساعت پرچمدار Apple Watch 7 و Galaxy Watch 5: کدام ساعت در صدر قرار خواهد گرفت؟

صفحه نمایش Samsung Galaxy Watch 5 در برابر Apple Watch 7

هر دو ساعت هوشمند، صفحه نمایش کوچکی دارند و به راحتی با هر مچ دستی سازگار هستند. اما، تنها صفحه نمایش یکی از این دو ساعت هوشمند بیشترین استفاده را دارد.

Samsung Galaxy Watch 5 صفحه نمایش خوبی دارد و با فرم فاکتور دایره ای شکل ساخته شده که از نظر ظاهری به ساعت های سنتی شباهت بیشتری پیدا می کند، اما استفاده از آن را دشوارتر می کند. (اجرای حرکات لمسی بر روی صفحه مستطیلی راحت تر است)

متاسفانه گلکسی واچ 5 یکی از بهترین ویژگی های صفحه گرد را از دست داده است. درواقع گلکسی واچ 4 کلاسیک که در سال گذشته عرضه شد، یک قاب چرخان و بسیار مفید دارد، که می ‌توانید از آن برای پیمایش منوها و تعامل با برنامه ‌های خاص استفاده کنید. اما گلکسی واچ 5 فاقد این ویژگی است و به جای آن باید از قسمت تعاملی قاب بیرونی استفاده کنید که یک حسگر لمسی ثابت است، و استفاده از آن چندان رضایت بخش نخواهد بود. در ادامه باید بگوییم که شیشه گلکسی واچ 5 نسبت به مدل‌ های قبلی محکم ‌تر ساخته می شود، در حقیقت سامسونگ ادعا می ‌کند که شیشه ‌ی جدید از نوع Sapphire Crystal  است و نسبت به شیشه ‌های قبلی 60 درصد قوی ‌تر است.

اپل واچ از نظر صفحه نمایش برنده این مقایسه است. چرا که یک صفحه نمایش مربعی دارد و با وجود اینکه گوشه های گردی دارد اما کاربری آسان تر و فوق العاده رضایت بخش تری را ارائه می دهد. همچنین برنامه‌ ها بهتر به نظر می‌ رسند و آیکون‌ ها بهتر دیده می شوند.

یکی از بهترین ویژگی های اپل واچ، دکمه دیجیتالی آن است. این یک روش فوق ‌العاده برای تعامل با ساعت است که به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به گذاشتن انگشت ‌های چرب و عرق ‌زده ‌تان روی صفحه ‌نمایش، در منو پیمایش کنید و برنامه ‌ها را اجرا کنید. بنابراین، اپل واچ 7 با دکمه فیزیکی اضافی خود، در تعامل و استفاده از صفحه نمایش زیباتر، برنده بخش صفحه نمایش و قابلیت استفاده است.

صفحه نمایش Samsung Galaxy Watch 5 در برابر Apple Watch 7

سیستم عامل Apple Watch 7 در مقابل سیستم عامل Galaxy Watch 5

Samsung Galaxy Watch 5 و Apple Watch از دو سیستم عامل کاملاً متفاوت استفاده می کنند. اپل واچ از watchOS استفاده می کند، از سوی دیگر، سامسونگ از سیستم عامل Wear OS گوگل استفاده می کند که از سال گذشته با Samsung Galaxy Watch 4 شروع به کار کرد.

در سیستم عامل watchOS به حرکات ساده و شهودی نیاز است بطوریکه با چندین حرکت به چیزی که می خواهید می رسید. آیکون های کوچک در اطراف صفحه حرکت می کنند و در مرکز بزرگ و بزرگتر می شوند تا ضربه زدن به آنها آسان تر شود. این ویژگی ها و جزئیات نشان می دهد که اپل مدت زیادی است راه هایی را برای سهولت استفاده از ساعت ارائه می دهد. بطور کلی رابط کاربری اپل واچ ساده، نرم و آسان تر است.

در مقابل باید بگوییم که Wear OS مدت زیادی نیست که راه اندازی شده است و نسبت به watchOS خیلی عقب است. با این حال در حال پیشرف است و به مرور بهتر و بهتر می شود.

مقایسه قابلیت های ردیابی سلامت و ورزش ساعت هوشمند گلکسی واچ 5 در مقابل اپل واچ 7

یکی از دلایل اصلی خرید یک ساعت هوشمند، توانایی آن در ردیابی معیارهای مختلف است. از گام شماری گرفته تا سطح اکسیژن خون و حتی توانایی تولید ECG، هر دو ساعت ویژگی های درخشانی را ارائه می دهند. گلکسی واچ 5 از سنسورهای واقعاً چشمگیری برخوردار شده است. در واقع این ساعت مجهز به سنسور BioActive سامسونگ است که ضربان قلب نوری، سیگنال الکتریکی قلب، و آنالیز امپدانس بیوالکتریکی را پوشش می ‌دهد، همچنین مجهز به سنسور دما، شتاب ‌سنج و فشارسنج است. اگرچه این ویژگی ها ممکن است برای شما اهمیت زیادی نداشته باشند، اما در کنار هم، آخرین نسل ساعت سامسونگ را به یک دستگاه کوچک و کاربردی تبدیل می کنند.

گفتنی است که حسگر BioActive سلامت قلب را کنترل می کند و در عین حال اطلاعات دقیقی در مورد اکسیژن خون و ضربان قلب در حین ورزش می دهد. همچنین این سنسور، یک بازخورد مفید در مورد ردیابی خواب ارائه می‌دهد. سنسورهای دیگر قدم ‌ها را می ‌شمارند و حتی میزان تعریق شما را اندازه ‌گیری می ‌کنند و به شما هشدار می دهند که چقدر به آب نیاز دارید!

اپل واچ از لحاظ حسگرها تقریباً مشابه است و قادر است سلامت قلب، ضربان قلب و همچنین اکسیژن خون و تعداد قدم ها را اندازه گیری کند. اما فاقد سنسور دما است.

مقایسه قابلیت های ردیابی سلامت و ورزش ساعت هوشمند گلکسی واچ 5 در مقابل اپل واچ 7

عمر باتری Apple Watch 7 در برابر Galaxy Watch 5!

عمر باتری برای یک ساعت هوشمند بسیار مهم است. شما قرار است آن را روزانه بپوشید، از ویژگی های مورد نیاز خود استفاده کنید و باتری کوچک لیتیوم یونی آن را در حین حرکت تخلیه کنید.

اپل واچ 7 ادعا می کند که  18 ساعت دوام می آورد که این ادعا در بررسی ها نسبتاً دقیق است. از نظر شارژ، بسیار سریع است و در کمتر از 45 دقیقه تا 80 درصد شارژ می شود. در واقع، تنها با هشت دقیقه شارژ، تا هشت ساعت قابلیت ردیابی خواب را دارد.

در مقابل، سامسونگ ادعا می کند که گلکسی واچ 4 به مدت 40 ساعت شارژدهی داشته است. این در حالی است که باتری گلکسی واچ 5 بزرگتر شده و در نتیجه با افزایش 15 درصدی شارژ همراه شده است. لازم به ذکر است که شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص باتری این ساعت هوشمند سامسونگ و اینکه آیا ساعت هوشمند گلکسی واچ 5 از فست شارژ پشتیبانی می کند؟ یا خیر به سایت ایده برتر مراجعه کنید. ضمن این که این ساعت مطابق با ساعت اپل، در هشت دقیقه شارژ می شود و هشت ساعت خواب شما را ردیابی می کند.

منبع: imore